Doposud nejpomalejší stáj startovního pole se může dočkat v příštím roce určitého progresu. Její zástupci první říjnový den oficiálně potvrdili, že s automobilkou Mercedes podepsali víceletou smlouvu na dodávku pohonných jednotek.
Manor stál před rozhodnutím, zda zvolit německý agregát nebo zůstat u motoru Ferrari, se kterým doposud jezdil. Nakonec se rozdílovým ukazatelem stala napjatá situace mezi italským dodavatelem a Red Bullem. Manor tak vedle Mercedesů naváže užší spolupráci s Williamsem ohledně převodovek a komponentů zavěšení.
"Jsem velice potěšen, že můžeme oznámit nové spojení s dodavatelem pohonných jednotek Mercedes-Benz pro sezónu 2016 a následující. Při našem výběru poskytovatele motorů vstoupilo do hry několik faktorů, které mají napomoci našim dlouhodobým ambicím. Ostatně výsledky Mercedesu hovoří za vše," uvedl po podpisu smlouvy šéf týmu John Booth.
"Rok 2015 považujeme za přechodný ve všech směrech naší činnosti. Ačkoliv jsme nebyli schopni provést žádné zásadní kroky s ohledem na konkurenceschopnost, podařilo se nám vytvořit pevný týmový základ umožňující další rozvoj. Vzhlížíme k možnostem, které nám pro rok 2016 poskytne využívání aerodynamického tunelu nového partnera. Jednotka Mercedes-Benz nám může umožnit návrat k agresivnímu vývoji výkonnosti - už od příštího roku," přeje si Booth.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff prohlásil, že na uzavření dohody s Manorem má vliv zájem Renaultu o převzetí Lotusu. Tím se uvolní jedna kapacita pro dodávky motorů. "Mercedes-Benz má ve formuli 1 jasnou filozofii založenou na prioritním zájmu o naše Stříbrné šípy a poté na dodávkách benchmarkových pohonných jednotek nezávislým týmům. Věříme, že tento přístup poskytne formuli 1 větší konkurenceschopnost a závodní úroveň," dodává Wolff.
Pokud se jedná o posouzení možností Manoru, Wolff je přesvědčen, že jeho role se nyní podstatně pozvedne. "S ohledem na očekávané převzetí Lotusu ze strany Renaultu můžeme s potěšením oznámit našeho nového zákazníka. Je to houževnatý tým s fantastickým závodním duchem, proto jsme všichni rádi, že mu můžeme s naší pohonnou jednotkou v příštím roce umožnit posun vpřed."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.