Během dvou týdnů obvinil bývalý šéflékař F1 Gary Hartstein postupně své kolegy a poté i samotného šéfa FIA, že zásah při nehodě Julese Bianchiho byl neodpovídající povaze jeho zranění. Rovněž kritizoval nevyhovující odbornost svých nástupců.
Následující den po Grand Prix Belgie odeslal právník FIA Jean-Pierre Martel dopis na Hartsteinovu adresu do Belgie, v němž ho upozorňuje na porušení etického kodexu lékaře, soustavné urážlivé poznámky týkající se FIA a lékařských kapacit, zveřejněné na Hartsteinově účtu na Twitteru a oznamuje mu, že jeho působení v řadách FIA ho v žádném případě neopravňuje k diskreditaci práce jeho nástupců a snah FIA v bezpečnostní oblasti motorsportu. Martel dokonce uvádí, že Hartstein některé své výroky, které byly nejvíce útočné, ze svých účtů později odstranil. V závěru dopisu amerického lékaře vyzývá, aby mu sdělil jméno právníka, který ho bude zastupovat "při obraně jeho osoby".
Bylo by celkem prostomyslné se domnívat, že Hartstein nebude reagovat. Jeho odpověď byla na rozdíl od Martelova dopisu zaslána e-mailem a bývalý šéflékař FIA hned v úvodu právníka FIA upozorňuje, že nyní žije v Spojených arabských emirátech, což si Martel mohl snadno zjistit. V dalších čtyřech bodech zástupce jurisdikce vyzývá, aby mu zaslal seznam oněch "urážlivých poznámek" s jasným vyjádřením, v čem jsou vlastně Hartsteinovy poznámky urážlivé. Podotýká, že si všechna fakta pečlivě ověřoval a nikdy by neprezentoval něco, co je pouhým dohadem.
Z toho důvodu Hartstein nepovažuje za nutné vyhledávat právní obranu své osoby, dokud nebude obeslán výše zmíněnými fakty. Zároveň Martela upozorňuje, že si vyhrazuje s ohledem na závažnost celého případu právo zveřejňovat na svém twitterovém účtu a blogu veškerou korespondenci, kterou s právníkem FIA povede.
Na první pohled to působí, jako by FIA chtěla celou situaci nenápadně ukončit a vysvětlit Hartsteinovi právní cestou, že šlápl do oblasti, kde je silně tenká půda. Jenže jak už z předchozích obvinění ze strany amerického lékaře vyplývá, není Hartstein muž, který by se něčeho jen tak zalekl, zvláště když tvrdí, že své argumenty může seriózně doložit. Můžeme se tedy dočkat další velké právnické bitvy v dějinách Formule 1.
Originály dokumentů:- dopis FIA Hartsteinovi: PDF- odpověď Hartsteina právníkovi FIA: PDF.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.