Ještě před podpisem své nové smlouvy na rok 2016 finský pilot prohlásil, že jeho kariéra odchodem z Maranella skončí. Stal se mistrem světa v roce 2007, ale jeho působení v F1 ho rozhodně neuspokojilo. Svědectví o tom podává Martin Whitmarsh.
Sedmapadesátiletý Brit, který v letech 2004-2013 působil ve stáji McLaren, z toho posledních pět sezón jako týmový šéf, je v současné době členem týmu Ben Ainslie Racing. Pro Motor Sport uvedl, že Kimi Räikkonen měl mnohem větší potenciál než se stát jednou mistrem světa.
"Je hluboce zklamaný, na to, jak je chytrý a má všechny předpoklady být nejrychlejším, musí neustále plout po hladině kompromisů. Svůj obrovský potenciál nikdy nezúročil, a už to asi nezvládne ani teď, což je obrovská škoda," domnívá se Whitmarsh, nicméně dodává, že nová smlouva s Ferrari je pro obě strany dobrým řešením.
"Nepřekvapilo mě to. Myslím, že nyní už je za vrcholem - měl dny, kdy jeho výkon byl na hranici geniality, stejně jako chvíle, na které by nejraději zapomněl - ale pořád ještě může pro tým odvést spoustu skvělé práce, protože nedělá mnoho chyb.
Myslím, že Kimiho spousta lidí nechápe... Má rád party, rád se napije, ale v tréninku je mnohem disciplinovanější, než si plno lidí dokáže uvědomit. Je také inteligentní, podle mého názoru je jedním z nejbystřejších pilotů vůbec. S ohledem na fakt, že moc nemluví, a když ano, tak si většinou nebere servítky, ho lidé hodnotí špatně. Já tvrdím, že je Iceman jedním z nejlepších pilotů, co se týče práce s autem a komunikace o něm," dodává Whitmarsh.
Räikkönen působil u týmu McLaren v letech 2002-2006, nejlepšího výsledku dosáhl v roce 2003, kdy skončil v šampionátu druhý za Schumacherem o pouhé dva body. V sezóně 2005 svůj výsledek zopakoval, ale na Alonsa měl podstatně větší odstup. Po odchodu od McLarenu k Ferrari se stal v první maranellské sezóně mistrem světa.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.