Pokud jsou někdy závody F1 nudné, pak jsou tu určité subjekty, které se starají o to, abychom neviděli jen jednotvárnou dominanci Mercedesu. Ostatně Lotus si pro nás v této sezóně přichystal nejedno překvapení.
Nebylo toho opravdu málo - dohady kolem prodeje, nejdřív dementované, potom vzývané, pak zas odkládané (snad už by mělo být konečně podepsáno), neustálé vyvracení zpráv o insolventnosti, které ovšem shazují události přímo v paddocku jednotlivých velkých cen a chystaná soudní přelíčení, čímž nám Lotus připomíná někdejší eskapády týmů jako Onyx či Forti.
A teď nastal další taneček kolem týmové sestavy. Dlouho se tvrdilo, že to bude Romain Grosjean, kdo bude mít jisté místo, zpochybňovala se či přímo vylučovala přítomnost Pastora Maldonada (i s ohledem na sponzorské vazby), věštila se účast druhého Francouze, což by zapadalo do obrazu nového Renaultu. Jenže čas běžel, náhle byl tím vyvoleným demolition man z Venezuely a Grosjean vyklidil pole, míříc do náruče zástupců země zaslíbené a slynoucí neomezenými možnostmi. A jak naznačují poslední zprávy, docela spokojeně.
Náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi musel připustit, že rozhodnutí Grosjeana zastihlo tým nepřipravený a nemá za něj náhradu.Přímo se nabízí otázka, co ještě může Lotus překvapit, ale tohle je fakt. "Musíme začít hledat. Romainův odchod je pro mě osobně hodně smutnou záležitostí, a jsem přesvědčen, že i pro tým. Byl součástí programu Gravity, brali jsme ho jako člena naší rodiny a jeho vývoj šel tím správným směrem. Je chytrý, rychlý, spolehlivý a vytrvalý. Teď se ale musíme poohlédnout po někom jiném."
Možnost se otevírá o Jolyona Palmera, čtyřiadvacetiletého Brita a pokračovatele závodní tradice Palmerů v F1 - jeho otec Jonathan absolvoval v letech 1983-1989 na vozech Williams, RAM, Tyrrell a Zakspeed 83 Grand Prix. Jolyon už se letos devětkrát svezl v prvním volném tréninku (k občasné nelibosti Grosjeana) a Gastaldi mu připisuje velkou budoucnost.
"Palmer by byl perfektní volbou. Patří k nám, jen musíme zjistit, jaké jsou jeho plány. Záleží to také na Romainovi, zda s námi bude chtít zůstat až do konce sezóny. Jak se zdá, jiné úmysly zatím nemá. A pokud se ptáte proč Jolyon? Je výborným pilotem, nepotřebuje žádnou zvláštní prezentaci, je mistrem GP2 (2014), má fantastický marketingový potenciál, je mladý, navíc má s námi smlouvu do konce příštího roku, tak proč mu nedat šanci?" rozplývá se Gastaldi.
Jenže protože jde o Lotus, nejde nic tak snadno, jak se může jevit. Dokládá to i sám Gastaldi. "Zatím nemůžeme tančit rychleji než hraje hudba. Jde o závažné rozhodnutí, musíme si s ním promluvit, co chce dělat, jaké jsou možnosti. Romain nás svým rozhodnutím poněkud zaskočil, ale je svobodný člověk, má právo na rozhodnutí, my teď musíme poskládat všechno dohromady," vzápětí poněkud mlží Federico.
Důvodem může být i Kevin Magnussen, jemuž se vůbec nelíbí nucená pauza, kterou letos musí přetrpět. Několikrát se dal slyšet, že se mu po závodním kokpitu stýská. Jenže ani Dán nemá snadné rozhodování, protože pořád není jasné, jak dopadne licitace na trase Jenson Button-McLaren. Protože pokud by Brit opravdu zamířil do formulového důchodu, byl by pro Kevina McLaren jasnou volbou.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.