Mnozí z nás mají tu situaci z Grand Prix Itálie v dobré paměti - místo excelentního odpichu z druhé startovní pozice rudý Ferrari s číslem 7 působí jako patník. Než se dá váhavě do pohybu, je na posledním místě.
Špatný start rozvířil hladinu dohadů, Räikkönen tvrdil, že vina není na jeho straně a žádá zdůvodnění, šéf týmu Arrivabene volil opatrnější slova a slíbil vyšetřování.
Teď už je vše jasné - chyboval Kimi a chlapsky to také (třebaže téměř po dvou týdnech) ve čtvrtek přiznal. Vysvětlení je prosté a nejít o tak závažnou sportovní oblast, dalo by se říci až humorné: Iceman zkrátka neuhlídal prst.
"Zapnul se systém anti-stall a důvod, proč se tak stalo... jsem si jistý, že jsem udělal všechno správně, ale můj prst byl z nějakého důvodu na druhé páčce ve špatné pozici. Neumím to přesně vysvětlit, ale na výsledku to nic nemění. Musíme se z toho poučit, je to škoda. Pochopitelně jsem byl zklamán, po 200 metrech jsem byl poslední. Nic ideálního, ale i to se stává," vysvětluje Kimi.
Iceman nepředpokládá, že by jeho chyba měla vést k nějakým změnám, sám tvrdí, že šlo o výjimečnou záležitost. "Není důvod dělat něco jinak, byl to jen malý přehmat s velkými naásledky. Dlouhou dobu jsme postupovali stejně a k chybě došlo až teď. Rozhodně na to nemají vliv nová pravidla týkající se startu. Mohlo se mi totéž přihodit loni nebo na začátku této sezóny. Takže nejsou třeba žádné změny."
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.