Jak je někdy svět plný paradoxů: nejsledovanějším "přestupem" se stalo setrvání Kimi Räikkönena v italské stájí, od nějž se může odvíjet další běh rošád a změn na týmových postech. Ale někteří odborníci jsou toho názoru, že tu jsou důležitější aspekty.
Mika Salo, Räikkönenův krajan, který rovněž v týmu Ferrari působil, se k prodloužení kontraktu vyjádřil jednoznačně: "Ferrari učinilo rozumné a moudré rozhodnutí. Žádná lepší eventualita totiž neexistovala."
Osmačtyřicetiletý rodák z Helsink dále prohlásil, že ač šlo o intenzivní několikatýdenní jednání, týkající se nejspíš především finančních otázek, z hlediska výkonu bylo jasno už dříve. "Jediné, co vím bezpečně, že opce ohledně Kimiho měla vypršet před měsícem. Nic víc se asi už nedozvíme. Spekulace kolem jeho osoby byly naprosto zbytečné, protože když funguje spolupráce, jak Ferrari deklarovalo, pak není důvod něco ukončit," domnívá se Salo, který absolvoval na Ferrari v roce 1999 šest závodů, když zaskakoval za zraněného Michaela Schumachera po jeho havárii na Silverstone.
Všeobecně se mělo zato, že jakmile se rozhodne o Räikkönenově osudu, uvolní se přestupové vazby, ostatně to potvrzoval i Nico Hülkenberg a Romain Grosjean. Jenže další odborníci postupem času připouštěli, že ačkoliv druhé místo u Ferrari do jisté míry blokovalo jednu část přestupových aktivit, důležitější bod je někde jinde.
Pokud se totiž mluvilo o Bottasovi jako o možném nástupci Räikkönena, tam postupně intenzita takové transakce vázla, až přešla k názoru, že Valtteri svou smlouvu u Williamsu dodrží. Nyní se tvrdí, že mnohem zásadnější je vývoj situace mezi Lotusem a Renaultem, jak dopadne jejich vzájemná dohoda. To je myšlenkou vysoce respektovaného korespondenta Michaela Schmidta německého magazínu Auto Motor und Sport, který do přestupových debat zapojuje Pastora Maldonada. "Burza pilotů se pohne, jakmile se Renault rozhodne, za vytvoří vlastní tým či nikoliv," soudí Schmidt.
S ohledem na sponzorské vazby Renaultu by Venezuelanův osobní sponzor PDVSA nejspíš neměl zájem etablovat se ve francouzské stáji. Jeho podpora Maldonada je nepřehlédnutelná a Pastorovi by nejspíš otevřela dveře do mnoha stájí. Rýsuje se tedy možnost, že by Maldonado zamířil do Force India, odkud by k Haasu putoval Nico Hülkenberg. Dokonce se mluví, že v americkém týmu vydatně podporovaném Ferrari by Němec absolvoval přípravu na angažmá u Ferrari pro sezónu 2017. Je však otázkou, zda by se do věci ještě nevložil Mercedes, který měl eminentní zájem vyslat do světa na zkušenou Pascala Wehrleina, v jeho případě se mluvilo rovněž o Force Indii. Podařilo by se však v případě Maldonada přeplatit PDVSA?
Haas tak může mít zkušeného pilota, který k němu přejde z plného závodního režimu, což byla jedna z možností, o níž usiloval. Za těchto okolností je otázka, zda by se vedle něj posadil Gutiérrez nebo Vergne. Tady by mohla hrát roli skutečnost, že do seriálu byla opět zařazena Grand Prix Mexika, což by přineslo Haasovi v této zemi značnou odezvu. Už se ale také vyskytly názory, že vztahy mezi Mexičany a Američany nejsou obecně příliš vřelé a mnozí diváci známí svým patriotismem by v týmu raději viděli nadějného Rossiho.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.