Jedinou jistotou je zatím Pastor Maldonado, jehož setrvání v týmu už bylo deklarováno dříve. Paddockem se nesou zvěsti, že i volba druhého pilota by měla být součástí dlouho očekávaného spojení Lotusu s Renaultem.
Kapacity Lotusu dokonce vypustily do světa zprávu, že mají několik "pikantních" možností, koho posadit do kokpitu vedle venezuelského drtiče šasi a postrachu soupeřů Maldonada. Ze svých jedenatřiceti závodů více než třetinu (přesně dvanáct) nedokončil z důvodů jezdecké chyby.
Kdo tedy může být v hledáčku pro rok 2016? Jak se uzavírají dveře dalších týmů, roste počet adeptů, kteří by se chtěli posadit do závodního kokpitu. V úvahu připadají Kevin Magnussen, Jolyon Palmer, Stoffel Vandoorne či Jean-Éric Vergne (abychom nikoho nediskriminovali, jsou seřazeni abecedně). Na post testpilota má velkou šanci Esteban Ocon.
Náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi prohlásil, že rozhodnutí o volbě druhého pilota bude učiněno společně s Renaultem, tedy až po úspěšném dokončení dlouhodobého avizovaného procesu převzetí Lotusu.
"Jediné, co nyní můžeme s určitostí říci, je bonne chance Romainovi při jeho cestě do nového působiště. Jeho přítomnost za ta léta, která tu strávil, pro nás byla opravdovým přínosem, takže nám bude skutečně chybět.
Že Pastor bude za nás startovat v příštím roce, to už je známo delší dobu. Víme, že je k mání několik zajímavých pilotů, takže se je snažíme přesvědčit, že stojí za to se ucházet o naší závodní sedačku. Co bude dál, to je ještě předmětem celé řady diskusí, ale ve správném okamžiku se vše dozvíte. Ale ujišťuji vás, že já auto pilotovat nebudu," zažertoval Gastaldi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.