Sebastian Vettel od úvodu kvalifikaci ukazoval svou sílu. Do Q2 postoupil na měkkých pneumatikách a poté na super měkkých určoval tempo. Vše završil parádním časem 1:43,885. Ale ani jej nepotřeboval, stačil by mu o půl sekundy pomalejší počin z prvního pokusu. V první řadě Vettela doprovodí Ricciardo. Za nimi bude stát Räikkönen s Kvjatem. Mercedesy až ve třetí řadě singapurského roštu.
Poslední trénink vyhrál Vettel, zažijeme tedy drama o první místo na roštu? Za pár okamžiků začne 18 minut bojů v Q1 v Singapuru, kde panuje krásné počasí. Vzduch má 28 °C a trať je vyhřátá na 34 °C.
PRVNÍ ČÁST KVALIFIKACE
A již jsme začali, jako první vyjel Rossi.
Úvodní časy jsou na světě. Nyní vede Ricciardo (1:46,805), za ním následuje Räikkönen (1:47,077), Rosberg (1:47,571) a Bottas (1:48,094).
Na měkkých pneumatikách vyjel také Vettel a dostal se na první místo časem 1:46,017. Mezitím Kvjat zajel čas 1:46,948.
Super měkké pneumatiky vynesly Buttona na páté místo časem 1:47,117, na Vettela ztrácí 1,1 sekundy.
Vettel ale svůj čas hodlá vylepšit, na měkkých pneumatikách krouží rychlé kolo. A nakonec z toho zlepšení není, ač zajel absolutně nejrychleji první sektor.
Verstappen vyzkoušel super měkkou směs a dostává za Vettela (1:46,483), podobně je na tom i Hülkenberg (1:46,669).
Ovšem super měkká směs pneumatik Pirelli přináší změnu ve vedení, protože tam se dostává Hamilton (1:45,765). Ale v zápětí je překonán Kvjatem (1:45,340).
Rychlejší směska gum stává Rosberga na čtvrté místo (1:46,201).
O další pokus již nesnaží Vettel, jemu stačí čas na měkkých pneumatikách. Konkurence musela použít super měkkou směs.
Není to tak úplně pravda, protože rychlých časů na měkkých pneumatikách dosahuje i Ricciardo (čtvrtý) a Räikkönen (sedmý).
Q1 končí. Nepostupují: Rossi, Stevens, Maldonado, Ericsson a Nasr. Sice se Felipe Nasr posledním pokusem zlepšit a posunul se na postupovou patnáctou příčku (1:46,965). Button zabojoval a posledních sekundách zaznamenal čas 1:46,891 a v kvalifikace se ještě vydá na trať.
DRUHÁ ČÁST KVALIFIKACE
Je před námi 15 minut bojů o nejlepší desítku. Dle časů z Q1 do ní nejdále mají tito piloti: Button, Massa, Grosjean, Hulkenberg a Alonso. Ale pětice odpadlíků může vypadat úplně jinak.
Jako první se honby za nejrychlejším časem pouští Bottas, Hülkenberg a Massa jsou nedaleko za ním. Po chvilce boxy opouští Hamilton a Ricciardo.
První čas je na světě, Bottas: 1:46,247, ani Hülkenberg nezáří na super měkkých pneumatikách (1:46,423).
Massa se posouvá na první místo časem 1:45,701, to již jsou zajímavé hodnoty. Zvláště v provnání s Hamiltonem (1:45,650) a Rosbergem v zápětí (1:45,653).
Nicméně Kvjat s Ricciardem ukazují svou sílu (1:44,979, respektive 1:45,291). Max Verstappen je nyní šestý (1:45,868).
Ferrari je také rychlé, Räikkönen je nyní druhý časem 1:45,140. A Vettelův čas brzy také příjde.
Všem ujet je cíl Vettella, o více než 2 desetiny překonává čas Kvjata. Zajíždí čas 1:44,743. Pochopitelně na super měkkých pneumatikách.
5 minut do konce a na trati jen Vettel, který nyní míří do boxů. Ostatní čekají na druhé pokusy. Zatím nepostupují: Button, Sainz, Alonso, Hülkenberg a Perez.
Nejlepší čtyřka (Vettel, Kvjat, Räikkönen a Ricciardo zůstávají v boxech. Ostatní se snaží uhájit či získat postupu do Q3.
Boje jsou u konce a dnes na trat již nevyjede tato pětice: Button, Sainz, Perez, Alonso a Hülkenberg.
TŘETÍ ČÁST KVALIFIKACE
Poslední boje jsou tu, piloti se již vydali na trať je tu boj o nejlepší postavení na roštu. Získá jej Vettel?
První čas je tu, zajel jej Ricciardo - 1:44, 607. Kvjat je pomalejší - 1:44,772. Následuje Räikkönen, který je druhý - 1:44,667.
Rosberg s Bottasem jsou daleko - 1:45,848 respektive 1:46,755. Ovšem jeli na použité super měkké sadě pneumatik.
Vettel nenechal nikoho na pochybách je tu další nejrychlejší kolo - 1:44,305. O tři desetiny před konkurencí. Tento čas se bude těžko překonávat a nejspíše již víme, kdo bude stát na prvním startovním místě. Ovšem boj o tu druhou pozici bude ještě velký, protože rozestupy jsou malé.
Vettel nevěří svému času a vyjel i ke druhému pokusu, stejně jako všichni ostatní. Hamiltona a Verstappena bude čekat první a zároven poslední pokus.
Minuta do konce Q3 a drama vrcholí!
Všichni mají nové super měkké pneumatiky a Kimi zajíždí absolutně nejrychleji první sektor.
Ale to mu hned vyfoukl Vettel.
Nejrychlejší poslední sektor zaznamenal Ricciardo a zlepšil svůj čas na 1:44,428, ale na Vettela to nestačí. Ten letí, nejrychlejší i druhý sektor.
Hamilton zajel jen pátý čas - 1:45,300.
Vettel všem uletěl časem 1:43,885, bezkonkurenčně nejrychlejší.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.