Jak je někdy svět plný paradoxů: nejsledovanějším "přestupem" se stalo setrvání Kimi Räikkönena v italské stájí, od nějž se může odvíjet další běh rošád a změn na týmových postech. Ale někteří odborníci jsou toho názoru, že tu jsou důležitější aspekty.
Mika Salo, Räikkönenův krajan, který rovněž v týmu Ferrari působil, se k prodloužení kontraktu vyjádřil jednoznačně: "Ferrari učinilo rozumné a moudré rozhodnutí. Žádná lepší eventualita totiž neexistovala."
Osmačtyřicetiletý rodák z Helsink dále prohlásil, že ač šlo o intenzivní několikatýdenní jednání, týkající se nejspíš především finančních otázek, z hlediska výkonu bylo jasno už dříve. "Jediné, co vím bezpečně, že opce ohledně Kimiho měla vypršet před měsícem. Nic víc se asi už nedozvíme. Spekulace kolem jeho osoby byly naprosto zbytečné, protože když funguje spolupráce, jak Ferrari deklarovalo, pak není důvod něco ukončit," domnívá se Salo, který absolvoval na Ferrari v roce 1999 šest závodů, když zaskakoval za zraněného Michaela Schumachera po jeho havárii na Silverstone.
Všeobecně se mělo zato, že jakmile se rozhodne o Räikkönenově osudu, uvolní se přestupové vazby, ostatně to potvrzoval i Nico Hülkenberg a Romain Grosjean. Jenže další odborníci postupem času připouštěli, že ačkoliv druhé místo u Ferrari do jisté míry blokovalo jednu část přestupových aktivit, důležitější bod je někde jinde.
Pokud se totiž mluvilo o Bottasovi jako o možném nástupci Räikkönena, tam postupně intenzita takové transakce vázla, až přešla k názoru, že Valtteri svou smlouvu u Williamsu dodrží. Nyní se tvrdí, že mnohem zásadnější je vývoj situace mezi Lotusem a Renaultem, jak dopadne jejich vzájemná dohoda. To je myšlenkou vysoce respektovaného korespondenta Michaela Schmidta německého magazínu Auto Motor und Sport, který do přestupových debat zapojuje Pastora Maldonada. "Burza pilotů se pohne, jakmile se Renault rozhodne, za vytvoří vlastní tým či nikoliv," soudí Schmidt.
S ohledem na sponzorské vazby Renaultu by Venezuelanův osobní sponzor PDVSA nejspíš neměl zájem etablovat se ve francouzské stáji. Jeho podpora Maldonada je nepřehlédnutelná a Pastorovi by nejspíš otevřela dveře do mnoha stájí. Rýsuje se tedy možnost, že by Maldonado zamířil do Force India, odkud by k Haasu putoval Nico Hülkenberg. Dokonce se mluví, že v americkém týmu vydatně podporovaném Ferrari by Němec absolvoval přípravu na angažmá u Ferrari pro sezónu 2017. Je však otázkou, zda by se do věci ještě nevložil Mercedes, který měl eminentní zájem vyslat do světa na zkušenou Pascala Wehrleina, v jeho případě se mluvilo rovněž o Force Indii. Podařilo by se však v případě Maldonada přeplatit PDVSA?
Haas tak může mít zkušeného pilota, který k němu přejde z plného závodního režimu, což byla jedna z možností, o níž usiloval. Za těchto okolností je otázka, zda by se vedle něj posadil Gutiérrez nebo Vergne. Tady by mohla hrát roli skutečnost, že do seriálu byla opět zařazena Grand Prix Mexika, což by přineslo Haasovi v této zemi značnou odezvu. Už se ale také vyskytly názory, že vztahy mezi Mexičany a Američany nejsou obecně příliš vřelé a mnozí diváci známí svým patriotismem by v týmu raději viděli nadějného Rossiho.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.