Dobré výsledky? Dlouhodobé výkony? Týmová spolupráace? Finance? Mediální věhlas? Co bylo rozhodujícím faktorem pro prodloužení smlouvy týmu Ferrari s Kimi Räikkönenem? Přečtěte si několik názorů a zkuste nám napsat ten svůj.
Když Ferrari dva dny před zahájením závodního víkendu v Belgii zveřejnilo zprávu, že pětatřicetiletý rodák z Espoo a mistr světa 2007 bude hájit barvy vzpínajícího se koně na žlutém pozadí i v příštím roce, na všech komunikačních formách to vyvolalo živé diskuse. Proč zrovna on a ne někdo jiný, má to vůbec význam, konečně u Ferrari pochopili kde je kvalita, co tam budou s tím důchodcem dělat, znovu si nechali v týmu nejpřeceňovanějšího pilota startovního pole - to je jen zlomek toho, co jsme si mohli přečíst.
V souvislosti s místem vedle Sebastiana Vettela se hovořilo o Valtteri Bottasovi. Jenže za jeho "vykoupením" od Williamsu figurovala poměrně značná finanční kompenzace, což i pro Ferrari mohlo být hodně velké sousto. Ostatně pokud nadějný Fin zůstane u Williamsu (což ještě není definitivně potvrzeno), smlouva mu za rok skončí a pak bude k mání dost možná za menší sumu.
Pak je tu popularita, které se Kimi těší. Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene uznává, že finský pilot je má u fanoušků velký kredit. "Ve velkém průzkumu fanoušků, který bych nazval velmi důkladným, se Kimi umístil na prvním místě, a to nelze přehlédnout. Tím ovšem nechci říci, že jsme ho angažovali kvůli jeho oblíbenosti nebo dokonce pro jeho modré oči a blond vlasy. To je možná dobrý vklad pro marketingovou oblast," tvrdí Arrivabene, který rozhodně ví o čem mluví, protože v minulosti zastával post marketingového manažera koncernu Marlboro.
Nelze popřít, že se fanoušci díky Kimimu baví, ač on sám tak třeba nepůsobí. Pověstné jsou jeho výroky do týmové radiokomunikace a po internetu kolují videa s tituly 10 nejlepších hlášek Kimiho Räikkönena na pitwall. Na druhou stranu - přezdívka Iceman leccos napovídá a zástupci tisku, kteří v minulosti oceňovali komunikativní vstřícnost pilota symbolickým pomerančem a nepřístupnost citronem by asi Finovi sázeli jeden žlutokyselý plod za druhým.
Nepřehlédnutelným faktem je i týmová shoda s Vettelem, které si Arrivabene velice váží: "Kimi je mistr světa a společně s Vettelem přispívají k rozvoji týmu obrovským dílem. Navíc dáváme dohromady mladý tým a je třeba myslet na správnou rovnováhu." Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel se netajil nikdy tím, že by další přítomnost Räikkönena v týmu uvítal.
Když už jsme zmínili finance, nemálo lidí se domnívá, že Räikkönen uspěl také díky tomu, že kývl na snížení platu, které prosadil notoricky šetřivý prezident týmu Sergio Marchionne. Dokonce se objevily názory, že Kimi se stal "nízkonákladovým pilotem". Ovšem tento argument Arrivabene také zpochybňuje: "Existují nízkonákladové letecké společnosti. Ale rozhodně ne nízkonákladoví závodní piloti na určité úrovni. To samé platí pro fotbalisty, špičkové atlety, basketbalisty nebo další sportovce v jakékoli disciplíně."
Posledním názorem, který například vyslovil expilot F1 Martin Brundle. Angažování Räikkönena umožní Ferrari pojistit si některé mladé talenty, Brit hovořil o Maxi Verstappenovi, ale to není jediná volba. Ve hře je vždy několik jmen a Ferrari určitě bude dobře vybírat. Jeho tradice mu v tomto směru dává mnohem větší příležitost, byť jeho odpůrci také tvrdí, že co se týkalo rozhodnutí ohledně Räikkönena, Maranellští vlastně na vybranou neměli...
Podělte se s námi o váš názor.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.