Švédsko dlouho čekalo, až nějaký pilot hájící žlutomodré barvy severské země opět pronikne na startovní rošt F1. Marcus Ericsson se pomalu prodírá výsledkovou listinou vzhůru, přesto nebývá častým středem pozornosti médií.
Naposledy se v F1 etabloval švédský pilot v roce 1991, ale Stefan Johansson rozhodně na tuhle necelou sezónu v dobrém vzpomínat nebude - ze šesti pokusů se kvalifikoval jen jednou. Také Marcus svůj první rok u Caterhamu co do výsledků neměl příliš výrazný. Teď už se propracovává na bodované pozice, a přes kritiku ze strany Marka Webbera podal v Itálii výkon, při němž usiloval o své vůbec nejlepší umístění.
Dobře rozjetý závod si Švéd zhatil v posledním kole. Ve Variante Ascari se dopustil drobné chyby a místo boje o sedmé místo s Nico Hülkenbergem přišel o svou pozici na úkor Daniela Ricciarda, který ho přespurtoval v závěrečné zatáčce Curva Parabolica. Marcus však neželí ztraceného místa, hledá na svém výkonu spíš pozitiva.
"Myslím, že to byl můj nejlepší závod v F1, i když skončil poněkud hořkosladkou náladou. Jak jinak mohu vnímat ztrátu pozice v poslední zatáčce? Pochopitelně jsem byl velice zklamán, ale teď už se na to dívám s odstupem a budu tvrdit, že jsem se svým výkonem spokojený," popisuje události na Monze Ericsson.
Zlepšené výkony Sauberu připisuje Švéd aktualizované pohonné jednotce Ferrari, s níž je tým konkurenceschopnější - předčilo to očekávání samotného pilota. "Rozhodně jsem nečekal, že se na Monze budeme prezentovat na takové úrovni. Celý závod jsme bojovali s Force India a v některých pasážích jsme byli i rychlejší. Jenže jejich auto je na rovinkách velice rychlé, takže i když jsem měl k dispozici DRS, šance dostat se před Nica byla mizivá. Snažil jsem se ho dohnat k nějaké chybě, ale je to zkušený mazák a v tomto směru mi nijak nevyšel vstříc."
Ericsson však nachází ve svém výkonu pozitivní prvky. "Sice jsem rozladěný, že se mi Hülkenberga nepodařilo zdolat. Ale důležité pro nás je, že jsme opět bodovali a měli Force India na dosah, podle mě to je výrazné zlepšení oproti pozicím, na nichž jsme se pohybovali ještě před několika závody," končí své hodnocení Ericsson.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.