Pokud bychom brali jako zásadní názory pilotů, nebude to trvat dlouho a formule 1 zcela změní svůj vzhled. Co vede muže z kokpitu k tomu, že se chtějí skrýt pod střechy vozů, kterým už nebude v ryzí podobě možné říkat monoposty?
Mistr světa 2009 a současný pilot stáje McLaren Jenson Button tvrdí, že smrt Justina Wilsona jasně naznačila, že se blíží čas zavést uzavřený kokpit i pro monoposty. Angličan tak vyjádřil nesouhlas s Nico Hülkenbergem, který takový akt prohlásil za sterilizaci F1. "Byl jsem jedním z těch, kteří prohlásili, že vůz s otevřeným kokpitem by takový měl zůstat i nadále. Ale dospěl jsem k názoru, že přišel čas udělat něco vážného, ne jenom přepracovat opěrku hlavy. Měli bychom mít nad hlavou nějaký baldachýn, protože je třeba akceptovat události, které se v posledních letech dějí. Takové případy se nesmějí opakovat, už dávno nejsme v 70. letech."
Button je přesvědčen, že půjde o dlouhý proces, který formuli 1 nezmění ze dne na den. "Kryty kokpitů budou tím nejlepším řešením, ale je vcelku jasné, že jejich realizace nějakou dobu potrvá. Nepředpokládám, že bychom k nim dospěli už příští rok, ale jsem toho názoru, že jejich zavedení by mělo být spíše dříve než později."
Berme si příklad odjinudButtonův týmový kolega, dvojnásobný šampion Fernando Alonso s Jensonem souhlasí a dodává, že i další motoristické kategorie úspěšně používají uzavřené kokpity. "Myslím, že jsem vstřícný takovému řešení. Současné technologie umožňují bez velkých problémů odpovídající systém zvládnout. Stačí se podívat třeba na sérii WEC, kde mají uzavřenou kabinu a žádné problémy s tím nemají."
Další mistr světa Lewis Hamilton je v otázce revoluční novinky opatrnější. Uzavřené kokpity se mu příliš nelíbí, ale připouští, že je třeba pro bezpečnost pilotů před létajícími troskami něco udělat. "Je to složitá situace a jsem na rozpacích. Uzavřené kokpity vidím jako řešení budoucnosti, ale nemohu pominout, že moje kariéra se rozvíjela na vozech s otevřeným prostorem pro pilota. Proto je těžké si to představit, ale změna je někdy cestou vpřed. Těžko říci, jak bych to přijímal, asi by pro mě bylo divné mít nad hlavou něco jako okno nebo padák."
Podle muže vedoucího průběžnou klasifikaci F1 je důvodem takových úvah příliš fatálních nehod. "Bohužel se nacházíme v období, kdy těch smrtelných nehod je příliš mnoho. S ohledem na roky předchozí je jich sice méně, ale i tak jich je víc než dost. Neměly by být žádné. Ale třeba dojdeme k řešení, kdy kokpit nebude zcela zakrytý, existují různá řešení, lidé mají velmi dobré nápady," dodává Hamilton.
Kimi Räikkönen, šampion z roku 2007, poukazuje na reálné okolnosti. "Jako všechno má i tohle řešení dobré a špatné stránky. Všichni se snaží o co největší bezpečnost, ale i tady narazíme na některé podivnosti. Nastane situace, kdy při zdánlivě nevinné nehodě narazíte nešťastně do zdi a ublížíte si, oproti tomu se stane skutečně masivní nehoda a vy z ní vyváznete bez zranění. Proto si myslím, že ke zmíněnému řešení nikdy nebude existovat jediná správná a jasná odpověď."
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.