Ještě před podpisem své nové smlouvy na rok 2016 finský pilot prohlásil, že jeho kariéra odchodem z Maranella skončí. Stal se mistrem světa v roce 2007, ale jeho působení v F1 ho rozhodně neuspokojilo. Svědectví o tom podává Martin Whitmarsh.
Sedmapadesátiletý Brit, který v letech 2004-2013 působil ve stáji McLaren, z toho posledních pět sezón jako týmový šéf, je v současné době členem týmu Ben Ainslie Racing. Pro Motor Sport uvedl, že Kimi Räikkonen měl mnohem větší potenciál než se stát jednou mistrem světa.
"Je hluboce zklamaný, na to, jak je chytrý a má všechny předpoklady být nejrychlejším, musí neustále plout po hladině kompromisů. Svůj obrovský potenciál nikdy nezúročil, a už to asi nezvládne ani teď, což je obrovská škoda," domnívá se Whitmarsh, nicméně dodává, že nová smlouva s Ferrari je pro obě strany dobrým řešením.
"Nepřekvapilo mě to. Myslím, že nyní už je za vrcholem - měl dny, kdy jeho výkon byl na hranici geniality, stejně jako chvíle, na které by nejraději zapomněl - ale pořád ještě může pro tým odvést spoustu skvělé práce, protože nedělá mnoho chyb.
Myslím, že Kimiho spousta lidí nechápe... Má rád party, rád se napije, ale v tréninku je mnohem disciplinovanější, než si plno lidí dokáže uvědomit. Je také inteligentní, podle mého názoru je jedním z nejbystřejších pilotů vůbec. S ohledem na fakt, že moc nemluví, a když ano, tak si většinou nebere servítky, ho lidé hodnotí špatně. Já tvrdím, že je Iceman jedním z nejlepších pilotů, co se týče práce s autem a komunikace o něm," dodává Whitmarsh.
Räikkönen působil u týmu McLaren v letech 2002-2006, nejlepšího výsledku dosáhl v roce 2003, kdy skončil v šampionátu druhý za Schumacherem o pouhé dva body. V sezóně 2005 svůj výsledek zopakoval, ale na Alonsa měl podstatně větší odstup. Po odchodu od McLarenu k Ferrari se stal v první maranellské sezóně mistrem světa.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.