Není to příliš dávno, kdy byl Alexander Rossi spojován se stájí Haas F1 Team jako jeden z adeptů na závodní sedačku. Leccos je jinak, rodák z amerického Aubumu se objeví v kokpitu formule 1 už v Grand Prix Singapuru.
Stáj Manor Marussia F1 Team s potěšením oznamuje, že podepsala smlouvu s Alexandrem Rossim na post závodního pilota pro pět ze sedmi zbývajících závodů v sezóně 2015. Společně s Willem Stevensem se Američan, který 25. září oslaví 24. narozeniny, objeví už v Grand Prix Singapuru. Tak praví oficiální prohlášení, čímž se ocitá mimo hru Španěl Roberto Merhi.
Rossi se objeví kromě zmíněného závodu o tomto víkendu ještě v Japonsku, USA, Mexiku a Brazílii. Roberto Merhi se společně s dalším testpilotem Fabio Leimerem zúčastní Grand Prix Ruska v Soči a závodu v Abu Dhabí. Pro Rossiho však nepůjde zcela neznámou zkušenost, protože už v letech 2013 (Caterham) a 2014 (Caterham, Marussia) působil ve třech závodech jako třetí pilot. Úplně poprvé se do monopostu F1 posadil v rámci Grand Prix Španělska 2012 rovněž na Caterhamu.
"Velice nás těší, že jsme mohli s Rossim uzavřít smlouvu. Je považován za velice talentovaného pilota, výkony v GP2 naznačují jeho obrovský potenciál. Smlouva s ním potvrzuje náš zájem poskytovat příležitosti mladým pilotům, aby mohli předvést svůj talent a schopnosti. Budeme očekávat, jak se s novou možnosti vyrovná už tento víkend v Singapuru. Jeho angažmá je zcela určitě dobrou zprávou především pro americký sport, neboť do formule 1 se po dlouhé době opět vrací americký pilot.
Roberto Merhi je pochopitelně z vývoje situace zklamaný, ale chápe, že jde o rozhodnutí týkající se dlouhodobého zájmu týmu. Poděkovali jsme mu za jeho profesionální přístup a zdůrazňujeme, že angažmá Rossiho není předzvěstí jezdecké sestavy pro rok 2016. Nyní se soustředíme na vyhodnocení poznatků ze zbývajících závodů sezóny," praví se dále v oficiálním prohlášení týmu. Nepotvrdila se tak zpráva z konce letošního prvního pololetí, že by Španělova smlouva na základě jeho dobrých výsledků mohla doznat změny v kontrakt na celou sezónu.
"Jsem velmi vděčný Manoru Marussia F1 za poskytnoutou šanci a víru, kterou ve mě mají. Dlouho jsem byl na podobnou příležitost připraven, jak mnozí vědí, spolupracuji s týmem od roku 2014. Jde o malou stáj, která má za sebou velké zkušenosti, je příkladem nadšení a síly charakteru, s níž usilovala o návrat do seriálu F1. Chtěl bych zároveň poděkovat týmu Racing Engineering v GP2 za vstřícný přístup s ohledem na mé závazky v F1. Trať v Singapuru mě fascinuje, pro můj debut není lepšího prostředí. Už teď se těším na pořádně nabitý konec sezóny 2015," prohlásil Rossi.
Pokud se Rossi postaví na startovní rošt v nedělní Grand Prix Singapuru, bude to po osmi letech další americký pilot ve formuli 1 - naposledy se prezentoval na trati Scott Speed v týmu Toro Rosso při Grand Prix Evropy 2007, než byl nahrazem Sebastianem Vettelem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.