Jak je někdy svět plný paradoxů: nejsledovanějším "přestupem" se stalo setrvání Kimi Räikkönena v italské stájí, od nějž se může odvíjet další běh rošád a změn na týmových postech. Ale někteří odborníci jsou toho názoru, že tu jsou důležitější aspekty.
Mika Salo, Räikkönenův krajan, který rovněž v týmu Ferrari působil, se k prodloužení kontraktu vyjádřil jednoznačně: "Ferrari učinilo rozumné a moudré rozhodnutí. Žádná lepší eventualita totiž neexistovala."
Osmačtyřicetiletý rodák z Helsink dále prohlásil, že ač šlo o intenzivní několikatýdenní jednání, týkající se nejspíš především finančních otázek, z hlediska výkonu bylo jasno už dříve. "Jediné, co vím bezpečně, že opce ohledně Kimiho měla vypršet před měsícem. Nic víc se asi už nedozvíme. Spekulace kolem jeho osoby byly naprosto zbytečné, protože když funguje spolupráce, jak Ferrari deklarovalo, pak není důvod něco ukončit," domnívá se Salo, který absolvoval na Ferrari v roce 1999 šest závodů, když zaskakoval za zraněného Michaela Schumachera po jeho havárii na Silverstone.
Všeobecně se mělo zato, že jakmile se rozhodne o Räikkönenově osudu, uvolní se přestupové vazby, ostatně to potvrzoval i Nico Hülkenberg a Romain Grosjean. Jenže další odborníci postupem času připouštěli, že ačkoliv druhé místo u Ferrari do jisté míry blokovalo jednu část přestupových aktivit, důležitější bod je někde jinde.
Pokud se totiž mluvilo o Bottasovi jako o možném nástupci Räikkönena, tam postupně intenzita takové transakce vázla, až přešla k názoru, že Valtteri svou smlouvu u Williamsu dodrží. Nyní se tvrdí, že mnohem zásadnější je vývoj situace mezi Lotusem a Renaultem, jak dopadne jejich vzájemná dohoda. To je myšlenkou vysoce respektovaného korespondenta Michaela Schmidta německého magazínu Auto Motor und Sport, který do přestupových debat zapojuje Pastora Maldonada. "Burza pilotů se pohne, jakmile se Renault rozhodne, za vytvoří vlastní tým či nikoliv," soudí Schmidt.
S ohledem na sponzorské vazby Renaultu by Venezuelanův osobní sponzor PDVSA nejspíš neměl zájem etablovat se ve francouzské stáji. Jeho podpora Maldonada je nepřehlédnutelná a Pastorovi by nejspíš otevřela dveře do mnoha stájí. Rýsuje se tedy možnost, že by Maldonado zamířil do Force India, odkud by k Haasu putoval Nico Hülkenberg. Dokonce se mluví, že v americkém týmu vydatně podporovaném Ferrari by Němec absolvoval přípravu na angažmá u Ferrari pro sezónu 2017. Je však otázkou, zda by se do věci ještě nevložil Mercedes, který měl eminentní zájem vyslat do světa na zkušenou Pascala Wehrleina, v jeho případě se mluvilo rovněž o Force Indii. Podařilo by se však v případě Maldonada přeplatit PDVSA?
Haas tak může mít zkušeného pilota, který k němu přejde z plného závodního režimu, což byla jedna z možností, o níž usiloval. Za těchto okolností je otázka, zda by se vedle něj posadil Gutiérrez nebo Vergne. Tady by mohla hrát roli skutečnost, že do seriálu byla opět zařazena Grand Prix Mexika, což by přineslo Haasovi v této zemi značnou odezvu. Už se ale také vyskytly názory, že vztahy mezi Mexičany a Američany nejsou obecně příliš vřelé a mnozí diváci známí svým patriotismem by v týmu raději viděli nadějného Rossiho.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.