Do Grand Prix Belgie z první řady odstartují oba vozy Mercedes, jak se dalo předpokládat. Jako první odstartuje Lewis Hamilton.
1. část kvalifikace
První časy v úvodu kvalifikace zajeli Bottas (1:50,195) a Hülkenberg (1:50,889), ale Mercedesy na sebe nenechali dlouho čekat a poskočily na první dvě pozice v pořadí Rosberg (1:49,498) a Hamilton (1:49,577). Ale stále to bylo půl sekundy za Hamiltonovým maximem z ranního tréninku.
Vettel se také pokusil o rychlé kolo a zajel čas 1:50,187 a dostal se na třetí místo.
Toto však byly první pokusy, po těch druhých se měnilo pořadí, protože Perez zajel čas 1:49,006, poté Vettel (1:49,264) a Räikkönen (1:49,288). Ale ani snažení konkurence Mercedesy nepřekvapilo a téměř shodnými časy se dostaly do vedení (Hamilton – 1:48,908 a Rosberg – 1:48,923).
Do druhé části kvalifikaci nepostoupili tito piloti: Merhi, Stevens, Alonso, Button a Nasr.
2. část kvalifikace
Do druhé části jako první vyrazil Bottas a zajel čas 1:49,678. Je to výrazné zlepšení oproti první části, ale na Mercedesy to stačit nebude. Zlepšení zaznamenal i Massa časem 1:49,645. Ale dle očekávání jsou Mercedesy rychlejší, Hamilton se ukázal časem 1:48,024. Po hranici 1:48 se jako první o tomto víkendu v zápětí dostal Rosberg (1:47,955). Na třetí místo se vyhoupl Hülkenberg (1:49,215), ale na lídry šampionátu to nestačilo.
8 minut a 24 sekund před konce Q2 byly vyvěšeny červené vlajky, protože před čtrnáctou zatáčkou zastavil Räikkönen. Jeho snahy tímto končí.
Do závěrečných bojů nepostoupili: Verstappen, Räikkönen, Ericsson, Kvjat, Hülkenberg.
3. část kvalifikace
Závěr kvalifikace začal Bottas časem 1:48,567 a navázal na něj Grosjean 1:50,118. Ale na Mercedesy to nestačí. Hamilton (1:47,449) a Rosberg (1:47,895). Massa zajel o 4 desetiny horší čas než Bottas (1:48,937).
Poslední pokusy přinesly zlepšení. Grosjean poskočil na 1:48,561, Bottas na 1:48,537. Zlepšil se i Rosberg (1:47,655), ale na Hamiltona to nestačilo, ten si svoje první místo pojistil časem 1:47,197).
Z první řady do nejdelšího okruhu šampionátu odstartuje Hamilton s Rosbergem.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.