Švédsko dlouho čekalo, až nějaký pilot hájící žlutomodré barvy severské země opět pronikne na startovní rošt F1. Marcus Ericsson se pomalu prodírá výsledkovou listinou vzhůru, přesto nebývá častým středem pozornosti médií.
Naposledy se v F1 etabloval švédský pilot v roce 1991, ale Stefan Johansson rozhodně na tuhle necelou sezónu v dobrém vzpomínat nebude - ze šesti pokusů se kvalifikoval jen jednou. Také Marcus svůj první rok u Caterhamu co do výsledků neměl příliš výrazný. Teď už se propracovává na bodované pozice, a přes kritiku ze strany Marka Webbera podal v Itálii výkon, při němž usiloval o své vůbec nejlepší umístění.
Dobře rozjetý závod si Švéd zhatil v posledním kole. Ve Variante Ascari se dopustil drobné chyby a místo boje o sedmé místo s Nico Hülkenbergem přišel o svou pozici na úkor Daniela Ricciarda, který ho přespurtoval v závěrečné zatáčce Curva Parabolica. Marcus však neželí ztraceného místa, hledá na svém výkonu spíš pozitiva.
"Myslím, že to byl můj nejlepší závod v F1, i když skončil poněkud hořkosladkou náladou. Jak jinak mohu vnímat ztrátu pozice v poslední zatáčce? Pochopitelně jsem byl velice zklamán, ale teď už se na to dívám s odstupem a budu tvrdit, že jsem se svým výkonem spokojený," popisuje události na Monze Ericsson.
Zlepšené výkony Sauberu připisuje Švéd aktualizované pohonné jednotce Ferrari, s níž je tým konkurenceschopnější - předčilo to očekávání samotného pilota. "Rozhodně jsem nečekal, že se na Monze budeme prezentovat na takové úrovni. Celý závod jsme bojovali s Force India a v některých pasážích jsme byli i rychlejší. Jenže jejich auto je na rovinkách velice rychlé, takže i když jsem měl k dispozici DRS, šance dostat se před Nica byla mizivá. Snažil jsem se ho dohnat k nějaké chybě, ale je to zkušený mazák a v tomto směru mi nijak nevyšel vstříc."
Ericsson však nachází ve svém výkonu pozitivní prvky. "Sice jsem rozladěný, že se mi Hülkenberga nepodařilo zdolat. Ale důležité pro nás je, že jsme opět bodovali a měli Force India na dosah, podle mě to je výrazné zlepšení oproti pozicím, na nichž jsme se pohybovali ještě před několika závody," končí své hodnocení Ericsson.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.