Formule 1 měla, má a bude mít své zlé muže. Stačí vzpomenout třeba na Vittoria Brambillu nebo v raných fázích Riccarda Patreseho. Nyní třímá tuto standardu Pastor Maldonado a jak se zdá, jen tak ji nehodlá odložit. Dokládá to i další kontroverzní moment z Brazílie.
Jeho incident s Marcusem Ericssonem v 32. kole brazilské Grand Prix označila šéfa týmu Sauber Moniša Kaltenbornová jako "velký důvod k naštvání". Ke kolizi došlo v zatáčkách "S" do Sennos, když se Venezuelan pokusil vnitřkem podjet Švéda a zachytil svým pravým předním kolem za levé zadní Ericssonova sauberu.
Marcus se dostal mimo trať, poté musel zajet do boxů ke kontrole vozu, čímž ztratil příliš mnoho času. Maldonado byl potrestán 5 vteřinami stop&go, které si odbyl při zastávce v boxech ve 44. kole. Nakonec díky diskvalifikaci Massy získal bod, ale ještě ho s ohledem na odvolání Williamsu proti Brazilcově trestu nemá docela jistý.
Kaltenbornová uvedla, že Maldonado do Ericssona najel; jeho chování na trati bylo podle ní nepřípustné. "Marcusův vůz byl v době nárazu evidentně vpředu, a on do něj prostě najel. Co na to má člověk říci? U něj to nebylo poprvé, co takovou věc udělal. Je to skutečně už velmi, velmi otravné, že to je zase on. Marcus jel dobře, podařilo se mu napravit i chybu na startu, kdy byl příliš široký, a pak se bezhlavě přiřítí Maldonado a doslova ho sestřelí! Je to pro nás opravdu velké zklamání."
Samozřejmě zcela opačný názor vychází z konkurenčního tábora. Ředitel traťového provozu týmu Lotus Alan Permane argumentuje, že Maldonadovo potrestání bylo kruté. Odvolává se na skutečnost, že kolize v Brazílii byla teprve druhým incidentem, za nějž byl Maldonado potrestán. Předtím to bylo v Maďarsku, kde se Pastor střetl se Sergiem Pérezem.
Maldonado nasbíral letos šest trestných bodů do své závodní licence - tři byly právě za závodní incidenty, další tři vyfasoval v Malajsii za překročení rychlosti v době přítomnosti safety caru na trati.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.