Jak je někdy svět plný paradoxů: nejsledovanějším "přestupem" se stalo setrvání Kimi Räikkönena v italské stájí, od nějž se může odvíjet další běh rošád a změn na týmových postech. Ale někteří odborníci jsou toho názoru, že tu jsou důležitější aspekty.
Mika Salo, Räikkönenův krajan, který rovněž v týmu Ferrari působil, se k prodloužení kontraktu vyjádřil jednoznačně: "Ferrari učinilo rozumné a moudré rozhodnutí. Žádná lepší eventualita totiž neexistovala."
Osmačtyřicetiletý rodák z Helsink dále prohlásil, že ač šlo o intenzivní několikatýdenní jednání, týkající se nejspíš především finančních otázek, z hlediska výkonu bylo jasno už dříve. "Jediné, co vím bezpečně, že opce ohledně Kimiho měla vypršet před měsícem. Nic víc se asi už nedozvíme. Spekulace kolem jeho osoby byly naprosto zbytečné, protože když funguje spolupráce, jak Ferrari deklarovalo, pak není důvod něco ukončit," domnívá se Salo, který absolvoval na Ferrari v roce 1999 šest závodů, když zaskakoval za zraněného Michaela Schumachera po jeho havárii na Silverstone.
Všeobecně se mělo zato, že jakmile se rozhodne o Räikkönenově osudu, uvolní se přestupové vazby, ostatně to potvrzoval i Nico Hülkenberg a Romain Grosjean. Jenže další odborníci postupem času připouštěli, že ačkoliv druhé místo u Ferrari do jisté míry blokovalo jednu část přestupových aktivit, důležitější bod je někde jinde.
Pokud se totiž mluvilo o Bottasovi jako o možném nástupci Räikkönena, tam postupně intenzita takové transakce vázla, až přešla k názoru, že Valtteri svou smlouvu u Williamsu dodrží. Nyní se tvrdí, že mnohem zásadnější je vývoj situace mezi Lotusem a Renaultem, jak dopadne jejich vzájemná dohoda. To je myšlenkou vysoce respektovaného korespondenta Michaela Schmidta německého magazínu Auto Motor und Sport, který do přestupových debat zapojuje Pastora Maldonada. "Burza pilotů se pohne, jakmile se Renault rozhodne, za vytvoří vlastní tým či nikoliv," soudí Schmidt.
S ohledem na sponzorské vazby Renaultu by Venezuelanův osobní sponzor PDVSA nejspíš neměl zájem etablovat se ve francouzské stáji. Jeho podpora Maldonada je nepřehlédnutelná a Pastorovi by nejspíš otevřela dveře do mnoha stájí. Rýsuje se tedy možnost, že by Maldonado zamířil do Force India, odkud by k Haasu putoval Nico Hülkenberg. Dokonce se mluví, že v americkém týmu vydatně podporovaném Ferrari by Němec absolvoval přípravu na angažmá u Ferrari pro sezónu 2017. Je však otázkou, zda by se do věci ještě nevložil Mercedes, který měl eminentní zájem vyslat do světa na zkušenou Pascala Wehrleina, v jeho případě se mluvilo rovněž o Force Indii. Podařilo by se však v případě Maldonada přeplatit PDVSA?
Haas tak může mít zkušeného pilota, který k němu přejde z plného závodního režimu, což byla jedna z možností, o níž usiloval. Za těchto okolností je otázka, zda by se vedle něj posadil Gutiérrez nebo Vergne. Tady by mohla hrát roli skutečnost, že do seriálu byla opět zařazena Grand Prix Mexika, což by přineslo Haasovi v této zemi značnou odezvu. Už se ale také vyskytly názory, že vztahy mezi Mexičany a Američany nejsou obecně příliš vřelé a mnozí diváci známí svým patriotismem by v týmu raději viděli nadějného Rossiho.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.