Mnozí z nás mají tu situaci z Grand Prix Itálie v dobré paměti - místo excelentního odpichu z druhé startovní pozice rudý Ferrari s číslem 7 působí jako patník. Než se dá váhavě do pohybu, je na posledním místě.
Špatný start rozvířil hladinu dohadů, Räikkönen tvrdil, že vina není na jeho straně a žádá zdůvodnění, šéf týmu Arrivabene volil opatrnější slova a slíbil vyšetřování.
Teď už je vše jasné - chyboval Kimi a chlapsky to také (třebaže téměř po dvou týdnech) ve čtvrtek přiznal. Vysvětlení je prosté a nejít o tak závažnou sportovní oblast, dalo by se říci až humorné: Iceman zkrátka neuhlídal prst.
"Zapnul se systém anti-stall a důvod, proč se tak stalo... jsem si jistý, že jsem udělal všechno správně, ale můj prst byl z nějakého důvodu na druhé páčce ve špatné pozici. Neumím to přesně vysvětlit, ale na výsledku to nic nemění. Musíme se z toho poučit, je to škoda. Pochopitelně jsem byl zklamán, po 200 metrech jsem byl poslední. Nic ideálního, ale i to se stává," vysvětluje Kimi.
Iceman nepředpokládá, že by jeho chyba měla vést k nějakým změnám, sám tvrdí, že šlo o výjimečnou záležitost. "Není důvod dělat něco jinak, byl to jen malý přehmat s velkými naásledky. Dlouhou dobu jsme postupovali stejně a k chybě došlo až teď. Rozhodně na to nemají vliv nová pravidla týkající se startu. Mohlo se mi totéž přihodit loni nebo na začátku této sezóny. Takže nejsou třeba žádné změny."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.