Vypadalo to spíš jako snaha oživit okurkovou sezónu v průběhu letní přestávky formule 1, když bývalý šéflékař F1 obvinil svého nástupce a potažmo s ním i celou FIA, že je zodpovědná za smrt Julese Bianchiho.
Americký anesteziolog Gary Hartstein měsíc po Francouzově smrti prohlásil, že jednou z hlavních příčin tragédie byla nedostatečná odbornost odpovědných pracovníků (čtěte zde). Nyní se pustil do dalšího kola obvinění a dokonce používá výrazů, které mohou vyznívat jako nařčení z korupce.
Hartstein svému nástupci Jean-Charlesi Piettemu vyčítal "bezradnost" a rovněž "odpovědnost za katastrofální transport" zraněného Bianchiho po jeho nehodě v Suzuce. FIA obvinil, že nese na smrti mladého francouzského pilota svůj podíl. Nyní šedesátiletý absolvent Rochesterské univerzity pro španělský web lat1.es uvedl, že Piette nemá pro vykonávání své funkce odborné předpoklady.
"Vím, o čem mluvím. Je sice lékař, ale nemá vůbec žádné zkušenosti s traumatickými stavy. A před nástupem do své funkce v žádném závodě F1 nepraktikoval, neměl absolutně žádnou zkušenost," tvrdí Hartstein. Dodává, že Piette se stal šéflékařem F1, aniž by proběhlo jakékoli výběrové řízení.
"Svět automobilových závodů je poměrně malý, nakonec se téměř všichni znají navzájem. Ale o tomhle muži jsem nikdy neslyšel. Jenže pánové Saillant (šéf zdravotnické komise FIA), Piette a Todt jsou dobří přátelé, tak proč by svému kamarádovi nepřiklepli jedno z nejlepších míst na světě? Neříkám to jen proto, že jsem přišel o práci, ale kvůli tomu, že dosadili na místo člověka, který na tak závažný úkol nebyl absolutně připraven," dodává Američan.
Dodejme, že Gary Hartstein vykonával funkci šéflékaře F1 jako nástupce legendárního profesora Erica Sidneye "Sida" Watkinse (1928-2012). FIA s Hartsteinem ukončila spolupráci v roce 2012, kdy mu neprodloužila dobíhající kontrakt.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.