O síle nového soupeře je přesvědčen šéf Manoru Graeme Lowdon, předpokládá, že americký tým zaútočí na bodované pozice hned v prvních závodech. Podle jeho názoru americkému týmu prospěl mnohem delší čas na přípravu vstupu do F1.
Delší odklad a spolupráce s Ferrari, to jsou podle Lowdona důležité body na cestě k úspěchu. Když k tomu přičte kvalitního pilota jako je Romain Grosjean, bude Haas od prvních závodů sezóny 2016 velice silným soupeřem.
"Na Haasu je možné si ukázat, jak je toto sportovní odvětví těžké a jak se změnil způsob příchodu nového týmu," říká Lowdon. "Když se podíváte zpět do roku 2009, kdy jsme začali pracovat na našem vstupu do F1, měli jsme jen sedm měsíců k prvnímu závodu v Bahrajnu (2010), a žádná možnost nějakho odkladu prostě neexistovala. Pokud se ohlédneme, tak z týmu, které vstoupily do F1 společně s námi nebo i po nás jsme jediní, kteří přežili, samozřejmě i my jsme měli vzestupy a pády."
Lowdon vidí šanci Haasu v tom, že se mohl důkladně připravit. "Bylo jim umožněno se vstupem rok počkat, navíc jim nahrávají i pravidla. Mohou mít technologii od jakéhokoli partnera, mohou využívat aerodynamického tunelu. Proto tvrdím, že podmínky vstupu do formule 1 se dramaticky změnily a pokud bylo zapojení se do seriálu Grand Prix těžké, nyní je mnohem jednodušší."
Šéf Manoru proto očekává, že Haas bude od samého počátku přítomnosti na trati silným soupeřem. "Pro ně je taková situace dobrá, my jsme museli absolvovat poněkud náročnější cestu. Budou mít dobře vyvinutý vůz, takže se skoro hned dočkají bodů. Mohou si koupit technologii - a určitě si nevyberou špatnou," dodává Lowdon. V jeho slovech je cítit obava, že Haas od počátku sezóny Manor přeskočí. Že by Lowdon nevěřil spojení s Mercedesem?
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.