Ročník 1961 patřil k těm, které se tragicky zapsaly do historie F1. Boj o šampiona vygradoval v Grand Prix Itálie na Monze, kde zahynul jeden z adeptů na titul, německý hrabě Wolfgang Berghe von Trips, a s ním i patnáct diváků.
Americký herec Patrick Dempsey, jehož diváci znají jako dr. Dereka Shepherda ze seriálu Chirurgové, chce nyní připravit ambiciózní projekt, v němž hodlá oživit sezónu 1961 a dramatický boj mezi německým aristokratem a jeho týmovým kolegou a soupeřem v boji o korunu automobilového krále, Američana Phila Hilla. Oba tehdy jezdili ve stáji Ferrari.
"Můj nápad je založen na knize The Limit, která průběh šampionátu 1961 popisuje. Chceme vyprávět příběh von Tripse a Phila Hilla prostřednictvím televizního seriálu, ale čeká nás ještě hodně dlouhá cesta. Hlavní ženská postava má také skutečnou předlohu: Denise McCluggage byla vynikající reportérkou a řidičkou. V seriálu bude vylíčen její vztah k ostatním pilotům."
Devětačtyřicetiletý Dempsey je sám aktivním závodníkem, pravidelně se účastní 24 hodin Le Mans, kde startuje v třídě GT. Na značce Porsche závodí ve World Endurance Championship pod hlavičkou týmu Dempsey Racing. Letošní čtyřiadvacetihodinovku Le Mans absolvoval s Patrickem Longem a Marco Seefriedem na Porsche 911 RSR: ve své třídě dojeli druzí (celkově na 22. místě). "Rok 2015 je pro mě významný - jak v oblasti závodů, tak na poli herectví a produkce. To je směr, kterým chci dále jít."
Zda mu v tom pomohl fakt, že jeho seriálový doktor byl v dubnu "zabit", Dempsey nezdůrazňuje, ale připouští, že se nyní může víc zaměřit na závody a výchovu dětí. "Dělím svou lásku mezi ně a závody. Je to náročné, ale mě to uspokojuje, mým snem bylo vždy utkávat se s těmi nejlepšími. Ale abyste to mohli dokázat, musíte být nejen dobrým jezdem, ale mít i skvělý tým. Všechno musí perfektně fungovat, zapadat do sebe, asi jako hra v šachy," dodává Dempsey.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.