Když jsme zveřejňovali rozsáhlý materiál, v němž Mark Webber, někdejší pilot F1 a současný jezdec seriálu WEC sděloval své názory, ještě jsme netušili, že záhy k němu přidá konkrétní představu, kdo by v F1 měl nebo neměl působit.
Autor knihy Aussie Grit v rozsáhlé zpovědi označil za jeden z velkých problémů F1 "platící jezdce" - podle jeho názoru je jich ve formuli 1 příliš mnoho a snižují její úroveň. Australan především varuje před velkými rozdíly mezi piloty na čele startovního pole a v jeho druhé polovině.
Jako jeden - mimo jiné - z typických příkladů pilota, který by v F1 neměl působit, označil Webber Venezuelana Pastora Maldonada, jemuž umetá cestičku spojení s ropnou společnosti PDVSA. "K tomuto sportu je třeba přistupovat s opravdovou chutí, maximální mírou profesionality a úmysly. Piloti tam nejsou proto, aby si říkali »O co jde. V příštím závodě to zkusím znovu«. Jsou nějaké jiné sporty, kde je takový přístup běžný? Pokud nemáš zájem závodit, kámo, sedni na kolo a zmiz odsud!"
Webber naráží na skutečnost, že někteří piloti nemají dostatek bojovnosti a tím formuli 1 poškozují, proto by se měli zamyslet nad svým působením v této kategorii. "Nekolik z nich mají podobný přístup jako Maldonado, což není správné. Měli by být hladoví po úspěchu. Lidé chtějí vidět ty nejlepší piloty, soustředěné profesionály. Nestojí o piloty jezdící na údržbu."
V historii F1 bylo známo několik pilotů, kteří dokázali bojovat vždy, i když byla jejich situace beznadějná, což byl například legendární Stirling Moss. Naproti tomu o Carlosu Reutemannovi se říkalo, že pokud nemá šanci na dobré umístění, jede jako "babka na nákup" a vůbec mu nevadilo, že skončí na posledním místě, což jeho týmový kolega Jones považoval za absolutní pohanu. Denny Hulme byl také pilotem, který bojoval jen v případě, že měl na dosah stupně vítězů, jinak se spokojil s odevzdanou jízdou.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.