Někdo nazývá licitování kolem motorů ve formuli 1 detektivkou, jiní hovoří o dohadování jak na arabském trhu. Prohlašuje se, upřesňuje, dementuje, vysvětluje, takže nelze se divit, že jednání provází lehké nejasnosti.
Ty se ale postupně začínají vyjasňovat, i když do už tak rozbouřených vod vstoupil koncern Volkswagen, aby v duchu slavné hry Járy Cimrmana upravil svůj původní výrok Nemáme zájem o F1 na Ne, máme zájem o F1 - ovšem pokud se zase něco nezmění, tak nejdříve v horizontu dvou let.
Ve hře ale byl Red Bull a jeho čarování ohledně vztahů s Mercedesem. To se přes různé varianty také posunulo do sféry nepravděpodobné. A protože snad konečně dojde k potvrzení spojení Lotus-Renault, přijde Mercedes o jednoho odběratele, Toto Wolff v Singapuru prohlásil: "Pokud Lotus převezme Renault, pak je pro nás určitě zajímavý Manor. Jedná se o závodní tým s dobrým financováním, navíc by mohl spolupracovat s Williamsem na vývoji podvozku, což by s ohledem na fakt, že Williams odebírá rovněž Mercedesy, jednodušší," vysvětlil Wolff německé agentuře SID.
Jeho slova doložil i Niki Lauda - podle jeho výroku pro agenturu Sky Mercedes potvrdil, že bude v příštím roce dodávat motory i čtvrtému týmu. Rakušan zároveň zdůraznil, že jednání s Red Bullem ohledně dodávek pohonných jednotek byla spíše informativní, serióznější debaty neumožnila také nechuť Dietricha Mateschitze spolupracovat s německou automobilkou. "Trvalo to dlouho a my se dostali do situace, kdy jsme museli učinit rozhodutí, komu budeme motory dodávat," uvedl trojnásobný mistr světa.
Pokud tedy Manor bude mít k dispozici motory od Mercedesu, otevírají se dveře pro oficiálního testpilota Pascala Wehrleina, který by tak mohl absolvovat závodní sezónu 2016. Toto Wolff však tuto eventualitu zatím odmítá komentovat: "Pascal se teď musí soustředit na jiné záležitosti, především na DTM, kde bojuje o celkové vítězství. Pak uvidíme, zda s ním budeme počítat pro F1."
Werhlein v současné době vede šampionát DTM s náskokem 14 bodů na Mattiase Ekströma, pilotujícího konkurečnční Audi. Do konce série chybí ještě dva závody, oba se pojedou v německu - první se koná příští víkend na Nürburgringu, druhý proběhne v polovině října na Hockenheimringu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.