Odchody mohou být různé. Provázené smutkem a lítostí, pak jsou takové, které se dají označit za vysvobození z dané situace. Každý však má svá určitá specifika, která se někdy objeví až dlouho poté, co k němu došlo.
Výkonný ředitel Graeme Lowdon a šéf týmu John Booth opouštějí po posledním závodě tým Manor z důvodu nesouhlasu s jednáním majitele týmu Stephena Fitzpatricka. Lowdon slíbil, že vyčká s hledáním jiné činnosti až do konce sezóny, ale připustil, že v motorsportu ještě zdaleka nedosáhl všech zamýšlených cílů. A zvláště pak ve Formuli 1.
"Je spousta věcí, kterých bych ve Formuli 1 chtěl ještě dosáhnout, myslím, že tu mám dost nedodělané práce. Tato kategorie prožívá nesmírně rychlý vývoj, takže mám spoustu skutečně relevnantních zkušeností. Být přímo v centru dění a vidět, jak se tato sportovní oblast za posledních šest let změnila, to jsou opravdu zážitky k nezaplacení. Bylo by hezké ještě něco zvládnout, ale v současné době žádné konkrétní cíle nemám, aspoň jsem o nich nepřemýšlel," vysvětluje Lowdon.
Nicméně se těší, že svého potenciálu bude moci v budoucnu využít a vidí hned několik způsobů, jak toho dosáhnout. "Teď, kdy už mohu s určitými lidmi o své budoucnosti mluvit, o tom začnu skutečně přemýšlet. Mám na to několik následujících týdnů, ale ještě nemám představu, kam po Abú Zabí zamířím, nic jsem neplánoval. Ale také nevidím žádné omezení, bude zajímavé se kolem sebe rozhlédnout. V F1 jsem působil pěkných pár let, takže mě samotného zajímá, co budu dělat," uzavírá Lowdon.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.