Doposud nejpomalejší stáj startovního pole se může dočkat v příštím roce určitého progresu. Její zástupci první říjnový den oficiálně potvrdili, že s automobilkou Mercedes podepsali víceletou smlouvu na dodávku pohonných jednotek.
Manor stál před rozhodnutím, zda zvolit německý agregát nebo zůstat u motoru Ferrari, se kterým doposud jezdil. Nakonec se rozdílovým ukazatelem stala napjatá situace mezi italským dodavatelem a Red Bullem. Manor tak vedle Mercedesů naváže užší spolupráci s Williamsem ohledně převodovek a komponentů zavěšení.
"Jsem velice potěšen, že můžeme oznámit nové spojení s dodavatelem pohonných jednotek Mercedes-Benz pro sezónu 2016 a následující. Při našem výběru poskytovatele motorů vstoupilo do hry několik faktorů, které mají napomoci našim dlouhodobým ambicím. Ostatně výsledky Mercedesu hovoří za vše," uvedl po podpisu smlouvy šéf týmu John Booth.
"Rok 2015 považujeme za přechodný ve všech směrech naší činnosti. Ačkoliv jsme nebyli schopni provést žádné zásadní kroky s ohledem na konkurenceschopnost, podařilo se nám vytvořit pevný týmový základ umožňující další rozvoj. Vzhlížíme k možnostem, které nám pro rok 2016 poskytne využívání aerodynamického tunelu nového partnera. Jednotka Mercedes-Benz nám může umožnit návrat k agresivnímu vývoji výkonnosti - už od příštího roku," přeje si Booth.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff prohlásil, že na uzavření dohody s Manorem má vliv zájem Renaultu o převzetí Lotusu. Tím se uvolní jedna kapacita pro dodávky motorů. "Mercedes-Benz má ve formuli 1 jasnou filozofii založenou na prioritním zájmu o naše Stříbrné šípy a poté na dodávkách benchmarkových pohonných jednotek nezávislým týmům. Věříme, že tento přístup poskytne formuli 1 větší konkurenceschopnost a závodní úroveň," dodává Wolff.
Pokud se jedná o posouzení možností Manoru, Wolff je přesvědčen, že jeho role se nyní podstatně pozvedne. "S ohledem na očekávané převzetí Lotusu ze strany Renaultu můžeme s potěšením oznámit našeho nového zákazníka. Je to houževnatý tým s fantastickým závodním duchem, proto jsme všichni rádi, že mu můžeme s naší pohonnou jednotkou v příštím roce umožnit posun vpřed."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.