Přes vítězství v Grand Prix Singapuru zůstává Sebastian Vettel nohama na zemi a tvrdí, že na dobu, než dojde ke zlomu v dominanci Mercedesu,si ještě nějaký ten pátek počkáme. Totéž si myslí Vettel před závodem v Japonsku.
Na přímou otázku se čtyřnásobný mistr světa vyjádřil, že s ohledem na dočasné výsledky v této sezóně není možné jednoznačně vyslovit nějaký závěr. "Na každém typu trati jsme měli slušné auto, ať to byly závody v ulicích měst jako Monaco nebo Singapur, nebo zcela jiný typ v podání Malajsie či Silverstone. Pokud se podíváte na všechny letošní závody, nebyli jsme nikdy tak docela mimo hru, takže můžeme být přiměřeně sebevědomí. Poučili jsme se během naší cesty za lepšími výkony, takže na konci sezóny budeme o něco silnější. Ale favority pořád zůstává Mercedes, a to s oběma vozy," míní Vettel.
Suzuka bude obtížnějšíSebastian si je vědom, že v Singapuru jel svou vlastní ligu (třebaže některé názory přisuzují jeho vítězství shodě okolností a dvěma výjezdům safety caru), ale rovněž nezapomíná, že Suzuka je přírodní okruh rychlostního charakteru a vyžaduje odlišnou charakterstiku monopostu. Pokud by se opakovalo něco podobného jako v Singapuru, asi by byl v příjemném šoku; pochopitelně tvrdí, že tým i on udělají pro vítězství všechno.
"Suzuka je zcela odlišná trať, proto musíme zůstat realisty. Bylo by to překvapivé bojovat s Mercedesem o vítězství, ale neočekávám, že by to bylo právě tady. Pokud ovšem bude aspoň minimální šance, chopíme se jí. Jedním z rozhodujících faktorů může být počasí, i to tu několikrát sehrálo důležitou roli, takže očekávám velice těžký víkend," odhaduje Vettel.
Räikkönen je připraven kolegovi pomociOdstup pouhých 49 bodů od vedoucího Hamiltona zvýšil nedávno ještě teoretické šance Vettela - pokud by měl Sebastian vážnou šanci zaútočit na mistrovský titul, Räikkönen je připraven mu pomoci. Jeho vyhlídky na zisk titulu jsou totiž už jen počtářskou hříčkou - ztrácí na Hamiltona 145 bodů a ve zbývajících závodech jich může získat maximálně 150.
"Doufáme, že šampionát pro nás dopadne dobře, i když já už jsem prakticky mimo hru. Pokud bude třeba Sebovi pomoci, nemám s tím žádný problém. Jsme tu, abychom bojovali za Ferrari. A jak to dopadne? To ukáže čas," odhaluje své odhodlání Kimi.
Iceman si je vědom, že jde spíš o symbolickou misi: "Není to vůbec snadný úkol. Důležité je, jak se v Japonsku bude chovat náš vůz. Dá se očekávat, že Mercedes vyvine úsilí, aby dokázal, že poslední závod byla jen výjimka z jeho celoroční prezentace. Budou chtít o titulu rozhodnout co nejdřív, ne čekat až do posledního závodu. Doufejme, že se nám bude dařit a zvládneme odvést co nejlepší výkon."
Mistrovství ještě není docela ztracenoRäikkönen se ohledně Vettelovy formy v Singapuru vyjadřuje velice opatrně. "Tady je zcela odlišné prostředí, snad bude v dobrém rozpoložení, ale člověk nikdy neví. Nejlepší bude počkat do zítřka, jak začneme. Teď je zbytečné se dohadovat, vydržte den dva a budete mít jasno. Ostatně, letos jsme zažili hodně závodů, kdy forma značně kolísala, takže skutečně bude lepší počkat."
Fin ale rozhodně nechce souboj o mistrovskou korunu zabalit, i když se jeho zájem přesouvá spíš na týmového kolegu. "Doufám vždy ve vítězství, kdybych neměl takový cíl, tak tu nemám co pohledávat. Letos nemám ideální rok, ale jsou tu i pozitiva. Něco je kvůli dobrému výsledku třeba odsunout stranou. A pokud to letos nevyjde, půjdeme do toho znovu příští rok. Naší snahou je dokončit každý závod co nejlépe," končí Räikkönen.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.