Nico Rosberg v Suzuce sice ovládl kvalifikaci, ale hned po startu jej Lewis Hamilton předjel. Důvodem bylo, že měl k dispozici méně výkonu než jeho týmový kolega.
Problém souvisel s teplotou, kvůli které nemohl využít maximální výkon svého motoru, jako tomu bylo v případě úřadujícího mistra světa. Ten se ještě před první zatáčkou dostal na vnitřní stranu a v té druhé předjetí dokončil. Závod nakonec také vyhrál a navýšil svůj náskok na 48 bodů.
"Prvotní rozjezd by u obou vozů dobrý, ale Nico měl drobný problém s více zahřátou pohonnou jednotkou. Když po pár sekundách naplno zabírala, neměl k dispozici stejný výkon jako Lewis. Týkalo se to teploty, projevovalo se to už v zaváděcím kole," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Zatím neví, co problém způsobilo, podle něj se to ale zřejmě týká způsobu, jakým pilot připravuje během zaváděcího kola spojku a motor: "Spojku a motor je důležité dostat do provozního rámce. To pilot řídí v zaváděcím kole. Jde o odlišné procedury. Oba jezdci na tom pracovali. V tom kole to u pohonných jednotek vedlo k různým teplotám."
V závěru Velké ceny Japonska pak sice Rosberg Hamiltona stahoval, Brit si vše ale hlídal: "Lewis kontroloval náskok. Měli jsme menší drama s vozem, týkalo se to problémů s teplotami, Lewis si navíc vytvořil rovnou plochu na pneumatice, což způsobovalo velké vibrace.
Když jsme ji sundali z auta, byla prodřená až na kostru, takže to mohlo dopadnout špatně. Hodně jsme upravili pohonnou jednotku a šasi, protože jsme pozorovali příznaky problémů se spolehlivostí, což nám dělalo starosti," dodává Wolff.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.