Jaké by byly šance finského pilota stáje Ferrari, kdyby mu za zády nebzučel inovovaný agregát? Asi hodně malé, protože Räikkönen otevřeně přiznal, že by jinak skončil hluboko v poli poražených.
Pohádková kvalifikace, vždyť Iceman se do první řady podíval po necelých devětadvaceti měsících. A pak, během deseti vteřin, bylo všechno v černém odstínu. Fin však během závodu zdolal deset soupeřů, vytěžil něco z potíží soupeřů a mohl klání na Monze uzavřít pátým místem, které s ohledem na danou situaci bylo asi velkým úspěchem. Nikoli však důvodem ke spokojenosti, což dal Fin jasně najevo.
"I při jiných příležitostech bylo značně obtížně předjet většinu soupeřů, tak jak jsem je zdolal na Monze. Ani tam to nebylo snadné předjíždění, což byl případ třeba vozů Force India, které byly na rovinkách velice rychlé. Upřímně, očekával jsem, že dostat se přes ně bude podstatně složitější," popsal svou pouť do TOP 5 Räikkönen.
Dle jeho názoru byla inovace motoru - zahrnující tři vývojové žetony - relativně malá, ale zvláště na Monze velmi užitečná. "Byl to krok správným směrem. Nikdy bychom neudělali něco, co by nám opravdu nepomohlo. Není to nijak velký krok kupředu, ale namířený tým nejlepším směrem. Monza je typická vysokými rychlostmi a výkonem, takže jsme si polepšili. S ohledem na naše vyhlídky před závodem musíme být spokojení s tím, čeho jsme tu dosáhli," shrnul závodní víken Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.