Kolize termínů mezi Grand Prix Evropy v Ázerbajdžánu a 24 hodin Le Mans vyvolalo nemalé dohady a odliv některých pilotů, kteří se museli rozhodnout, kam pojedou. Týkalo se to například posledního vítěze čtyřiadvacetihodinovky Nico Hülkenberga.
Dalším z dnes už bývalých pilotů, který plánoval návrat na trať, byl Jos Verstappen. Ten za daných okolností uvedl, že bude volit účast v podniku F1, protože hodlá syna Maxe doprovázet na všechny závody v sezóně. Současně s mnoha dalšími vyjádřil podiv nad tím, že FIA dovolila, aby se dva podniky takového významu sešly v jednom termínu.
Prezident Automobilové federace Jean Todt však odmítá kritiku s tím, že v současné nabité termínové listině prostě nebylo možné se některým kolizím vyhnout. "Sestavení kalendáře je velmi ošidná záležitost. Příští rok se pojede 21 Grand Prix formule 1, deset závodů Formule E a deset závodů WEC. A připočtěme ještě 14 podniků světové rallye. Takže vytvořit ideální kalendář, kde by se nějaké závody »nepotkaly«, je prakticky nemožné," vysvětluje Todt.
Mezi Le Mans a Baku, kde se pojede příští rok Grand Prix Evropy, je tříhodinový časový rozdíl. Jedinou možností, jak alespoň vyjít vstříc fanouškům, je odstartovat závod formule 1 bezprostředně po skončení čtyřiadvacetihodinovky Le Mans, což je podle Todta to nejlepší, co pro danou věc může řídící orgán FIA udělat. "Možná na startu Le Mans bude chybět jeden nebo dva piloti, protože se nemohou rozdvojit. Ale opravdu lituji, že nemůžeme udělat víc," uzavírá Todt.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.