Lewis Hamilton ukázal svou sílu a během kvalifikace nepustil nikoho na první místo. Nico Rosberg nenapodobil svého týmového kolegu, protože startuje jako čtvrtý. Domácí vzpínající se koník potěšil italské fanoušky, protože Räikkönen a Vettel jsou na druhém a třetím místě.
Formule 1 opouští Evropu a kde jinde se loučit než na nejrychlejším okruhu v seriálu, na italské Monze. Tento okruh patřil mezi nejrychlejší již od svého vzniku, avšak uvnitř okruhu najdeme i starý ovál, který v mnoha pilotech vyvolává značný respekt.
Nyní se jezdí na okruhu se zatáčkami, ale není jich mnoho, většinou se jedná o šikany. Mezi nimi se nacházejí dlouhé rovinky. Z toho plyne u nutné nastavení na nízký přítlak. Zde tedy v popředí budou vozy se silnými motory, dobrými brzdami a nízkým odporem vzduchu.
Jako nejlepší kombinaci pro tento okruh má dle pátečních tréninků Mercedes. Ale třetí trénink přinesl déšť, ten zpomalil vozy s trojcípou hvězdou, protože vzpínající se koník s Vettelem v sedle se dostal na druhé místo.
Na Monze máme 19°C, trať je vyhřátá na 27°C, tudíž překvapení v podobě deště se nejspíše konat nebude. Fouká jen slabý vítr o rychlosti okolo 1 m/s. Ani ten by neměl dělat problémy na rovinkách a při hledání správného brzdného bodu.
První část kvalifikace začne přesně ve 14:00 a bude trval 18 minut, na jejím konce do dalších bojů nepostoupí 5 pilotů. Další pětice se po uplynutí dalších 15 minut nepodívá do Q3. Závěrečný díl kvalifikačních bojů bude mít 12 minut a zúčastní se ho 10 pilotů
Pirelli pro tento víkend zvolilo měkkou a střední směs pneumatik. Pokud jde o zony DRS, jsou dvě, jedna je za druhou zatáčkou Lesmo a druhá se nachází na cílové rovince.
Nejrychlejší kvalifikační čas loni měl hodnotu 1:24,109. Bude letos překonán?
První část kvalifikace
Jako první na trať vyjel Stevens. Společně s Mehrim jsou na měkkých pneumatikách, ostatní zkoušejí štěstí na středně tvrdých.
Úvodní čas má hodnotu 1:28,254, zajel jej samozřejmě Stevens. Ovšem Hamilton již zajíždí své rychlé kolo a dostává se na první místo (1:24,649) před Hülkenberga (1:26,130), kterého ještě mezitím překonal Pérez (1:25,946).
Na druhé místo se dostává Bottas (1:24,979), třetí je Vettel (1:25,141) a čtvrtý Räikkönen (1:25,303). Hamiltovi se ale jeho čas nelíbí a vylepšuje jej na 1:24,251.
Trochu pozadu je Rosberg, na Hamiltona ztrácí přes jednu sekundu. Ale to již není pravda, dostává se časem 1:24,820 na druhé místo.
V boxech zatím zůstává Verstappen a Ricciardo.
Na osmé místo se vyšvihl Carlos Sainz (1:25,848), bylo to na měkkých pneumatikách.
Dalším pilotem na měkkých pneumatikách s dobrým časem je Hülkenberg, zajel čas 1:24,937. Na trati však již neuvidíme Mercedesy, jejich časy jsou dostatečné pro postup do Q2, byly zajeté na středně tvrdých pneumatikách.
Až v samotném závěru na trať vyjel Verstappen, avšak již nestihl zahájit rychlé kolo, proto zůstává poslední. Do dalších bojů nepostupuje také tato čtveřice: Merhi, Stevens, Alonso a Button.
Druhá část kvalifikace
Pokračování kvalifikace zahájil Rosberg (1:24,128), za ním se seřadil Bottas (1:24,489), Hülkenberg (1:24,704) a Perez (1:24,725).
Hamilton ale přispěhal s rychlým časem (1:23,383) a ukázal svou sílu. O dobrý čas se pokusil Massa (1:24,367), ale bohužel to na stříbrné šípy nestačilo.
Ovšem poté do pedálů šlápl Vettel a předvedl čas 1:23,925 a posunul se před Rosberga na druhé místo.
I druhý vůz Ferrari se chce na domácím okruhu ukázat a Räikkönen se dostává před Vettela časem (1:23,757).
Nyní je však důležitější boj o postup do Q3 a aby si piloti ještě odkroužili nějaké to kolo v závěru kvalifikace, musí se zlepšit tato pětice: Nasr, Grosjean, Sainz, Kvjat a Ricciardo.
Vettel se ještě zlepšil na 1:23,577 a je druhý.
Do Q3 nepostoupili: Ricciardo, Kvjat, Sainz, Nasr a Maldonado.
Třetí část kvalifikace
První čas závěrečných bojů zaznamenal Hülkenberg (1:25,317).
Časy ostatních na sebe nenechali dlouho čekat a pořadí po prvních pokusech je následující: Hamilton (1:23,397), Vettel (1:23,705), Räikkönen (1:23,712), Massa (1:23,940), Rosberg (1:23,942), Bottas (1:24,127), Hülkenberg, Grosjean, Perez, Ericsson.
"Hulk" již další čas nepřidá, protože na boxovou zeď hlásí "Ztracen výkon, není výkon".
Nyní očekáváme poslední pokusy na vylepšení časů. Hamilton nejspíše o svoje postavení na prvním místě roštu nepřijde.
Je to tak, Hamilton odstartuje z prvního místa roštu. Na druhé místo se zlepšil Räikkönen a Vettel startuje třetí. Rosberg je až čtvrtý.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.