Není to příliš dávno, kdy byl Alexander Rossi spojován se stájí Haas F1 Team jako jeden z adeptů na závodní sedačku. Leccos je jinak, rodák z amerického Aubumu se objeví v kokpitu formule 1 už v Grand Prix Singapuru.
Stáj Manor Marussia F1 Team s potěšením oznamuje, že podepsala smlouvu s Alexandrem Rossim na post závodního pilota pro pět ze sedmi zbývajících závodů v sezóně 2015. Společně s Willem Stevensem se Američan, který 25. září oslaví 24. narozeniny, objeví už v Grand Prix Singapuru. Tak praví oficiální prohlášení, čímž se ocitá mimo hru Španěl Roberto Merhi.
Rossi se objeví kromě zmíněného závodu o tomto víkendu ještě v Japonsku, USA, Mexiku a Brazílii. Roberto Merhi se společně s dalším testpilotem Fabio Leimerem zúčastní Grand Prix Ruska v Soči a závodu v Abu Dhabí. Pro Rossiho však nepůjde zcela neznámou zkušenost, protože už v letech 2013 (Caterham) a 2014 (Caterham, Marussia) působil ve třech závodech jako třetí pilot. Úplně poprvé se do monopostu F1 posadil v rámci Grand Prix Španělska 2012 rovněž na Caterhamu.
"Velice nás těší, že jsme mohli s Rossim uzavřít smlouvu. Je považován za velice talentovaného pilota, výkony v GP2 naznačují jeho obrovský potenciál. Smlouva s ním potvrzuje náš zájem poskytovat příležitosti mladým pilotům, aby mohli předvést svůj talent a schopnosti. Budeme očekávat, jak se s novou možnosti vyrovná už tento víkend v Singapuru. Jeho angažmá je zcela určitě dobrou zprávou především pro americký sport, neboť do formule 1 se po dlouhé době opět vrací americký pilot.
Roberto Merhi je pochopitelně z vývoje situace zklamaný, ale chápe, že jde o rozhodnutí týkající se dlouhodobého zájmu týmu. Poděkovali jsme mu za jeho profesionální přístup a zdůrazňujeme, že angažmá Rossiho není předzvěstí jezdecké sestavy pro rok 2016. Nyní se soustředíme na vyhodnocení poznatků ze zbývajících závodů sezóny," praví se dále v oficiálním prohlášení týmu. Nepotvrdila se tak zpráva z konce letošního prvního pololetí, že by Španělova smlouva na základě jeho dobrých výsledků mohla doznat změny v kontrakt na celou sezónu.
"Jsem velmi vděčný Manoru Marussia F1 za poskytnoutou šanci a víru, kterou ve mě mají. Dlouho jsem byl na podobnou příležitost připraven, jak mnozí vědí, spolupracuji s týmem od roku 2014. Jde o malou stáj, která má za sebou velké zkušenosti, je příkladem nadšení a síly charakteru, s níž usilovala o návrat do seriálu F1. Chtěl bych zároveň poděkovat týmu Racing Engineering v GP2 za vstřícný přístup s ohledem na mé závazky v F1. Trať v Singapuru mě fascinuje, pro můj debut není lepšího prostředí. Už teď se těším na pořádně nabitý konec sezóny 2015," prohlásil Rossi.
Pokud se Rossi postaví na startovní rošt v nedělní Grand Prix Singapuru, bude to po osmi letech další americký pilot ve formuli 1 - naposledy se prezentoval na trati Scott Speed v týmu Toro Rosso při Grand Prix Evropy 2007, než byl nahrazem Sebastianem Vettelem.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.