Eddie Jordan se pohyboval ve formuli 1 nejdřív jako pilot, který to ovšem nikdy nedotáhl dál než do náhradnické sestavy. Poté se etabloval s vlastním týmem, který načas vtiskl světu Grand Prix odlesk slavné éry Heskethova týmu, zejména večírky a oslavami.
Ovšem tvrdit, že byl Jordan F1 Team ve fomuli 1 pouze na ozdobu, by bylo přinejmenším neomalené a bouřlivák Eddie by nám to také řádně spočítal. Jeho tým před eskapádou změn majitelů a názvů získal čtyři vítězství, což ho v dlouhodobé tabulce řadí na 20. místo před March, Wolf a dokonce i Hondu, pokud bereme v úvahu její starty s vlastním vozem.
Jordan nyní pracuje jako analytik stanice BBC se zaměřením na F1 a jeho názory nelze brát na lehkou váhu. Mezi ně lze zařadit i tvrzení, že by se německý automobilový gigant Volkswagen nakonec ve formuli 1 objevil. Jak by k tomu mělo dojít? Společnost, do jejíhož portfolia značky Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Seat a Škoda, je podle Jordana blízko ke koupi týmu Red Bull!
Edmund Patrick "Eddie" Jordan má o celé věci jasno. V následujících dvou letech bude Red Bull v jakémsi meziobdobí; skončí kontrakt s Renaultem a k dispozici bude mít motory Ferrari. Volkswagen během této doby připraví vlastní motor, s nímž v roce 2018 vstoupí do F1. Red Bull by nadále v týmu fungoval jako hlavní sponzor. Jordan dodává, že pro prezentaci koncernu by novému týmu nejvíc "slušela" značka Audi.
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz uvedl pro web Speed Week, že "rozvod" s Renaultem je skutečností a dodal, že jako přijatelné řešení vidí další dva nebo tři roky spolupráce s Ferrari, zároveň dodává, že kontrakt s italskou automobilkou je zatím ve fázi jednání. Ve světě motorsportu se uvádí, že případná dohoda Red Bullu s koncernem VW by představovala jednoznačný triumf pro předsedu představenstva Martina Winterkorna a značné posílení jeho prestiže.
Sedmašedesátiletý Ir pracující pro BBC dále uvádí, že Winterkorn už má předběžnou dohodu s Mateschitzem i dr. Markem. Je třeba si také uvědomit, že Red Bull a VW dlouhodobě spolupracují v oblasti mistrovství světa rallye. Winterkorn podle BBC Sport už loni v zimě navrhoval koupi Red Bullu, ale plán vetoval bývalý předseda VW Ferdinand Piëch. Ten však v dubnu řady představenstva koncernu opustil.
Jsou tu však některé nesrovnalosti. Dr. Helmut Marko sice v květnu kritizoval výkon Renaultu a vyslovil zajímavý názor: "Pokud nedostaneme v budoucnu konkurenceschopný motor, tak nás může zachránit jedině příchod Audi, jinak skončíme", ještě na konci června však vydal Winterkorn oficiální prohlášení, ve kterém považuje F1 za nudnou a nezajímavou. Christian Horner v té době potvrdil, že mezi VW a Red Bullem žádné dialogy neproběhly. Nejnovější zprávy hovoří o prohlášení jak Marka tak Hornera v dějišti Grand Prix Singapuru, kde zopakovali, že pokud Red Bull nebude mít kvalitní motor, formuli 1 může opustit.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.