Někdo nazývá licitování kolem motorů ve formuli 1 detektivkou, jiní hovoří o dohadování jak na arabském trhu. Prohlašuje se, upřesňuje, dementuje, vysvětluje, takže nelze se divit, že jednání provází lehké nejasnosti.
Ty se ale postupně začínají vyjasňovat, i když do už tak rozbouřených vod vstoupil koncern Volkswagen, aby v duchu slavné hry Járy Cimrmana upravil svůj původní výrok Nemáme zájem o F1 na Ne, máme zájem o F1 - ovšem pokud se zase něco nezmění, tak nejdříve v horizontu dvou let.
Ve hře ale byl Red Bull a jeho čarování ohledně vztahů s Mercedesem. To se přes různé varianty také posunulo do sféry nepravděpodobné. A protože snad konečně dojde k potvrzení spojení Lotus-Renault, přijde Mercedes o jednoho odběratele, Toto Wolff v Singapuru prohlásil: "Pokud Lotus převezme Renault, pak je pro nás určitě zajímavý Manor. Jedná se o závodní tým s dobrým financováním, navíc by mohl spolupracovat s Williamsem na vývoji podvozku, což by s ohledem na fakt, že Williams odebírá rovněž Mercedesy, jednodušší," vysvětlil Wolff německé agentuře SID.
Jeho slova doložil i Niki Lauda - podle jeho výroku pro agenturu Sky Mercedes potvrdil, že bude v příštím roce dodávat motory i čtvrtému týmu. Rakušan zároveň zdůraznil, že jednání s Red Bullem ohledně dodávek pohonných jednotek byla spíše informativní, serióznější debaty neumožnila také nechuť Dietricha Mateschitze spolupracovat s německou automobilkou. "Trvalo to dlouho a my se dostali do situace, kdy jsme museli učinit rozhodutí, komu budeme motory dodávat," uvedl trojnásobný mistr světa.
Pokud tedy Manor bude mít k dispozici motory od Mercedesu, otevírají se dveře pro oficiálního testpilota Pascala Wehrleina, který by tak mohl absolvovat závodní sezónu 2016. Toto Wolff však tuto eventualitu zatím odmítá komentovat: "Pascal se teď musí soustředit na jiné záležitosti, především na DTM, kde bojuje o celkové vítězství. Pak uvidíme, zda s ním budeme počítat pro F1."
Werhlein v současné době vede šampionát DTM s náskokem 14 bodů na Mattiase Ekströma, pilotujícího konkurečnční Audi. Do konce série chybí ještě dva závody, oba se pojedou v německu - první se koná příští víkend na Nürburgringu, druhý proběhne v polovině října na Hockenheimringu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.