Sebastian Vettel od úvodu kvalifikaci ukazoval svou sílu. Do Q2 postoupil na měkkých pneumatikách a poté na super měkkých určoval tempo. Vše završil parádním časem 1:43,885. Ale ani jej nepotřeboval, stačil by mu o půl sekundy pomalejší počin z prvního pokusu. V první řadě Vettela doprovodí Ricciardo. Za nimi bude stát Räikkönen s Kvjatem. Mercedesy až ve třetí řadě singapurského roštu.
Poslední trénink vyhrál Vettel, zažijeme tedy drama o první místo na roštu? Za pár okamžiků začne 18 minut bojů v Q1 v Singapuru, kde panuje krásné počasí. Vzduch má 28 °C a trať je vyhřátá na 34 °C.
PRVNÍ ČÁST KVALIFIKACE
A již jsme začali, jako první vyjel Rossi.
Úvodní časy jsou na světě. Nyní vede Ricciardo (1:46,805), za ním následuje Räikkönen (1:47,077), Rosberg (1:47,571) a Bottas (1:48,094).
Na měkkých pneumatikách vyjel také Vettel a dostal se na první místo časem 1:46,017. Mezitím Kvjat zajel čas 1:46,948.
Super měkké pneumatiky vynesly Buttona na páté místo časem 1:47,117, na Vettela ztrácí 1,1 sekundy.
Vettel ale svůj čas hodlá vylepšit, na měkkých pneumatikách krouží rychlé kolo. A nakonec z toho zlepšení není, ač zajel absolutně nejrychleji první sektor.
Verstappen vyzkoušel super měkkou směs a dostává za Vettela (1:46,483), podobně je na tom i Hülkenberg (1:46,669).
Ovšem super měkká směs pneumatik Pirelli přináší změnu ve vedení, protože tam se dostává Hamilton (1:45,765). Ale v zápětí je překonán Kvjatem (1:45,340).
Rychlejší směska gum stává Rosberga na čtvrté místo (1:46,201).
O další pokus již nesnaží Vettel, jemu stačí čas na měkkých pneumatikách. Konkurence musela použít super měkkou směs.
Není to tak úplně pravda, protože rychlých časů na měkkých pneumatikách dosahuje i Ricciardo (čtvrtý) a Räikkönen (sedmý).
Q1 končí. Nepostupují: Rossi, Stevens, Maldonado, Ericsson a Nasr. Sice se Felipe Nasr posledním pokusem zlepšit a posunul se na postupovou patnáctou příčku (1:46,965). Button zabojoval a posledních sekundách zaznamenal čas 1:46,891 a v kvalifikace se ještě vydá na trať.
DRUHÁ ČÁST KVALIFIKACE
Je před námi 15 minut bojů o nejlepší desítku. Dle časů z Q1 do ní nejdále mají tito piloti: Button, Massa, Grosjean, Hulkenberg a Alonso. Ale pětice odpadlíků může vypadat úplně jinak.
Jako první se honby za nejrychlejším časem pouští Bottas, Hülkenberg a Massa jsou nedaleko za ním. Po chvilce boxy opouští Hamilton a Ricciardo.
První čas je na světě, Bottas: 1:46,247, ani Hülkenberg nezáří na super měkkých pneumatikách (1:46,423).
Massa se posouvá na první místo časem 1:45,701, to již jsou zajímavé hodnoty. Zvláště v provnání s Hamiltonem (1:45,650) a Rosbergem v zápětí (1:45,653).
Nicméně Kvjat s Ricciardem ukazují svou sílu (1:44,979, respektive 1:45,291). Max Verstappen je nyní šestý (1:45,868).
Ferrari je také rychlé, Räikkönen je nyní druhý časem 1:45,140. A Vettelův čas brzy také příjde.
Všem ujet je cíl Vettella, o více než 2 desetiny překonává čas Kvjata. Zajíždí čas 1:44,743. Pochopitelně na super měkkých pneumatikách.
5 minut do konce a na trati jen Vettel, který nyní míří do boxů. Ostatní čekají na druhé pokusy. Zatím nepostupují: Button, Sainz, Alonso, Hülkenberg a Perez.
Nejlepší čtyřka (Vettel, Kvjat, Räikkönen a Ricciardo zůstávají v boxech. Ostatní se snaží uhájit či získat postupu do Q3.
Boje jsou u konce a dnes na trat již nevyjede tato pětice: Button, Sainz, Perez, Alonso a Hülkenberg.
TŘETÍ ČÁST KVALIFIKACE
Poslední boje jsou tu, piloti se již vydali na trať je tu boj o nejlepší postavení na roštu. Získá jej Vettel?
První čas je tu, zajel jej Ricciardo - 1:44, 607. Kvjat je pomalejší - 1:44,772. Následuje Räikkönen, který je druhý - 1:44,667.
Rosberg s Bottasem jsou daleko - 1:45,848 respektive 1:46,755. Ovšem jeli na použité super měkké sadě pneumatik.
Vettel nenechal nikoho na pochybách je tu další nejrychlejší kolo - 1:44,305. O tři desetiny před konkurencí. Tento čas se bude těžko překonávat a nejspíše již víme, kdo bude stát na prvním startovním místě. Ovšem boj o tu druhou pozici bude ještě velký, protože rozestupy jsou malé.
Vettel nevěří svému času a vyjel i ke druhému pokusu, stejně jako všichni ostatní. Hamiltona a Verstappena bude čekat první a zároven poslední pokus.
Minuta do konce Q3 a drama vrcholí!
Všichni mají nové super měkké pneumatiky a Kimi zajíždí absolutně nejrychleji první sektor.
Ale to mu hned vyfoukl Vettel.
Nejrychlejší poslední sektor zaznamenal Ricciardo a zlepšil svůj čas na 1:44,428, ale na Vettela to nestačí. Ten letí, nejrychlejší i druhý sektor.
Hamilton zajel jen pátý čas - 1:45,300.
Vettel všem uletěl časem 1:43,885, bezkonkurenčně nejrychlejší.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.