Co stojí za Räikkönenovým hlubokým rozčarováním z F1?

Whitmarsh rád vzpomíná na společné působení s Räikkönenem
Whitmarsh rád vzpomíná na společné působení s Räikkönenem, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 1. září 2015 12:49
Sdílej:

Ještě před podpisem své nové smlouvy na rok 2016 finský pilot prohlásil, že jeho kariéra odchodem z Maranella skončí. Stal se mistrem světa v roce 2007, ale jeho působení v F1 ho rozhodně neuspokojilo. Svědectví o tom podává Martin Whitmarsh.

Sedmapadesátiletý Brit, který v letech 2004-2013 působil ve stáji McLaren, z toho posledních pět sezón jako týmový šéf, je v současné době členem týmu Ben Ainslie Racing. Pro Motor Sport uvedl, že Kimi Räikkonen měl mnohem větší potenciál než se stát jednou mistrem světa.

"Je hluboce zklamaný, na to, jak je chytrý a má všechny předpoklady být nejrychlejším, musí neustále plout po hladině kompromisů. Svůj obrovský potenciál nikdy nezúročil, a už to asi nezvládne ani teď, což je obrovská škoda," domnívá se Whitmarsh, nicméně dodává, že nová smlouva s Ferrari je pro obě strany dobrým řešením.

"Nepřekvapilo mě to. Myslím, že nyní už je za vrcholem - měl dny, kdy jeho výkon byl na hranici geniality, stejně jako chvíle, na které by nejraději zapomněl - ale pořád ještě může pro tým odvést spoustu skvělé práce, protože nedělá mnoho chyb.

Myslím, že Kimiho spousta lidí nechápe... Má rád party, rád se napije, ale v tréninku je mnohem disciplinovanější, než si plno lidí dokáže uvědomit. Je také inteligentní, podle mého názoru je jedním z nejbystřejších pilotů vůbec. S ohledem na fakt, že moc nemluví, a když ano, tak si většinou nebere servítky, ho lidé hodnotí špatně. Já tvrdím, že je Iceman jedním z nejlepších pilotů, co se týče práce s autem a komunikace o něm," dodává Whitmarsh.

Räikkönen působil u týmu McLaren v letech 2002-2006, nejlepšího výsledku dosáhl v roce 2003, kdy skončil v šampionátu druhý za Schumacherem o pouhé dva body. V sezóně 2005 svůj výsledek zopakoval, ale na Alonsa měl podstatně větší odstup. Po odchodu od McLarenu k Ferrari se stal v první maranellské sezóně mistrem světa.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.