Do Grand Prix Belgie z první řady odstartují oba vozy Mercedes, jak se dalo předpokládat. Jako první odstartuje Lewis Hamilton.
1. část kvalifikace
První časy v úvodu kvalifikace zajeli Bottas (1:50,195) a Hülkenberg (1:50,889), ale Mercedesy na sebe nenechali dlouho čekat a poskočily na první dvě pozice v pořadí Rosberg (1:49,498) a Hamilton (1:49,577). Ale stále to bylo půl sekundy za Hamiltonovým maximem z ranního tréninku.
Vettel se také pokusil o rychlé kolo a zajel čas 1:50,187 a dostal se na třetí místo.
Toto však byly první pokusy, po těch druhých se měnilo pořadí, protože Perez zajel čas 1:49,006, poté Vettel (1:49,264) a Räikkönen (1:49,288). Ale ani snažení konkurence Mercedesy nepřekvapilo a téměř shodnými časy se dostaly do vedení (Hamilton – 1:48,908 a Rosberg – 1:48,923).
Do druhé části kvalifikaci nepostoupili tito piloti: Merhi, Stevens, Alonso, Button a Nasr.
2. část kvalifikace
Do druhé části jako první vyrazil Bottas a zajel čas 1:49,678. Je to výrazné zlepšení oproti první části, ale na Mercedesy to stačit nebude. Zlepšení zaznamenal i Massa časem 1:49,645. Ale dle očekávání jsou Mercedesy rychlejší, Hamilton se ukázal časem 1:48,024. Po hranici 1:48 se jako první o tomto víkendu v zápětí dostal Rosberg (1:47,955). Na třetí místo se vyhoupl Hülkenberg (1:49,215), ale na lídry šampionátu to nestačilo.
8 minut a 24 sekund před konce Q2 byly vyvěšeny červené vlajky, protože před čtrnáctou zatáčkou zastavil Räikkönen. Jeho snahy tímto končí.
Do závěrečných bojů nepostoupili: Verstappen, Räikkönen, Ericsson, Kvjat, Hülkenberg.
3. část kvalifikace
Závěr kvalifikace začal Bottas časem 1:48,567 a navázal na něj Grosjean 1:50,118. Ale na Mercedesy to nestačí. Hamilton (1:47,449) a Rosberg (1:47,895). Massa zajel o 4 desetiny horší čas než Bottas (1:48,937).
Poslední pokusy přinesly zlepšení. Grosjean poskočil na 1:48,561, Bottas na 1:48,537. Zlepšil se i Rosberg (1:47,655), ale na Hamiltona to nestačilo, ten si svoje první místo pojistil časem 1:47,197).
Z první řady do nejdelšího okruhu šampionátu odstartuje Hamilton s Rosbergem.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.