Pokud bychom brali jako zásadní názory pilotů, nebude to trvat dlouho a formule 1 zcela změní svůj vzhled. Co vede muže z kokpitu k tomu, že se chtějí skrýt pod střechy vozů, kterým už nebude v ryzí podobě možné říkat monoposty?
Mistr světa 2009 a současný pilot stáje McLaren Jenson Button tvrdí, že smrt Justina Wilsona jasně naznačila, že se blíží čas zavést uzavřený kokpit i pro monoposty. Angličan tak vyjádřil nesouhlas s Nico Hülkenbergem, který takový akt prohlásil za sterilizaci F1. "Byl jsem jedním z těch, kteří prohlásili, že vůz s otevřeným kokpitem by takový měl zůstat i nadále. Ale dospěl jsem k názoru, že přišel čas udělat něco vážného, ne jenom přepracovat opěrku hlavy. Měli bychom mít nad hlavou nějaký baldachýn, protože je třeba akceptovat události, které se v posledních letech dějí. Takové případy se nesmějí opakovat, už dávno nejsme v 70. letech."
Button je přesvědčen, že půjde o dlouhý proces, který formuli 1 nezmění ze dne na den. "Kryty kokpitů budou tím nejlepším řešením, ale je vcelku jasné, že jejich realizace nějakou dobu potrvá. Nepředpokládám, že bychom k nim dospěli už příští rok, ale jsem toho názoru, že jejich zavedení by mělo být spíše dříve než později."
Berme si příklad odjinudButtonův týmový kolega, dvojnásobný šampion Fernando Alonso s Jensonem souhlasí a dodává, že i další motoristické kategorie úspěšně používají uzavřené kokpity. "Myslím, že jsem vstřícný takovému řešení. Současné technologie umožňují bez velkých problémů odpovídající systém zvládnout. Stačí se podívat třeba na sérii WEC, kde mají uzavřenou kabinu a žádné problémy s tím nemají."
Další mistr světa Lewis Hamilton je v otázce revoluční novinky opatrnější. Uzavřené kokpity se mu příliš nelíbí, ale připouští, že je třeba pro bezpečnost pilotů před létajícími troskami něco udělat. "Je to složitá situace a jsem na rozpacích. Uzavřené kokpity vidím jako řešení budoucnosti, ale nemohu pominout, že moje kariéra se rozvíjela na vozech s otevřeným prostorem pro pilota. Proto je těžké si to představit, ale změna je někdy cestou vpřed. Těžko říci, jak bych to přijímal, asi by pro mě bylo divné mít nad hlavou něco jako okno nebo padák."
Podle muže vedoucího průběžnou klasifikaci F1 je důvodem takových úvah příliš fatálních nehod. "Bohužel se nacházíme v období, kdy těch smrtelných nehod je příliš mnoho. S ohledem na roky předchozí je jich sice méně, ale i tak jich je víc než dost. Neměly by být žádné. Ale třeba dojdeme k řešení, kdy kokpit nebude zcela zakrytý, existují různá řešení, lidé mají velmi dobré nápady," dodává Hamilton.
Kimi Räikkönen, šampion z roku 2007, poukazuje na reálné okolnosti. "Jako všechno má i tohle řešení dobré a špatné stránky. Všichni se snaží o co největší bezpečnost, ale i tady narazíme na některé podivnosti. Nastane situace, kdy při zdánlivě nevinné nehodě narazíte nešťastně do zdi a ublížíte si, oproti tomu se stane skutečně masivní nehoda a vy z ní vyváznete bez zranění. Proto si myslím, že ke zmíněnému řešení nikdy nebude existovat jediná správná a jasná odpověď."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.