Kolize termínů mezi Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu a 24 hodin Le Mans vyvolalo nemalé dohady a odliv některých pilotů, kteří se museli rozhodnout, kam pojedou. Týkalo se to například posledního vítěze čtyřiadvacetihodinovky Nico Hülkenberga.
Dalším z dnes už bývalých pilotů, který plánoval návrat na trať, byl Jos Verstappen. Ten za daných okolností uvedl, že bude volit účast v podniku F1, protože hodlá syna Maxe doprovázet na všechny závody v sezóně. Současně s mnoha dalšími vyjádřil podiv nad tím, že FIA dovolila, aby se dva podniky takového významu sešly v jednom termínu.
Prezident Automobilové federace Jean Todt však odmítá kritiku s tím, že v současné nabité termínové listině prostě nebylo možné se některým kolizím vyhnout. "Sestavení kalendáře je velmi ošidná záležitost. Příští rok se pojede 21 Grand Prix formule 1, deset závodů Formule E a deset závodů WEC. A připočtěme ještě 14 podniků světové rallye. Takže vytvořit ideální kalendář, kde by se nějaké závody »nepotkaly«, je prakticky nemožné," vysvětluje Todt.
Mezi Le Mans a Baku, kde se pojede příští rok Grand Prix Evropy, je tříhodinový časový rozdíl. Jedinou možností, jak alespoň vyjít vstříc fanouškům, je odstartovat závod formule 1 bezprostředně po skončení čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, což je podle Todta to nejlepší, co pro danou věc může řídící orgán FIA udělat. "Možná na startu Le Mans bude chybět jeden nebo dva piloti, protože se nemohou rozdvojit. Ale opravdu lituji, že nemůžeme udělat víc," uzavírá Todt.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.