Japonský dodavatel motorů využil před dvěma závody na rychlých tratích tři vývojové žetony, což znamená pro oba piloty penalizaci. Mistr světa 2009 se přesto na belgickou Grand Prix těší, protože si je dobře vědom její zvláštní povahy.
Button se těší na první kilometry s upraveným motorem Honda a tvrdí, že nelze ztrácet optimismus. "Pořád je to ten vzrušující pocit, když máte k dispozici něco nového. A pokud k tomu dojde po letní přestávce a navíc vás čeká Spa, je to ještě intenzivnější. Mohl bych připomenout rok 2007 - tehdy naše auto nebylo vůbec konkurenceschopné, přesto pokaždé, když do něj usednu, věřím že bude lepší než předtím. Někdy ale přijde nepříjemný šok."
Jenson je přesvědčen, že s upraveným motorem to bude podstatně lepší jízda. "Auto se velice dobře řídí. Nepochybuji, že je výrazně lepší, jen nevím přesně o kolik. Dejte nám čas do dnešního odpoledne," žádá Button o strpení.
V penalizaci nevidí britský pilot zásadní katastrofu. "Začneme prostě vzadu, ostatně jak mé zkušenosti napovídají, může v první zatáčce dojít uprostřed startovního pole k nějaké tlačenici a kolizím, takže není zase takovou výhrou se právě tam pohybovat. Viděl bych to na posun o takových čtyři pět míst, ale je také otázka, jak komplikovaný bude start. Docela se nové procedury obávám, takže chci věřit, že mě spasí letitá rutina," uzavírá Button.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.