Svět je občas posedlý porovnáváním, posuzováním, hledáním toho, kdo je lepší nebo horší a proč. U dvoučlenných týmů F1 se taková praxe přímo nabízí. Najdou se však jedinci, kteří se podobnému posuzování vyhýbají. Maurizio Arrivabene je jedním z nich.
Osmapadesátiletý šéf Ferrari v průběhu posledního závodního víkendu prohlásil, že nemá sebemenší důvod nějak hodnotit ve vzájemném vztahu výkony Sebastiana Vettela a Kimi Räikkönena. První v Singapuru zářil po třetí vítězství v sezóně, druhý se vyznal ze "smíšených pocitů", protože doufal, že dosáhne na lepší příčku.
"Nechci naše piloty v žádném případě srovnávat. Oba stanuli na stupních vítězů, a to je pro mě víc než dost. Na Monze byl velmi silný Kimi - tady se to podařilo Sebastianovi, který má pro tento okruh zvláštní slabost," vysvětloval Maurizio.
Zároveň důrazně popřel informace, že by měl Räikkönen nějaké zvláštní problémy na svém voze. "To je celý Kimi, ten si pokaždé stěžuje," žertoval viditelně dobře naladěný Arrivabene. "Ale vážně, činil jen obvyklé poznámky, týkající se nastavení auta, ale nebylo to nic zvláštního."
Ostatně Räikkönen podotkl, že ho porážka od Vettela nijak nedeprimuje, protože důležitější je celkový výsledek týmu. "Když se pokoušíte porazit svého týmového kolegu, někdy se to povede, jindy zase ne. Ale nakonec jsem spokojen, že jsme odvedli pro tým dobrou práci - takže bych to hodnotil jako vítězně vítěznou situaci. Rozhodně jsem radši v jednom týmu s vítězným Sebem na třetím místě než být jinde než ve Ferrari. Je pravdou, že jsem neměl pár nejlepších dní, ale férově podotýkám, že byl Vettel rychlejší. Pracovali jsme výborně jako tým a to je to nejdůležitější," dodává Räikkönen.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.