Formule 1 měla, má a bude mít své zlé muže. Stačí vzpomenout třeba na Vittoria Brambillu nebo v raných fázích Riccarda Patreseho. Nyní třímá tuto standardu Pastor Maldonado a jak se zdá, jen tak ji nehodlá odložit. Dokládá to i další kontroverzní moment z Brazílie.
Jeho incident s Marcusem Ericssonem v 32. kole brazilské Grand Prix označila šéfa týmu Sauber Moniša Kaltenbornová jako "velký důvod k naštvání". Ke kolizi došlo v zatáčkách "S" do Sennos, když se Venezuelan pokusil vnitřkem podjet Švéda a zachytil svým pravým předním kolem za levé zadní Ericssonova sauberu.
Marcus se dostal mimo trať, poté musel zajet do boxů ke kontrole vozu, čímž ztratil příliš mnoho času. Maldonado byl potrestán 5 vteřinami stop&go, které si odbyl při zastávce v boxech ve 44. kole. Nakonec díky diskvalifikaci Massy získal bod, ale ještě ho s ohledem na odvolání Williamsu proti Brazilcově trestu nemá docela jistý.
Kaltenbornová uvedla, že Maldonado do Ericssona najel; jeho chování na trati bylo podle ní nepřípustné. "Marcusův vůz byl v době nárazu evidentně vpředu, a on do něj prostě najel. Co na to má člověk říci? U něj to nebylo poprvé, co takovou věc udělal. Je to skutečně už velmi, velmi otravné, že to je zase on. Marcus jel dobře, podařilo se mu napravit i chybu na startu, kdy byl příliš široký, a pak se bezhlavě přiřítí Maldonado a doslova ho sestřelí! Je to pro nás opravdu velké zklamání."
Samozřejmě zcela opačný názor vychází z konkurenčního tábora. Ředitel traťového provozu týmu Lotus Alan Permane argumentuje, že Maldonadovo potrestání bylo kruté. Odvolává se na skutečnost, že kolize v Brazílii byla teprve druhým incidentem, za nějž byl Maldonado potrestán. Předtím to bylo v Maďarsku, kde se Pastor střetl se Sergiem Pérezem.
Maldonado nasbíral letos šest trestných bodů do své závodní licence - tři byly právě za závodní incidenty, další tři vyfasoval v Malajsii za překročení rychlosti v době přítomnosti safety caru na trati.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.