Formule 1 měla, má a bude mít své zlé muže. Stačí vzpomenout třeba na Vittoria Brambillu nebo v raných fázích Riccarda Patreseho. Nyní třímá tuto standardu Pastor Maldonado a jak se zdá, jen tak ji nehodlá odložit. Dokládá to i další kontroverzní moment z Brazílie.
Jeho incident s Marcusem Ericssonem v 32. kole brazilské Grand Prix označila šéfa týmu Sauber Moniša Kaltenbornová jako "velký důvod k naštvání". Ke kolizi došlo v zatáčkách "S" do Sennos, když se Venezuelan pokusil vnitřkem podjet Švéda a zachytil svým pravým předním kolem za levé zadní Ericssonova sauberu.
Marcus se dostal mimo trať, poté musel zajet do boxů ke kontrole vozu, čímž ztratil příliš mnoho času. Maldonado byl potrestán 5 vteřinami stop&go, které si odbyl při zastávce v boxech ve 44. kole. Nakonec díky diskvalifikaci Massy získal bod, ale ještě ho s ohledem na odvolání Williamsu proti Brazilcově trestu nemá docela jistý.
Kaltenbornová uvedla, že Maldonado do Ericssona najel; jeho chování na trati bylo podle ní nepřípustné. "Marcusův vůz byl v době nárazu evidentně vpředu, a on do něj prostě najel. Co na to má člověk říci? U něj to nebylo poprvé, co takovou věc udělal. Je to skutečně už velmi, velmi otravné, že to je zase on. Marcus jel dobře, podařilo se mu napravit i chybu na startu, kdy byl příliš široký, a pak se bezhlavě přiřítí Maldonado a doslova ho sestřelí! Je to pro nás opravdu velké zklamání."
Samozřejmě zcela opačný názor vychází z konkurenčního tábora. Ředitel traťového provozu týmu Lotus Alan Permane argumentuje, že Maldonadovo potrestání bylo kruté. Odvolává se na skutečnost, že kolize v Brazílii byla teprve druhým incidentem, za nějž byl Maldonado potrestán. Předtím to bylo v Maďarsku, kde se Pastor střetl se Sergiem Pérezem.
Maldonado nasbíral letos šest trestných bodů do své závodní licence - tři byly právě za závodní incidenty, další tři vyfasoval v Malajsii za překročení rychlosti v době přítomnosti safety caru na trati.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.