Pomalu se blíží závodní víkend na italské Monze a nad startovním polem se vznáší stále dost otazníků ohledně spolehlivosti pneumatik Pirelli. Prezident GPDA a bývalý pilot F1 Alex Wurz se k situaci vyjádřil pro médium Motorsport.com.
Především Sebastian Vettel, jehož postihl defekt pravé zadní pneumatiky v předposledním kole belgické Grand Prix označil přístup Pirelli na nepřijatelný. Pirelli hodlá řešit situaci nejen přímou spoluprací s Ferrari, ale také diskuzí se všemi zástupci týmů ještě před italskou Grand Prix. Důvodem schůzky má být ujištění, že se podobné případy na Monze nebudou opakovat.
Alex Wurz nepopírá, že piloti mohou s ohledem na svou bezpečnost v případě krajně riskantních podmínek závod bojkotovat, ale v tomto případě vyzývá, aby se spíš o problému diskutovalo. Nemyslí si, že situace dospěla do takového stadia jako v Grand Prix Velké Británie na Silverstone, po níž piloti stávkou skutečně pohrozili.
"K případnému bojkotu máme daleko. Podobné věci se staly i dříve, ať jsme jezdili na značkách Michelin nebo Bridgestone. Formule 1 se pořád vyvíjí a to platí i pro síly působící na pneumatiky. Mezi výkonem a bezpečností je velmi tenkrá hranice, kterou musíme všichni akceptovat. Ale také si musíme umět společně sednout a položit si otázku: »Dobře, jak jsme na tom na téhle trati? Jsme ještě pořád v toleranci nebo už za hranou?» Musíme o tom konstruktivně hovořit," nabádá prezident GPDA.
Jak Wurz uvedl, je v trvalém kontaktu jak s Pirelli, tak s FIA, přičemž prioritou všech zúčastněných stran je bezpečnosti pilotů. V tomto týdnu budou konzultace pokračovat. "Pro vývoj je důležité, že rozhovory pokračují. To, co si piloti myslí, Pirelli zjistí a FIA posvětí je pro změnu našeho sportovního odvětví podstatné. Takže dialogy pokračují, ale v této chvíli se domnívám, že podrobnosti o jednání je prozatím lepší nezveřejňovat. Mohu vás ale ujistit, že každá ze tří přítomných stran vždy dbá především na bezpečnost pilota."
Pirelli ani Ferrari zatím nepřineslo žádné oficiální stanovisko, ale Wurz se domnívá, že je spíš podstatné, aby se podobný případ v budoucnu už neopakoval. "Ohledně zmíněných defektů můžeme říci, že jeden je stále ještě předmětem zkoumání. Ovšem i v minulosti jsme podobné defekty zažili. Nechci nikoho vinit, spíš musíme vědět, jaké kroky se do budoucna chystají, a až bude jasno, konkrétně uvést, oč půjde."
FIA minulý týden uvedla, že hodlá prosadit bezpečnostní úpravy navržené ze strany Pirelli, aby Grand Prix Itálie nebyla v tomto směru nijak ohrožena.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.