Prezident FIA Jean Todt potvrdil, že smlouvu s vítězem výběrového řízení na dodávku pneumatik pro sezóny 2017 - 2019 schválí.
Bernie Ecclestone již v Rusku oznámil, že podepsal komerční dohodu s Pirelli. Tu ale musí formálně schválit Mezinárodní automobilová federace (FIA). Po problémech ve Spa a v Monze byl italský výrobce pod drobnohledem, nakonec ale svého soupeře - francouzský Michelin - v souboji o zakázku porazil.
"FIA má zodpovědnost zajistit, že po vypsání tendru přihlášení lidé mají dostatečné porozumění a know-how pro zvládnutí té práce. Máme dva výrobce, kteří se do tendru přihlásili - šlo o Pirelli a o Michelin. A po získání informací naši techničtí lidé dali jasně najevo, že to oba mohou zvládnout," uvádí Todt.
"Pirelli samozřejmě předvedlo, že to zvládne, a věříme, že by to Michelin se svými zkušenostmi mohl zvládnout také. Oba byli, mohu-li to tak říci, 'homologováni' se svými technickými schopnostmi," vysvětluje prezident FIA to, co měli v Paříži na starosti.
"Pak je to na držiteli komerčních práv, která smlouva je ze komerčního hlediska tou nejlepší. A tu nejlepší komerční smlouvu získává s Pirelli, jak to chápu já. Není důvod, proč by ji FIA a její Světová rada motorsportu neměla ratifikovat," dodává Todt.
U Pirelli dostanou v jejím programu F1 i nadále důvěru sportovní ředitel Paul Hembery a Mario Isola zůstane na pozici závodního manažera.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.