Bývalý manažer týmů Benetton a Renault, spjatý také s jedním ze skandálů v F1 nevynechá příležitost se vyjádřit k dění ve formuli 1. Po Grand Prix Belgie k tomu měl dobrou příležitost.
Pětašedesátiletý majitel několika luxusních značek a světových modelek se pustil do Ferrari a Vettela, jemuž na dálku položil otázku, zda byl také tak naštvaný na vlastní tým, že mu zničil závod riskantní strategií.
"Je to jednoduché, před závodem dostanete údaje, kolik zastávek v boxech musíte udělat a tyto indikace je třeba dodržet. Pneumatiky jsou kritickou součástí sportu, takže pokud máte doporučené dvě nebo tři zastávky a vy se rozhodnete pro jednu, činíte tak na vlastní nebezpečí. Může vám to vyjít, ale pokud ne, pak nesmíte vinit jejich výrobce," svěřil se Briatore italskému listu La Republica.
Ital však na druhou stranu je do jisté míry Vettelovi a Ferrari vděčný, protože se alespoň kolem F1 "něco děje" - což úspěšně zvyšuje její publicitu. "Média o tom píšou, řeší se nálady, tisk má svoje téma. Pokud by se to nestalo, tak si po dvousté přečteme, že zase vyhrál Hamilton," pokračuje Briatore.
Na stranu Pirelli se přidal i dvojnásobný mistr světa Mika Häkkinen; také on je přesvědčen, že strategie jediné zastávky byla nadměrným rizikem. "Ve Spa a konkrétně v Eau Rouge je obrovský přítlak působící na vůz a z toho plyne problém s obrubníky. Týmy se snaží analyzovat výdrž pneumatik, aby se vyhnuly velkému riziku, a právě to u Ferrari neudělali," uvedl pro finský list Ilta Sanomat.
Mercedes by měl mít zájem podpořit Red BullBriatore se ještě vyjádřil k dalšímu diskutovanému tématu, které hýbe formulí 1 dnešních dní. Na všeobecně pokládanou otázku, zda by bylo spojení někdejších rivalů dobrým tahem Flavio jednoznačně odpovídá, že ano.
"Proč by to měl Mercedes udělat? Přece proto, aby mohl bojovat proti rovnocennému soupeři. Být šéfem Mercedesu, dám motory Red Bullu ihned. Pokud chcete důstojně vyhrávat, musíte mít proti komu závodit. To je přesně to, co formuli 1 chybí. Nejdřív musí mít Mercedes rivala na úrovni. A potom vyhrávat," argumentuje Briatore.
Flavio však vůbec neřeší otázku dřívějšího vypovězení smlouvy, kterou má Red Bull s Renaultem uzavřenou i na rok 2016. Jeho výroky pochopitelně vyvolaly reakci fanouškovské obce. Na sociální síti byl Briatore vyzván, aby si tedy odpustil jednu večeři s libovolnou modelkou a ušetřené peníze věnoval Red Bullu na uhrazení finančního vyrovnání za zrušení kontraktu. To by podle odhadů mělo činit kolem 120 milionů eur.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.