Vypadalo to spíš jako snaha oživit okurkovou sezónu v průběhu letní přestávky formule 1, když bývalý šéflékař F1 obvinil svého nástupce a potažmo s ním i celou FIA, že je zodpovědná za smrt Julese Bianchiho.
Americký anesteziolog Gary Hartstein měsíc po Francouzově smrti prohlásil, že jednou z hlavních příčin tragédie byla nedostatečná odbornost odpovědných pracovníků (čtěte zde). Nyní se pustil do dalšího kola obvinění a dokonce používá výrazů, které mohou vyznívat jako nařčení z korupce.
Hartstein svému nástupci Jean-Charlesi Piettemu vyčítal "bezradnost" a rovněž "odpovědnost za katastrofální transport" zraněného Bianchiho po jeho nehodě v Suzuce. FIA obvinil, že nese na smrti mladého francouzského pilota svůj podíl. Nyní šedesátiletý absolvent Rochesterské univerzity pro španělský web lat1.es uvedl, že Piette nemá pro vykonávání své funkce odborné předpoklady.
"Vím, o čem mluvím. Je sice lékař, ale nemá vůbec žádné zkušenosti s traumatickými stavy. A před nástupem do své funkce v žádném závodě F1 nepraktikoval, neměl absolutně žádnou zkušenost," tvrdí Hartstein. Dodává, že Piette se stal šéflékařem F1, aniž by proběhlo jakékoli výběrové řízení.
"Svět automobilových závodů je poměrně malý, nakonec se téměř všichni znají navzájem. Ale o tomhle muži jsem nikdy neslyšel. Jenže pánové Saillant (šéf zdravotnické komise FIA), Piette a Todt jsou dobří přátelé, tak proč by svému kamarádovi nepřiklepli jedno z nejlepších míst na světě? Neříkám to jen proto, že jsem přišel o práci, ale kvůli tomu, že dosadili na místo člověka, který na tak závažný úkol nebyl absolutně připraven," dodává Američan.
Dodejme, že Gary Hartstein vykonával funkci šéflékaře F1 jako nástupce legendárního profesora Erica Sidneye "Sida" Watkinse (1928-2012). FIA s Hartsteinem ukončila spolupráci v roce 2012, kdy mu neprodloužila dobíhající kontrakt.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.