Pomalu se blíží závodní víkend na italské Monze a nad startovním polem se vznáší stále dost otazníků ohledně spolehlivosti pneumatik Pirelli. Prezident GPDA a bývalý pilot F1 Alex Wurz se k situaci vyjádřil pro médium Motorsport.com.
Především Sebastian Vettel, jehož postihl defekt pravé zadní pneumatiky v předposledním kole belgické Grand Prix označil přístup Pirelli na nepřijatelný. Pirelli hodlá řešit situaci nejen přímou spoluprací s Ferrari, ale také diskuzí se všemi zástupci týmů ještě před italskou Grand Prix. Důvodem schůzky má být ujištění, že se podobné případy na Monze nebudou opakovat.
Alex Wurz nepopírá, že piloti mohou s ohledem na svou bezpečnost v případě krajně riskantních podmínek závod bojkotovat, ale v tomto případě vyzývá, aby se spíš o problému diskutovalo. Nemyslí si, že situace dospěla do takového stadia jako v Grand Prix Velké Británie na Silverstone, po níž piloti stávkou skutečně pohrozili.
"K případnému bojkotu máme daleko. Podobné věci se staly i dříve, ať jsme jezdili na značkách Michelin nebo Bridgestone. Formule 1 se pořád vyvíjí a to platí i pro síly působící na pneumatiky. Mezi výkonem a bezpečností je velmi tenkrá hranice, kterou musíme všichni akceptovat. Ale také si musíme umět společně sednout a položit si otázku: »Dobře, jak jsme na tom na téhle trati? Jsme ještě pořád v toleranci nebo už za hranou?» Musíme o tom konstruktivně hovořit," nabádá prezident GPDA.
Jak Wurz uvedl, je v trvalém kontaktu jak s Pirelli, tak s FIA, přičemž prioritou všech zúčastněných stran je bezpečnosti pilotů. V tomto týdnu budou konzultace pokračovat. "Pro vývoj je důležité, že rozhovory pokračují. To, co si piloti myslí, Pirelli zjistí a FIA posvětí je pro změnu našeho sportovního odvětví podstatné. Takže dialogy pokračují, ale v této chvíli se domnívám, že podrobnosti o jednání je prozatím lepší nezveřejňovat. Mohu vás ale ujistit, že každá ze tří přítomných stran vždy dbá především na bezpečnost pilota."
Pirelli ani Ferrari zatím nepřineslo žádné oficiální stanovisko, ale Wurz se domnívá, že je spíš podstatné, aby se podobný případ v budoucnu už neopakoval. "Ohledně zmíněných defektů můžeme říci, že jeden je stále ještě předmětem zkoumání. Ovšem i v minulosti jsme podobné defekty zažili. Nechci nikoho vinit, spíš musíme vědět, jaké kroky se do budoucna chystají, a až bude jasno, konkrétně uvést, oč půjde."
FIA minulý týden uvedla, že hodlá prosadit bezpečnostní úpravy navržené ze strany Pirelli, aby Grand Prix Itálie nebyla v tomto směru nijak ohrožena.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.