Mnozí z nás mají tu situaci z Grand Prix Itálie v dobré paměti - místo excelentního odpichu z druhé startovní pozice rudý Ferrari s číslem 7 působí jako patník. Než se dá váhavě do pohybu, je na posledním místě.
Špatný start rozvířil hladinu dohadů, Räikkönen tvrdil, že vina není na jeho straně a žádá zdůvodnění, šéf týmu Arrivabene volil opatrnější slova a slíbil vyšetřování.
Teď už je vše jasné - chyboval Kimi a chlapsky to také (třebaže téměř po dvou týdnech) ve čtvrtek přiznal. Vysvětlení je prosté a nejít o tak závažnou sportovní oblast, dalo by se říci až humorné: Iceman zkrátka neuhlídal prst.
"Zapnul se systém anti-stall a důvod, proč se tak stalo... jsem si jistý, že jsem udělal všechno správně, ale můj prst byl z nějakého důvodu na druhé páčce ve špatné pozici. Neumím to přesně vysvětlit, ale na výsledku to nic nemění. Musíme se z toho poučit, je to škoda. Pochopitelně jsem byl zklamán, po 200 metrech jsem byl poslední. Nic ideálního, ale i to se stává," vysvětluje Kimi.
Iceman nepředpokládá, že by jeho chyba měla vést k nějakým změnám, sám tvrdí, že šlo o výjimečnou záležitost. "Není důvod dělat něco jinak, byl to jen malý přehmat s velkými naásledky. Dlouhou dobu jsme postupovali stejně a k chybě došlo až teď. Rozhodně na to nemají vliv nová pravidla týkající se startu. Mohlo se mi totéž přihodit loni nebo na začátku této sezóny. Takže nejsou třeba žádné změny."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.