Dobré výsledky? Dlouhodobé výkony? Týmová spolupráace? Finance? Mediální věhlas? Co bylo rozhodujícím faktorem pro prodloužení smlouvy týmu Ferrari s Kimi Räikkönenem? Přečtěte si několik názorů a zkuste nám napsat ten svůj.
Když Ferrari dva dny před zahájením závodního víkendu v Belgii zveřejnilo zprávu, že pětatřicetiletý rodák z Espoo a mistr světa 2007 bude hájit barvy vzpínajícího se koně na žlutém pozadí i v příštím roce, na všech komunikačních formách to vyvolalo živé diskuse. Proč zrovna on a ne někdo jiný, má to vůbec význam, konečně u Ferrari pochopili kde je kvalita, co tam budou s tím důchodcem dělat, znovu si nechali v týmu nejpřeceňovanějšího pilota startovního pole - to je jen zlomek toho, co jsme si mohli přečíst.
V souvislosti s místem vedle Sebastiana Vettela se hovořilo o Valtteri Bottasovi. Jenže za jeho "vykoupením" od Williamsu figurovala poměrně značná finanční kompenzace, což i pro Ferrari mohlo být hodně velké sousto. Ostatně pokud nadějný Fin zůstane u Williamsu (což ještě není definitivně potvrzeno), smlouva mu za rok skončí a pak bude k mání dost možná za menší sumu.
Pak je tu popularita, které se Kimi těší. Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene uznává, že finský pilot je má u fanoušků velký kredit. "Ve velkém průzkumu fanoušků, který bych nazval velmi důkladným, se Kimi umístil na prvním místě, a to nelze přehlédnout. Tím ovšem nechci říci, že jsme ho angažovali kvůli jeho oblíbenosti nebo dokonce pro jeho modré oči a blond vlasy. To je možná dobrý vklad pro marketingovou oblast," tvrdí Arrivabene, který rozhodně ví o čem mluví, protože v minulosti zastával post marketingového manažera koncernu Marlboro.
Nelze popřít, že se fanoušci díky Kimimu baví, ač on sám tak třeba nepůsobí. Pověstné jsou jeho výroky do týmové radiokomunikace a po internetu kolují videa s tituly 10 nejlepších hlášek Kimiho Räikkönena na pitwall. Na druhou stranu - přezdívka Iceman leccos napovídá a zástupci tisku, kteří v minulosti oceňovali komunikativní vstřícnost pilota symbolickým pomerančem a nepřístupnost citronem by asi Finovi sázeli jeden žlutokyselý plod za druhým.
Nepřehlédnutelným faktem je i týmová shoda s Vettelem, které si Arrivabene velice váží: "Kimi je mistr světa a společně s Vettelem přispívají k rozvoji týmu obrovským dílem. Navíc dáváme dohromady mladý tým a je třeba myslet na správnou rovnováhu." Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel se netajil nikdy tím, že by další přítomnost Räikkönena v týmu uvítal.
Když už jsme zmínili finance, nemálo lidí se domnívá, že Räikkönen uspěl také díky tomu, že kývl na snížení platu, které prosadil notoricky šetřivý prezident týmu Sergio Marchionne. Dokonce se objevily názory, že Kimi se stal "nízkonákladovým pilotem". Ovšem tento argument Arrivabene také zpochybňuje: "Existují nízkonákladové letecké společnosti. Ale rozhodně ne nízkonákladoví závodní piloti na určité úrovni. To samé platí pro fotbalisty, špičkové atlety, basketbalisty nebo další sportovce v jakékoli disciplíně."
Posledním názorem, který například vyslovil expilot F1 Martin Brundle. Angažování Räikkönena umožní Ferrari pojistit si některé mladé talenty, Brit hovořil o Maxi Verstappenovi, ale to není jediná volba. Ve hře je vždy několik jmen a Ferrari určitě bude dobře vybírat. Jeho tradice mu v tomto směru dává mnohem větší příležitost, byť jeho odpůrci také tvrdí, že co se týkalo rozhodnutí ohledně Räikkönena, Maranellští vlastně na vybranou neměli...
Podělte se s námi o váš názor.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.