Během dvou týdnů obvinil bývalý šéflékař F1 Gary Hartstein postupně své kolegy a poté i samotného šéfa FIA, že zásah při nehodě Julese Bianchiho byl neodpovídající povaze jeho zranění. Rovněž kritizoval nevyhovující odbornost svých nástupců.
Následující den po Grand Prix Belgie odeslal právník FIA Jean-Pierre Martel dopis na Hartsteinovu adresu do Belgie, v němž ho upozorňuje na porušení etického kodexu lékaře, soustavné urážlivé poznámky týkající se FIA a lékařských kapacit, zveřejněné na Hartsteinově účtu na Twitteru a oznamuje mu, že jeho působení v řadách FIA ho v žádném případě neopravňuje k diskreditaci práce jeho nástupců a snah FIA v bezpečnostní oblasti motorsportu. Martel dokonce uvádí, že Hartstein některé své výroky, které byly nejvíce útočné, ze svých účtů později odstranil. V závěru dopisu amerického lékaře vyzývá, aby mu sdělil jméno právníka, který ho bude zastupovat "při obraně jeho osoby".
Bylo by celkem prostomyslné se domnívat, že Hartstein nebude reagovat. Jeho odpověď byla na rozdíl od Martelova dopisu zaslána e-mailem a bývalý šéflékař FIA hned v úvodu právníka FIA upozorňuje, že nyní žije v Spojených arabských emirátech, což si Martel mohl snadno zjistit. V dalších čtyřech bodech zástupce jurisdikce vyzývá, aby mu zaslal seznam oněch "urážlivých poznámek" s jasným vyjádřením, v čem jsou vlastně Hartsteinovy poznámky urážlivé. Podotýká, že si všechna fakta pečlivě ověřoval a nikdy by neprezentoval něco, co je pouhým dohadem.
Z toho důvodu Hartstein nepovažuje za nutné vyhledávat právní obranu své osoby, dokud nebude obeslán výše zmíněnými fakty. Zároveň Martela upozorňuje, že si vyhrazuje s ohledem na závažnost celého případu právo zveřejňovat na svém twitterovém účtu a blogu veškerou korespondenci, kterou s právníkem FIA povede.
Na první pohled to působí, jako by FIA chtěla celou situaci nenápadně ukončit a vysvětlit Hartsteinovi právní cestou, že šlápl do oblasti, kde je silně tenká půda. Jenže jak už z předchozích obvinění ze strany amerického lékaře vyplývá, není Hartstein muž, který by se něčeho jen tak zalekl, zvláště když tvrdí, že své argumenty může seriózně doložit. Můžeme se tedy dočkat další velké právnické bitvy v dějinách Formule 1.
Originály dokumentů:- dopis FIA Hartsteinovi: PDF- odpověď Hartsteina právníkovi FIA: PDF.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.