Některé termíny prostě musí kolidovat, vysvětluje Todt

Fernando Alonso příští ročník Le Mans s velkou určitostí neodstartuje
Fernando Alonso příští ročník Le Mans s velkou určitostí neodstartuje, foto: Scuderia Ferrari
Robert RoBertino Pavelka 3. listopadu 2015 10:55
Sdílej:

Kolize termínů mezi Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu a 24 hodin Le Mans vyvolalo nemalé dohady a odliv některých pilotů, kteří se museli rozhodnout, kam pojedou. Týkalo se to například posledního vítěze čtyřiadvacetihodinovky Nico Hülkenberga.

Dalším z dnes už bývalých pilotů, který plánoval návrat na trať, byl Jos Verstappen. Ten za daných okolností uvedl, že bude volit účast v podniku F1, protože hodlá syna Maxe doprovázet na všechny závody v sezóně. Současně s mnoha dalšími vyjádřil podiv nad tím, že FIA dovolila, aby se dva podniky takového významu sešly v jednom termínu.

Prezident Automobilové federace Jean Todt však odmítá kritiku s tím, že v současné nabité termínové listině prostě nebylo možné se některým kolizím vyhnout. "Sestavení kalendáře je velmi ošidná záležitost. Příští rok se pojede 21 Grand Prix formule 1, deset závodů Formule E a deset závodů WEC. A připočtěme ještě 14 podniků světové rallye. Takže vytvořit ideální kalendář, kde by se nějaké závody »nepotkaly«, je prakticky nemožné," vysvětluje Todt.

Mezi Le Mans a Baku, kde se pojede příští rok Grand Prix Evropy, je tříhodinový časový rozdíl. Jedinou možností, jak alespoň vyjít vstříc fanouškům, je odstartovat závod formule 1 bezprostředně po skončení čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, což je podle Todta to nejlepší, co pro danou věc může řídící orgán FIA udělat. "Možná na startu Le Mans bude chybět jeden nebo dva piloti, protože se nemohou rozdvojit. Ale opravdu lituji, že nemůžeme udělat víc," uzavírá Todt.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.