Jak je někdy svět plný paradoxů: nejsledovanějším "přestupem" se stalo setrvání Kimi Räikkönena v italské stájí, od nějž se může odvíjet další běh rošád a změn na týmových postech. Ale někteří odborníci jsou toho názoru, že tu jsou důležitější aspekty.
Mika Salo, Räikkönenův krajan, který rovněž v týmu Ferrari působil, se k prodloužení kontraktu vyjádřil jednoznačně: "Ferrari učinilo rozumné a moudré rozhodnutí. Žádná lepší eventualita totiž neexistovala."
Osmačtyřicetiletý rodák z Helsink dále prohlásil, že ač šlo o intenzivní několikatýdenní jednání, týkající se nejspíš především finančních otázek, z hlediska výkonu bylo jasno už dříve. "Jediné, co vím bezpečně, že opce ohledně Kimiho měla vypršet před měsícem. Nic víc se asi už nedozvíme. Spekulace kolem jeho osoby byly naprosto zbytečné, protože když funguje spolupráce, jak Ferrari deklarovalo, pak není důvod něco ukončit," domnívá se Salo, který absolvoval na Ferrari v roce 1999 šest závodů, když zaskakoval za zraněného Michaela Schumachera po jeho havárii na Silverstone.
Všeobecně se mělo zato, že jakmile se rozhodne o Räikkönenově osudu, uvolní se přestupové vazby, ostatně to potvrzoval i Nico Hülkenberg a Romain Grosjean. Jenže další odborníci postupem času připouštěli, že ačkoliv druhé místo u Ferrari do jisté míry blokovalo jednu část přestupových aktivit, důležitější bod je někde jinde.
Pokud se totiž mluvilo o Bottasovi jako o možném nástupci Räikkönena, tam postupně intenzita takové transakce vázla, až přešla k názoru, že Valtteri svou smlouvu u Williamsu dodrží. Nyní se tvrdí, že mnohem zásadnější je vývoj situace mezi Lotusem a Renaultem, jak dopadne jejich vzájemná dohoda. To je myšlenkou vysoce respektovaného korespondenta Michaela Schmidta německého magazínu Auto Motor und Sport, který do přestupových debat zapojuje Pastora Maldonada. "Burza pilotů se pohne, jakmile se Renault rozhodne, za vytvoří vlastní tým či nikoliv," soudí Schmidt.
S ohledem na sponzorské vazby Renaultu by Venezuelanův osobní sponzor PDVSA nejspíš neměl zájem etablovat se ve francouzské stáji. Jeho podpora Maldonada je nepřehlédnutelná a Pastorovi by nejspíš otevřela dveře do mnoha stájí. Rýsuje se tedy možnost, že by Maldonado zamířil do Force India, odkud by k Haasu putoval Nico Hülkenberg. Dokonce se mluví, že v americkém týmu vydatně podporovaném Ferrari by Němec absolvoval přípravu na angažmá u Ferrari pro sezónu 2017. Je však otázkou, zda by se do věci ještě nevložil Mercedes, který měl eminentní zájem vyslat do světa na zkušenou Pascala Wehrleina, v jeho případě se mluvilo rovněž o Force Indii. Podařilo by se však v případě Maldonada přeplatit PDVSA?
Haas tak může mít zkušeného pilota, který k němu přejde z plného závodního režimu, což byla jedna z možností, o níž usiloval. Za těchto okolností je otázka, zda by se vedle něj posadil Gutiérrez nebo Vergne. Tady by mohla hrát roli skutečnost, že do seriálu byla opět zařazena Grand Prix Mexika, což by přineslo Haasovi v této zemi značnou odezvu. Už se ale také vyskytly názory, že vztahy mezi Mexičany a Američany nejsou obecně příliš vřelé a mnozí diváci známí svým patriotismem by v týmu raději viděli nadějného Rossiho.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.