Ještě před podpisem své nové smlouvy na rok 2016 finský pilot prohlásil, že jeho kariéra odchodem z Maranella skončí. Stal se mistrem světa v roce 2007, ale jeho působení v F1 ho rozhodně neuspokojilo. Svědectví o tom podává Martin Whitmarsh.
Sedmapadesátiletý Brit, který v letech 2004-2013 působil ve stáji McLaren, z toho posledních pět sezón jako týmový šéf, je v současné době členem týmu Ben Ainslie Racing. Pro Motor Sport uvedl, že Kimi Räikkonen měl mnohem větší potenciál než se stát jednou mistrem světa.
"Je hluboce zklamaný, na to, jak je chytrý a má všechny předpoklady být nejrychlejším, musí neustále plout po hladině kompromisů. Svůj obrovský potenciál nikdy nezúročil, a už to asi nezvládne ani teď, což je obrovská škoda," domnívá se Whitmarsh, nicméně dodává, že nová smlouva s Ferrari je pro obě strany dobrým řešením.
"Nepřekvapilo mě to. Myslím, že nyní už je za vrcholem - měl dny, kdy jeho výkon byl na hranici geniality, stejně jako chvíle, na které by nejraději zapomněl - ale pořád ještě může pro tým odvést spoustu skvělé práce, protože nedělá mnoho chyb.
Myslím, že Kimiho spousta lidí nechápe... Má rád party, rád se napije, ale v tréninku je mnohem disciplinovanější, než si plno lidí dokáže uvědomit. Je také inteligentní, podle mého názoru je jedním z nejbystřejších pilotů vůbec. S ohledem na fakt, že moc nemluví, a když ano, tak si většinou nebere servítky, ho lidé hodnotí špatně. Já tvrdím, že je Iceman jedním z nejlepších pilotů, co se týče práce s autem a komunikace o něm," dodává Whitmarsh.
Räikkönen působil u týmu McLaren v letech 2002-2006, nejlepšího výsledku dosáhl v roce 2003, kdy skončil v šampionátu druhý za Schumacherem o pouhé dva body. V sezóně 2005 svůj výsledek zopakoval, ale na Alonsa měl podstatně větší odstup. Po odchodu od McLarenu k Ferrari se stal v první maranellské sezóně mistrem světa.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.