Chcete další díl nekonečného příběhu F1? A nemáte zrovna náladu na sitcom Lotus-Renault? Pak pojďme do vedlejšího studia, kde nás baví svými informacemi nováček ve formuli 1, Gene Haas se svou suitou.
Říká se, že je lepší vybrat než přebrat. Nově zformovaný Haas F1 Team ohromoval jmény na svém potenciálním seznamu, ale ten postupně řídne jako taneční pořádek přestárlé slečny. Ačkoliv se Haas nadále tváří, že je z čeho vybírat, skutečnost je poněkud realističtější.
Trumfy mu totiž nevycházejí - jedno z es na "seznamu deseti" měl být Nico Hülkenberg, ale ten dal přednost současnému zaměstnavateli. Mluvilo se o Bottasovi, ovšem Fin nakonec popřel námluvy s Ferrari a prohlásil, že je ve Williamsu spokojen a nikam odejít nehodlá. Proto se objevilo kromě vyslovených "rookies" Alexandra Rossioho a Marca Andrettiho v zaměřovacím kříži jméno Jensona Buttona, jehož příběh u McLarenu připomíná směsici pelyňku a druhdy známé limonády Amara. Byla by to pro Američany ideální volba, protože mistr světa 2009 má potřebné zkušenosti i potenciál se postarat o vývoj vozu.
Haas nadále tvrdí, že konec září je - řečeno novinářskou mluvou - dealine pro odtajnění sestavy. V ní stále figurují na hodně vysokém postu oba testpiloti Ferrari Esteban Gutiérrez a Jean-Eric Vergne. Důvod je zřejmý, provázanost Haasu s Ferrari oběma otevírá značný prostor. Je tu ale ještě Romain Grosjean, jehož už nekonečný příběh jeho týmu v chystaném spojení s Renaultem značně znervózňuje, a pak také Kevin Magnussen, jehož osud je do jisté míry svázán s Buttonovým. Odborníci však Dánovi přisuzují hodně malé procento pravděpodobnosti ohledně sedačky u Haasova týmu, protože jeho praxe čítá pouhou jednu závodní sezónu.
Ale znáte to, někdy se dočkáme natolik překvapivých výsledků, že můžeme v klidu rozdrásat sázkové tikety a hořekovat nad tím, že na světě už neexistují žádné jistoty. Tak ještě počkejme ony tři týdny a můžeme se buď divit a kroutit hlavou nebo pyšně vypnout hruď se slovy: "Já to přece říkal/tušil".
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.