Pokud jsou někdy závody F1 nudné, pak jsou tu určité subjekty, které se starají o to, abychom neviděli jen jednotvárnou dominanci Mercedesu. Ostatně Lotus si pro nás v této sezóně přichystal nejedno překvapení.
Nebylo toho opravdu málo - dohady kolem prodeje, nejdřív dementované, potom vzývané, pak zas odkládané (snad už by mělo být konečně podepsáno), neustálé vyvracení zpráv o insolventnosti, které ovšem shazují události přímo v paddocku jednotlivých velkých cen a chystaná soudní přelíčení, čímž nám Lotus připomíná někdejší eskapády týmů jako Onyx či Forti.
A teď nastal další taneček kolem týmové sestavy. Dlouho se tvrdilo, že to bude Romain Grosjean, kdo bude mít jisté místo, zpochybňovala se či přímo vylučovala přítomnost Pastora Maldonada (i s ohledem na sponzorské vazby), věštila se účast druhého Francouze, což by zapadalo do obrazu nového Renaultu. Jenže čas běžel, náhle byl tím vyvoleným demolition man z Venezuely a Grosjean vyklidil pole, míříc do náruče zástupců země zaslíbené a slynoucí neomezenými možnostmi. A jak naznačují poslední zprávy, docela spokojeně.
Náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi musel připustit, že rozhodnutí Grosjeana zastihlo tým nepřipravený a nemá za něj náhradu.Přímo se nabízí otázka, co ještě může Lotus překvapit, ale tohle je fakt. "Musíme začít hledat. Romainův odchod je pro mě osobně hodně smutnou záležitostí, a jsem přesvědčen, že i pro tým. Byl součástí programu Gravity, brali jsme ho jako člena naší rodiny a jeho vývoj šel tím správným směrem. Je chytrý, rychlý, spolehlivý a vytrvalý. Teď se ale musíme poohlédnout po někom jiném."
Možnost se otevírá o Jolyona Palmera, čtyřiadvacetiletého Brita a pokračovatele závodní tradice Palmerů v F1 - jeho otec Jonathan absolvoval v letech 1983-1989 na vozech Williams, RAM, Tyrrell a Zakspeed 83 Grand Prix. Jolyon už se letos devětkrát svezl v prvním volném tréninku (k občasné nelibosti Grosjeana) a Gastaldi mu připisuje velkou budoucnost.
"Palmer by byl perfektní volbou. Patří k nám, jen musíme zjistit, jaké jsou jeho plány. Záleží to také na Romainovi, zda s námi bude chtít zůstat až do konce sezóny. Jak se zdá, jiné úmysly zatím nemá. A pokud se ptáte proč Jolyon? Je výborným pilotem, nepotřebuje žádnou zvláštní prezentaci, je mistrem GP2 (2014), má fantastický marketingový potenciál, je mladý, navíc má s námi smlouvu do konce příštího roku, tak proč mu nedat šanci?" rozplývá se Gastaldi.
Jenže protože jde o Lotus, nejde nic tak snadno, jak se může jevit. Dokládá to i sám Gastaldi. "Zatím nemůžeme tančit rychleji než hraje hudba. Jde o závažné rozhodnutí, musíme si s ním promluvit, co chce dělat, jaké jsou možnosti. Romain nás svým rozhodnutím poněkud zaskočil, ale je svobodný člověk, má právo na rozhodnutí, my teď musíme poskládat všechno dohromady," vzápětí poněkud mlží Federico.
Důvodem může být i Kevin Magnussen, jemuž se vůbec nelíbí nucená pauza, kterou letos musí přetrpět. Několikrát se dal slyšet, že se mu po závodním kokpitu stýská. Jenže ani Dán nemá snadné rozhodování, protože pořád není jasné, jak dopadne licitace na trase Jenson Button-McLaren. Protože pokud by Brit opravdu zamířil do formulového důchodu, byl by pro Kevina McLaren jasnou volbou.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.