Mezinárodní automobilová federace (FIA) hledá nezávislého dodavatele motorů pro Formuli 1 od roku 2017. Nyní oznámila, jaké technické požadavky by měl alternativní agregát splňovat.
FIA ve hledání zájemců zatím nezveřejnila žádnou cenu za dodávku těchto motorů, požaduje ale, aby byla co nejnižší. Možná právě to bude rozhodovat o tom, kdo z případného tendru vyjde vítězně.
Technické požadavky na konfiguraci motoru
- 2,5litrový (nebo méně) přeplňovaný V6 s výkonem převyšujícím 640 kW (tj. 870 koní), který by mohl být v kvalifikacích a závodních úrovních snížen na 530 kW
- hmotnost do 135 kg
- FIA nestanoví žádné limity na maximální otáčky, životnost motoru či průtok paliva
- žádný hybridní výkon
- hydraulika musí být stejná pro všechny zákaznické týmy
- musí být kompatibilní se standardní ECU a se záznamníkem dat
Výrobci, kteří projeví zájem o to, aby se ucházeli o pozici výhradního dodavatele alternativních motorů, budou mít svobodu v oblasti:
- počtu turbodmychadel - jedno či dvě; musí být ale schopna snést maximální přeplňování stanovené FIA
- volnost v oblasti klikového pohonu a ovládání ventilu ve všech oblastech kromě délky klikové hřídele
- volnost v oblasti výfukového systému, variabilní výfukový systém ale povolen nebude
V technických specifikacích FIA také vysvětluje finanční omezení, která se týkají motorových subdodávek, všech přeplňovacích komponent turba, obtokového ventilu, systému sání, palivového systému a elektrických komponent.
Kandidáti musí navíc poskytnout podporu v podobě pěti lidí na zákaznický tým ve všech závodech a testech společně s dostatečným množstvím motorů pro 20 podniků a 5 000 km testování.
Zájemci musí svůj zájem a schopnosti splnit tyto požadavky zaregistrovat do 23. listopadu do 17:00 hod včetně požadované podpůrné dokumentace.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.