Eddie Jordan se pohyboval ve formuli 1 nejdřív jako pilot, který to ovšem nikdy nedotáhl dál než do náhradnické sestavy. Poté se etabloval s vlastním týmem, který načas vtiskl světu Grand Prix odlesk slavné éry Heskethova týmu, zejména večírky a oslavami.
Ovšem tvrdit, že byl Jordan F1 Team ve fomuli 1 pouze na ozdobu, by bylo přinejmenším neomalené a bouřlivák Eddie by nám to také řádně spočítal. Jeho tým před eskapádou změn majitelů a názvů získal čtyři vítězství, což ho v dlouhodobé tabulce řadí na 20. místo před March, Wolf a dokonce i Hondu, pokud bereme v úvahu její starty s vlastním vozem.
Jordan nyní pracuje jako analytik stanice BBC se zaměřením na F1 a jeho názory nelze brát na lehkou váhu. Mezi ně lze zařadit i tvrzení, že by se německý automobilový gigant Volkswagen nakonec ve formuli 1 objevil. Jak by k tomu mělo dojít? Společnost, do jejíhož portfolia značky Audi, Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Seat a Škoda, je podle Jordana blízko ke koupi týmu Red Bull!
Edmund Patrick "Eddie" Jordan má o celé věci jasno. V následujících dvou letech bude Red Bull v jakémsi meziobdobí; skončí kontrakt s Renaultem a k dispozici bude mít motory Ferrari. Volkswagen během této doby připraví vlastní motor, s nímž v roce 2018 vstoupí do F1. Red Bull by nadále v týmu fungoval jako hlavní sponzor. Jordan dodává, že pro prezentaci koncernu by novému týmu nejvíc "slušela" značka Audi.
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz uvedl pro web Speed Week, že "rozvod" s Renaultem je skutečností a dodal, že jako přijatelné řešení vidí další dva nebo tři roky spolupráce s Ferrari, zároveň dodává, že kontrakt s italskou automobilkou je zatím ve fázi jednání. Ve světě motorsportu se uvádí, že případná dohoda Red Bullu s koncernem VW by představovala jednoznačný triumf pro předsedu představenstva Martina Winterkorna a značné posílení jeho prestiže.
Sedmašedesátiletý Ir pracující pro BBC dále uvádí, že Winterkorn už má předběžnou dohodu s Mateschitzem i dr. Markem. Je třeba si také uvědomit, že Red Bull a VW dlouhodobě spolupracují v oblasti mistrovství světa rallye. Winterkorn podle BBC Sport už loni v zimě navrhoval koupi Red Bullu, ale plán vetoval bývalý předseda VW Ferdinand Piëch. Ten však v dubnu řady představenstva koncernu opustil.
Jsou tu však některé nesrovnalosti. Dr. Helmut Marko sice v květnu kritizoval výkon Renaultu a vyslovil zajímavý názor: "Pokud nedostaneme v budoucnu konkurenceschopný motor, tak nás může zachránit jedině příchod Audi, jinak skončíme", ještě na konci června však vydal Winterkorn oficiální prohlášení, ve kterém považuje F1 za nudnou a nezajímavou. Christian Horner v té době potvrdil, že mezi VW a Red Bullem žádné dialogy neproběhly. Nejnovější zprávy hovoří o prohlášení jak Marka tak Hornera v dějišti Grand Prix Singapuru, kde zopakovali, že pokud Red Bull nebude mít kvalitní motor, formuli 1 může opustit.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.