Formule 1 měla, má a bude mít své zlé muže. Stačí vzpomenout třeba na Vittoria Brambillu nebo v raných fázích Riccarda Patreseho. Nyní třímá tuto standardu Pastor Maldonado a jak se zdá, jen tak ji nehodlá odložit. Dokládá to i další kontroverzní moment z Brazílie.
Jeho incident s Marcusem Ericssonem v 32. kole brazilské Grand Prix označila šéfa týmu Sauber Moniša Kaltenbornová jako "velký důvod k naštvání". Ke kolizi došlo v zatáčkách "S" do Sennos, když se Venezuelan pokusil vnitřkem podjet Švéda a zachytil svým pravým předním kolem za levé zadní Ericssonova sauberu.
Marcus se dostal mimo trať, poté musel zajet do boxů ke kontrole vozu, čímž ztratil příliš mnoho času. Maldonado byl potrestán 5 vteřinami stop&go, které si odbyl při zastávce v boxech ve 44. kole. Nakonec díky diskvalifikaci Massy získal bod, ale ještě ho s ohledem na odvolání Williamsu proti Brazilcově trestu nemá docela jistý.
Kaltenbornová uvedla, že Maldonado do Ericssona najel; jeho chování na trati bylo podle ní nepřípustné. "Marcusův vůz byl v době nárazu evidentně vpředu, a on do něj prostě najel. Co na to má člověk říci? U něj to nebylo poprvé, co takovou věc udělal. Je to skutečně už velmi, velmi otravné, že to je zase on. Marcus jel dobře, podařilo se mu napravit i chybu na startu, kdy byl příliš široký, a pak se bezhlavě přiřítí Maldonado a doslova ho sestřelí! Je to pro nás opravdu velké zklamání."
Samozřejmě zcela opačný názor vychází z konkurenčního tábora. Ředitel traťového provozu týmu Lotus Alan Permane argumentuje, že Maldonadovo potrestání bylo kruté. Odvolává se na skutečnost, že kolize v Brazílii byla teprve druhým incidentem, za nějž byl Maldonado potrestán. Předtím to bylo v Maďarsku, kde se Pastor střetl se Sergiem Pérezem.
Maldonado nasbíral letos šest trestných bodů do své závodní licence - tři byly právě za závodní incidenty, další tři vyfasoval v Malajsii za překročení rychlosti v době přítomnosti safety caru na trati.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.