Odchody mohou být různé. Provázené smutkem a lítostí, pak jsou takové, které se dají označit za vysvobození z dané situace. Každý však má svá určitá specifika, která se někdy objeví až dlouho poté, co k němu došlo.
Výkonný ředitel Graeme Lowdon a šéf týmu John Booth opouštějí po posledním závodě tým Manor z důvodu nesouhlasu s jednáním majitele týmu Stephena Fitzpatricka. Lowdon slíbil, že vyčká s hledáním jiné činnosti až do konce sezóny, ale připustil, že v motorsportu ještě zdaleka nedosáhl všech zamýšlených cílů. A zvláště pak ve Formuli 1.
"Je spousta věcí, kterých bych ve Formuli 1 chtěl ještě dosáhnout, myslím, že tu mám dost nedodělané práce. Tato kategorie prožívá nesmírně rychlý vývoj, takže mám spoustu skutečně relevnantních zkušeností. Být přímo v centru dění a vidět, jak se tato sportovní oblast za posledních šest let změnila, to jsou opravdu zážitky k nezaplacení. Bylo by hezké ještě něco zvládnout, ale v současné době žádné konkrétní cíle nemám, aspoň jsem o nich nepřemýšlel," vysvětluje Lowdon.
Nicméně se těší, že svého potenciálu bude moci v budoucnu využít a vidí hned několik způsobů, jak toho dosáhnout. "Teď, kdy už mohu s určitými lidmi o své budoucnosti mluvit, o tom začnu skutečně přemýšlet. Mám na to několik následujících týdnů, ale ještě nemám představu, kam po Abú Zabí zamířím, nic jsem neplánoval. Ale také nevidím žádné omezení, bude zajímavé se kolem sebe rozhlédnout. V F1 jsem působil pěkných pár let, takže mě samotného zajímá, co budu dělat," uzavírá Lowdon.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.