Nico Rosberg v Suzuce sice ovládl kvalifikaci, ale hned po startu jej Lewis Hamilton předjel. Důvodem bylo, že měl k dispozici méně výkonu než jeho týmový kolega.
Problém souvisel s teplotou, kvůli které nemohl využít maximální výkon svého motoru, jako tomu bylo v případě úřadujícího mistra světa. Ten se ještě před první zatáčkou dostal na vnitřní stranu a v té druhé předjetí dokončil. Závod nakonec také vyhrál a navýšil svůj náskok na 48 bodů.
"Prvotní rozjezd by u obou vozů dobrý, ale Nico měl drobný problém s více zahřátou pohonnou jednotkou. Když po pár sekundách naplno zabírala, neměl k dispozici stejný výkon jako Lewis. Týkalo se to teploty, projevovalo se to už v zaváděcím kole," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Zatím neví, co problém způsobilo, podle něj se to ale zřejmě týká způsobu, jakým pilot připravuje během zaváděcího kola spojku a motor: "Spojku a motor je důležité dostat do provozního rámce. To pilot řídí v zaváděcím kole. Jde o odlišné procedury. Oba jezdci na tom pracovali. V tom kole to u pohonných jednotek vedlo k různým teplotám."
V závěru Velké ceny Japonska pak sice Rosberg Hamiltona stahoval, Brit si vše ale hlídal: "Lewis kontroloval náskok. Měli jsme menší drama s vozem, týkalo se to problémů s teplotami, Lewis si navíc vytvořil rovnou plochu na pneumatice, což způsobovalo velké vibrace.
Když jsme ji sundali z auta, byla prodřená až na kostru, takže to mohlo dopadnout špatně. Hodně jsme upravili pohonnou jednotku a šasi, protože jsme pozorovali příznaky problémů se spolehlivostí, což nám dělalo starosti," dodává Wolff.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.