Padají termíny jako bod zlomu nebo zásadní změna. Sami piloti v hodnocení nové podoby startovní procedury nepoužívají až tak dramatických termínů, své výhrady však neváhali sdělit. V některých zaznívá i určitá obava, co vlastně novinka přinese.
Podstatná změna v polovině sezóny rozdělila tábor F1 na dvě skupiny, jedna tleská snaze opět zvýšit podíl pilota na ovládání vozů a jeho menší závislosti na inženýrech a technologiích, jejich odpůrci si domnívají, že týmy mohou mít problémy s uvedením tohoto pravidla do praxe.
"Vozy na takovou náhlou změnu nebyly navrženy. Podle mého názoru to může být i nebezpečné," uvedl pro švýcarský list Blick Pastor Maldonado. Jeho týmový kolega Grosjean se zase svěřil francouzskému Auto Hebdo: "Pochopitelně bude více nejistoty, ale týmy na tom určitě intenzivně zapracují. Podle mého názoru se situace nijak dramaticky nezmění. Pořád nebudeme na úrovni GP2, kde má pilot startovní proceduru plně ve své moci."
Kimi Räikkönen si myslí, že význam podílu pilota na samotném startu bude větší, ale opatření FIA nepovažuje za revoluční. "Všechno bude třeba udělat správně a plně se soustředit. Pár maličkostí ovlivní, zda to či ono bude nebo nebude fungovat, ale žádnou revoluci nečekám. Prostě to bude jenom jedna ze změn," sdělil Iceman svůj názor finské MTv.
Max Verstappen není spokojen s větší závislostí na týmu. "Dříve jsme mohli měnit nastavení spojky na startovním roštu, nyní musí být všechno připraveno už v sobotu. To znamená, že budeme ještě víc odkázaní na tým. A od toho se bude odvíjet i start, očekávám, že rozdíly mezi dobrým a špatným vstupem do závodu se ještě zvětší," domnívá se sedmnáctiletý pilot.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.