Při soubojích kolo na kolo mezi Kimi Räikkönenem a Maxem Verstappenem se éterm nesl rozzlobený Finův hlas, který si leckdo mohl vyložit jako kritiku mladého Holanďana. Jak ale Iceman po závodě vysvětlil, chybu viděl někde docela jinde.
Ferrariho pilot, který závod nedokončil z větší části kvůli vyjetí z trati a nárazu do bariéry totiž prohlásil, že jeho rozhořčené výtky nebyly namířeny proti pilotu stáje Toro Rosso, nýbrž směrem ke sportovním komisařům. V jednu chvíli totiž Verstappen v zatáčce 12 kolidoval s Kimiho kolem, když se jej Fin pokusil předjet.
"Ten chlap mě pokaždé tlačí ven z trati. Jestli je tohle legální, tak mu to příště oplatím," vzkázal Räikkönen do radiové komunikace. Po závodě však Kimi tvrdil, že to řekl jen proto, aby bylo objasněno, kolik místa je třeba při předjíždění nechat.
"Jen jsem se chtěl dotázat, jestli je v pořádku, když jste vedle jiného vozu, který drží vnitřní stopu, vy se ho pokoušíte předjet venkem a on vás na výjezdu tlačí až za obrubník. Jestli to tak má být a je to tak v pořádku, dobrá. Je to v pohodě. Pokud máme všichni stejná pravidla, nemám s tím problém. Ovšem existuje nařízení, že byste se při brzdění neměli měnit směr, druhý vůz by měl mít dostatek prostoru, pokud je na vaší úrovni a ještě ne v zatáčce," tvrdí finský pilot.
"Nechci si stěžovat, že Max udělal něco špatného, ale divné je, že někdy je takový manévr v pořádku, jindy jsou za něj penalizace. To není rozhodně správné. Nechci teď vytahovat poslední případ, v tomhle směru by měla být jasnější pravidla, abychom věděli, co si můžeme dovolit. Myslím, že jsme se dotkli jen jednou a lehce, v pořádku, vždyť závodíme. Jen jsme byli hodně blízko," dodal Kimi, který se po nárazu do bariéry dokázal dostat na trať, ale nakonec musel odstoupit pro poruchu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.