Odchody mohou být různé. Provázené smutkem a lítostí, pak jsou takové, které se dají označit za vysvobození z dané situace. Každý však má svá určitá specifika, která se někdy objeví až dlouho poté, co k němu došlo.
Výkonný ředitel Graeme Lowdon a šéf týmu John Booth opouštějí po posledním závodě tým Manor z důvodu nesouhlasu s jednáním majitele týmu Stephena Fitzpatricka. Lowdon slíbil, že vyčká s hledáním jiné činnosti až do konce sezóny, ale připustil, že v motorsportu ještě zdaleka nedosáhl všech zamýšlených cílů. A zvláště pak ve Formuli 1.
"Je spousta věcí, kterých bych ve Formuli 1 chtěl ještě dosáhnout, myslím, že tu mám dost nedodělané práce. Tato kategorie prožívá nesmírně rychlý vývoj, takže mám spoustu skutečně relevnantních zkušeností. Být přímo v centru dění a vidět, jak se tato sportovní oblast za posledních šest let změnila, to jsou opravdu zážitky k nezaplacení. Bylo by hezké ještě něco zvládnout, ale v současné době žádné konkrétní cíle nemám, aspoň jsem o nich nepřemýšlel," vysvětluje Lowdon.
Nicméně se těší, že svého potenciálu bude moci v budoucnu využít a vidí hned několik způsobů, jak toho dosáhnout. "Teď, kdy už mohu s určitými lidmi o své budoucnosti mluvit, o tom začnu skutečně přemýšlet. Mám na to několik následujících týdnů, ale ještě nemám představu, kam po Abú Zabí zamířím, nic jsem neplánoval. Ale také nevidím žádné omezení, bude zajímavé se kolem sebe rozhlédnout. V F1 jsem působil pěkných pár let, takže mě samotného zajímá, co budu dělat," uzavírá Lowdon.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.