Ročník 1961 patřil k těm, které se tragicky zapsaly do historie F1. Boj o šampiona vygradoval v Grand Prix Itálie na Monze, kde zahynul jeden z adeptů na titul, německý hrabě Wolfgang Berghe von Trips, a s ním i patnáct diváků.
Americký herec Patrick Dempsey, jehož diváci znají jako dr. Dereka Shepherda ze seriálu Chirurgové, chce nyní připravit ambiciózní projekt, v němž hodlá oživit sezónu 1961 a dramatický boj mezi německým aristokratem a jeho týmovým kolegou a soupeřem v boji o korunu automobilového krále, Američana Phila Hilla. Oba tehdy jezdili ve stáji Ferrari.
"Můj nápad je založen na knize The Limit, která průběh šampionátu 1961 popisuje. Chceme vyprávět příběh von Tripse a Phila Hilla prostřednictvím televizního seriálu, ale čeká nás ještě hodně dlouhá cesta. Hlavní ženská postava má také skutečnou předlohu: Denise McCluggage byla vynikající reportérkou a řidičkou. V seriálu bude vylíčen její vztah k ostatním pilotům."
Devětačtyřicetiletý Dempsey je sám aktivním závodníkem, pravidelně se účastní 24 hodin Le Mans, kde startuje v třídě GT. Na značce Porsche závodí ve World Endurance Championship pod hlavičkou týmu Dempsey Racing. Letošní čtyřiadvacetihodinovku Le Mans absolvoval s Patrickem Longem a Marco Seefriedem na Porsche 911 RSR: ve své třídě dojeli druzí (celkově na 22. místě). "Rok 2015 je pro mě významný - jak v oblasti závodů, tak na poli herectví a produkce. To je směr, kterým chci dále jít."
Zda mu v tom pomohl fakt, že jeho seriálový doktor byl v dubnu "zabit", Dempsey nezdůrazňuje, ale připouští, že se nyní může víc zaměřit na závody a výchovu dětí. "Dělím svou lásku mezi ně a závody. Je to náročné, ale mě to uspokojuje, mým snem bylo vždy utkávat se s těmi nejlepšími. Ale abyste to mohli dokázat, musíte být nejen dobrým jezdem, ale mít i skvělý tým. Všechno musí perfektně fungovat, zapadat do sebe, asi jako hra v šachy," dodává Dempsey.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.