Přes vítězství v Grand Prix Singapuru zůstává Sebastian Vettel nohama na zemi a tvrdí, že na dobu, než dojde ke zlomu v dominanci Mercedesu,si ještě nějaký ten pátek počkáme. Totéž si myslí Vettel před závodem v Japonsku.
Na přímou otázku se čtyřnásobný mistr světa vyjádřil, že s ohledem na dočasné výsledky v této sezóně není možné jednoznačně vyslovit nějaký závěr. "Na každém typu trati jsme měli slušné auto, ať to byly závody v ulicích měst jako Monaco nebo Singapur, nebo zcela jiný typ v podání Malajsie či Silverstone. Pokud se podíváte na všechny letošní závody, nebyli jsme nikdy tak docela mimo hru, takže můžeme být přiměřeně sebevědomí. Poučili jsme se během naší cesty za lepšími výkony, takže na konci sezóny budeme o něco silnější. Ale favority pořád zůstává Mercedes, a to s oběma vozy," míní Vettel.
Suzuka bude obtížnějšíSebastian si je vědom, že v Singapuru jel svou vlastní ligu (třebaže některé názory přisuzují jeho vítězství shodě okolností a dvěma výjezdům safety caru), ale rovněž nezapomíná, že Suzuka je přírodní okruh rychlostního charakteru a vyžaduje odlišnou charakterstiku monopostu. Pokud by se opakovalo něco podobného jako v Singapuru, asi by byl v příjemném šoku; pochopitelně tvrdí, že tým i on udělají pro vítězství všechno.
"Suzuka je zcela odlišná trať, proto musíme zůstat realisty. Bylo by to překvapivé bojovat s Mercedesem o vítězství, ale neočekávám, že by to bylo právě tady. Pokud ovšem bude aspoň minimální šance, chopíme se jí. Jedním z rozhodujících faktorů může být počasí, i to tu několikrát sehrálo důležitou roli, takže očekávám velice těžký víkend," odhaduje Vettel.
Räikkönen je připraven kolegovi pomociOdstup pouhých 49 bodů od vedoucího Hamiltona zvýšil nedávno ještě teoretické šance Vettela - pokud by měl Sebastian vážnou šanci zaútočit na mistrovský titul, Räikkönen je připraven mu pomoci. Jeho vyhlídky na zisk titulu jsou totiž už jen počtářskou hříčkou - ztrácí na Hamiltona 145 bodů a ve zbývajících závodech jich může získat maximálně 150.
"Doufáme, že šampionát pro nás dopadne dobře, i když já už jsem prakticky mimo hru. Pokud bude třeba Sebovi pomoci, nemám s tím žádný problém. Jsme tu, abychom bojovali za Ferrari. A jak to dopadne? To ukáže čas," odhaluje své odhodlání Kimi.
Iceman si je vědom, že jde spíš o symbolickou misi: "Není to vůbec snadný úkol. Důležité je, jak se v Japonsku bude chovat náš vůz. Dá se očekávat, že Mercedes vyvine úsilí, aby dokázal, že poslední závod byla jen výjimka z jeho celoroční prezentace. Budou chtít o titulu rozhodnout co nejdřív, ne čekat až do posledního závodu. Doufejme, že se nám bude dařit a zvládneme odvést co nejlepší výkon."
Mistrovství ještě není docela ztracenoRäikkönen se ohledně Vettelovy formy v Singapuru vyjadřuje velice opatrně. "Tady je zcela odlišné prostředí, snad bude v dobrém rozpoložení, ale člověk nikdy neví. Nejlepší bude počkat do zítřka, jak začneme. Teď je zbytečné se dohadovat, vydržte den dva a budete mít jasno. Ostatně, letos jsme zažili hodně závodů, kdy forma značně kolísala, takže skutečně bude lepší počkat."
Fin ale rozhodně nechce souboj o mistrovskou korunu zabalit, i když se jeho zájem přesouvá spíš na týmového kolegu. "Doufám vždy ve vítězství, kdybych neměl takový cíl, tak tu nemám co pohledávat. Letos nemám ideální rok, ale jsou tu i pozitiva. Něco je kvůli dobrému výsledku třeba odsunout stranou. A pokud to letos nevyjde, půjdeme do toho znovu příští rok. Naší snahou je dokončit každý závod co nejlépe," končí Räikkönen.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.