Japonský dodavatel motorů využil před dvěma závody na rychlých tratích tři vývojové žetony, což znamená pro oba piloty penalizaci. Mistr světa 2009 se přesto na belgickou Grand Prix těší, protože si je dobře vědom její zvláštní povahy.
Button se těší na první kilometry s upraveným motorem Honda a tvrdí, že nelze ztrácet optimismus. "Pořád je to ten vzrušující pocit, když máte k dispozici něco nového. A pokud k tomu dojde po letní přestávce a navíc vás čeká Spa, je to ještě intenzivnější. Mohl bych připomenout rok 2007 - tehdy naše auto nebylo vůbec konkurenceschopné, přesto pokaždé, když do něj usednu, věřím že bude lepší než předtím. Někdy ale přijde nepříjemný šok."
Jenson je přesvědčen, že s upraveným motorem to bude podstatně lepší jízda. "Auto se velice dobře řídí. Nepochybuji, že je výrazně lepší, jen nevím přesně o kolik. Dejte nám čas do dnešního odpoledne," žádá Button o strpení.
V penalizaci nevidí britský pilot zásadní katastrofu. "Začneme prostě vzadu, ostatně jak mé zkušenosti napovídají, může v první zatáčce dojít uprostřed startovního pole k nějaké tlačenici a kolizím, takže není zase takovou výhrou se právě tam pohybovat. Viděl bych to na posun o takových čtyři pět míst, ale je také otázka, jak komplikovaný bude start. Docela se nové procedury obávám, takže chci věřit, že mě spasí letitá rutina," uzavírá Button.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.