Ještě před podpisem své nové smlouvy na rok 2016 finský pilot prohlásil, že jeho kariéra odchodem z Maranella skončí. Stal se mistrem světa v roce 2007, ale jeho působení v F1 ho rozhodně neuspokojilo. Svědectví o tom podává Martin Whitmarsh.
Sedmapadesátiletý Brit, který v letech 2004-2013 působil ve stáji McLaren, z toho posledních pět sezón jako týmový šéf, je v současné době členem týmu Ben Ainslie Racing. Pro Motor Sport uvedl, že Kimi Räikkonen měl mnohem větší potenciál než se stát jednou mistrem světa.
"Je hluboce zklamaný, na to, jak je chytrý a má všechny předpoklady být nejrychlejším, musí neustále plout po hladině kompromisů. Svůj obrovský potenciál nikdy nezúročil, a už to asi nezvládne ani teď, což je obrovská škoda," domnívá se Whitmarsh, nicméně dodává, že nová smlouva s Ferrari je pro obě strany dobrým řešením.
"Nepřekvapilo mě to. Myslím, že nyní už je za vrcholem - měl dny, kdy jeho výkon byl na hranici geniality, stejně jako chvíle, na které by nejraději zapomněl - ale pořád ještě může pro tým odvést spoustu skvělé práce, protože nedělá mnoho chyb.
Myslím, že Kimiho spousta lidí nechápe... Má rád party, rád se napije, ale v tréninku je mnohem disciplinovanější, než si plno lidí dokáže uvědomit. Je také inteligentní, podle mého názoru je jedním z nejbystřejších pilotů vůbec. S ohledem na fakt, že moc nemluví, a když ano, tak si většinou nebere servítky, ho lidé hodnotí špatně. Já tvrdím, že je Iceman jedním z nejlepších pilotů, co se týče práce s autem a komunikace o něm," dodává Whitmarsh.
Räikkönen působil u týmu McLaren v letech 2002-2006, nejlepšího výsledku dosáhl v roce 2003, kdy skončil v šampionátu druhý za Schumacherem o pouhé dva body. V sezóně 2005 svůj výsledek zopakoval, ale na Alonsa měl podstatně větší odstup. Po odchodu od McLarenu k Ferrari se stal v první maranellské sezóně mistrem světa.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.