Přes vítězství v Grand Prix Singapuru zůstává Sebastian Vettel nohama na zemi a tvrdí, že na dobu, než dojde ke zlomu v dominanci Mercedesu,si ještě nějaký ten pátek počkáme. Totéž si myslí Vettel před závodem v Japonsku.
Na přímou otázku se čtyřnásobný mistr světa vyjádřil, že s ohledem na dočasné výsledky v této sezóně není možné jednoznačně vyslovit nějaký závěr. "Na každém typu trati jsme měli slušné auto, ať to byly závody v ulicích měst jako Monaco nebo Singapur, nebo zcela jiný typ v podání Malajsie či Silverstone. Pokud se podíváte na všechny letošní závody, nebyli jsme nikdy tak docela mimo hru, takže můžeme být přiměřeně sebevědomí. Poučili jsme se během naší cesty za lepšími výkony, takže na konci sezóny budeme o něco silnější. Ale favority pořád zůstává Mercedes, a to s oběma vozy," míní Vettel.
Suzuka bude obtížnějšíSebastian si je vědom, že v Singapuru jel svou vlastní ligu (třebaže některé názory přisuzují jeho vítězství shodě okolností a dvěma výjezdům safety caru), ale rovněž nezapomíná, že Suzuka je přírodní okruh rychlostního charakteru a vyžaduje odlišnou charakterstiku monopostu. Pokud by se opakovalo něco podobného jako v Singapuru, asi by byl v příjemném šoku; pochopitelně tvrdí, že tým i on udělají pro vítězství všechno.
"Suzuka je zcela odlišná trať, proto musíme zůstat realisty. Bylo by to překvapivé bojovat s Mercedesem o vítězství, ale neočekávám, že by to bylo právě tady. Pokud ovšem bude aspoň minimální šance, chopíme se jí. Jedním z rozhodujících faktorů může být počasí, i to tu několikrát sehrálo důležitou roli, takže očekávám velice těžký víkend," odhaduje Vettel.
Räikkönen je připraven kolegovi pomociOdstup pouhých 49 bodů od vedoucího Hamiltona zvýšil nedávno ještě teoretické šance Vettela - pokud by měl Sebastian vážnou šanci zaútočit na mistrovský titul, Räikkönen je připraven mu pomoci. Jeho vyhlídky na zisk titulu jsou totiž už jen počtářskou hříčkou - ztrácí na Hamiltona 145 bodů a ve zbývajících závodech jich může získat maximálně 150.
"Doufáme, že šampionát pro nás dopadne dobře, i když já už jsem prakticky mimo hru. Pokud bude třeba Sebovi pomoci, nemám s tím žádný problém. Jsme tu, abychom bojovali za Ferrari. A jak to dopadne? To ukáže čas," odhaluje své odhodlání Kimi.
Iceman si je vědom, že jde spíš o symbolickou misi: "Není to vůbec snadný úkol. Důležité je, jak se v Japonsku bude chovat náš vůz. Dá se očekávat, že Mercedes vyvine úsilí, aby dokázal, že poslední závod byla jen výjimka z jeho celoroční prezentace. Budou chtít o titulu rozhodnout co nejdřív, ne čekat až do posledního závodu. Doufejme, že se nám bude dařit a zvládneme odvést co nejlepší výkon."
Mistrovství ještě není docela ztracenoRäikkönen se ohledně Vettelovy formy v Singapuru vyjadřuje velice opatrně. "Tady je zcela odlišné prostředí, snad bude v dobrém rozpoložení, ale člověk nikdy neví. Nejlepší bude počkat do zítřka, jak začneme. Teď je zbytečné se dohadovat, vydržte den dva a budete mít jasno. Ostatně, letos jsme zažili hodně závodů, kdy forma značně kolísala, takže skutečně bude lepší počkat."
Fin ale rozhodně nechce souboj o mistrovskou korunu zabalit, i když se jeho zájem přesouvá spíš na týmového kolegu. "Doufám vždy ve vítězství, kdybych neměl takový cíl, tak tu nemám co pohledávat. Letos nemám ideální rok, ale jsou tu i pozitiva. Něco je kvůli dobrému výsledku třeba odsunout stranou. A pokud to letos nevyjde, půjdeme do toho znovu příští rok. Naší snahou je dokončit každý závod co nejlépe," končí Räikkönen.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.