Stáj Williams dnes potvrdila, že Susie Wolffová končí svou kariéru v motorsportu.
"Williams může potvrdit, že po čtyřech úspěšných letech s týmem se Susie Wolffová stáhne ze soutěžního motorsportu na konci sezóny 2015," uvádí britský tým ve svém prohlášení.
Wolffová byla v Grove jmenována vývojovou pilotkou v dubnu 2012, od té doby úzce s týmem spolupracovala a letos byla dokonce povýšena na oficiální testovací pilotku. Podle Williamsu sehrála "velkou roli" při vývoji vozů FW35, FW36 a letošního FW37 díky "rozsáhlé práce na simulátoru společně s aerodynamickými testy na rovince a během početných testovacích dní, kdy usedala za volant."
Samotná 32letá pilotka prohlášení komentuje slovy: "Ráda bych Williamsu poděkovala za příležitost, kterou mi v posledních letech dal. Umožnila mi dosáhnout svého snu, jezdit s vozem Formule 1. Bylo to skvělé pracovat se všemi v týmu, ať už v Grove nebo na dráze. A ráda bych poděkovala všem, kteří byli součástí mé cesty ve Williamsu. Uzavírám tuto kapitolu, těším se však na nové výzvy v budoucnosti."
Uvědomuje si, že by se její závodit v F1 stejně nenaplnil - obzvlášť poté, co Williams na pozici rezervního pilota letos jmenoval Adriana Sutila, kterému by v závodech dal přednost: "Dostala jsem se tak blízko a bojovala tvrdě. Ale můj podvědomý pocit mi říká, že je čas jít dál prozkoumat nové výzvy. U sportovců to je vždy těžké poznat, kdy přestat. Ale pro mě je tato cesta u konce.
Jakožto Totova manželka a přítelkyně týmu Williams navštívím některé závody, ale nechci být Formulí 1 pohlcena tak, jak jsem nyní. Chci naprosto odejít a dát si místo a prostor pro to, abych se posunula k něčemu jinému. Mám za sebou skvělou platformu a pozitivním způsobem ji využiju. Jsem stále mladá, chci jít dále a najít v životě další vášeň, abych se tak mohla každý den probouzet za nějakým účelem," pokračuje Wolffová.
Susie si každopádně ještě zazávodí 20. a 21. listopadu na Olympijském stadiónu v Londýně v rámci Závodu šampionů po boku Davida Coultharda, s nímž bude reprezentovat Skotsko.
Šéfka týmu Claire Williamsová se s ní loučí slovy: "Se Susie to bylo během těch let potěšení pracovat a pozorovat, jak se v týmu jako pilotka vyvíjí. Její zpětná vazba a porozumění vozu byly důležitou součástí našeho vývoje a bude nám líto, až odejde.
Chceme ji poděkovat za veškeré její úsilí a popřát ji to nejlepší pro její budoucí počiny. Samozřejmě budeme Susie a Felipemu fandit při Závodě šampionů. Doufám, že tam Susie prožije skvělý víkend, kdy ji uvidíme naposledy závodit."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.