Nico Rosberg v Suzuce sice ovládl kvalifikaci, ale hned po startu jej Lewis Hamilton předjel. Důvodem bylo, že měl k dispozici méně výkonu než jeho týmový kolega.
Problém souvisel s teplotou, kvůli které nemohl využít maximální výkon svého motoru, jako tomu bylo v případě úřadujícího mistra světa. Ten se ještě před první zatáčkou dostal na vnitřní stranu a v té druhé předjetí dokončil. Závod nakonec také vyhrál a navýšil svůj náskok na 48 bodů.
"Prvotní rozjezd by u obou vozů dobrý, ale Nico měl drobný problém s více zahřátou pohonnou jednotkou. Když po pár sekundách naplno zabírala, neměl k dispozici stejný výkon jako Lewis. Týkalo se to teploty, projevovalo se to už v zaváděcím kole," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Zatím neví, co problém způsobilo, podle něj se to ale zřejmě týká způsobu, jakým pilot připravuje během zaváděcího kola spojku a motor: "Spojku a motor je důležité dostat do provozního rámce. To pilot řídí v zaváděcím kole. Jde o odlišné procedury. Oba jezdci na tom pracovali. V tom kole to u pohonných jednotek vedlo k různým teplotám."
V závěru Velké ceny Japonska pak sice Rosberg Hamiltona stahoval, Brit si vše ale hlídal: "Lewis kontroloval náskok. Měli jsme menší drama s vozem, týkalo se to problémů s teplotami, Lewis si navíc vytvořil rovnou plochu na pneumatice, což způsobovalo velké vibrace.
Když jsme ji sundali z auta, byla prodřená až na kostru, takže to mohlo dopadnout špatně. Hodně jsme upravili pohonnou jednotku a šasi, protože jsme pozorovali příznaky problémů se spolehlivostí, což nám dělalo starosti," dodává Wolff.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.