Padají termíny jako bod zlomu nebo zásadní změna. Sami piloti v hodnocení nové podoby startovní procedury nepoužívají až tak dramatických termínů, své výhrady však neváhali sdělit. V některých zaznívá i určitá obava, co vlastně novinka přinese.
Podstatná změna v polovině sezóny rozdělila tábor F1 na dvě skupiny, jedna tleská snaze opět zvýšit podíl pilota na ovládání vozů a jeho menší závislosti na inženýrech a technologiích, jejich odpůrci si domnívají, že týmy mohou mít problémy s uvedením tohoto pravidla do praxe.
"Vozy na takovou náhlou změnu nebyly navrženy. Podle mého názoru to může být i nebezpečné," uvedl pro švýcarský list Blick Pastor Maldonado. Jeho týmový kolega Grosjean se zase svěřil francouzskému Auto Hebdo: "Pochopitelně bude více nejistoty, ale týmy na tom určitě intenzivně zapracují. Podle mého názoru se situace nijak dramaticky nezmění. Pořád nebudeme na úrovni GP2, kde má pilot startovní proceduru plně ve své moci."
Kimi Räikkönen si myslí, že význam podílu pilota na samotném startu bude větší, ale opatření FIA nepovažuje za revoluční. "Všechno bude třeba udělat správně a plně se soustředit. Pár maličkostí ovlivní, zda to či ono bude nebo nebude fungovat, ale žádnou revoluci nečekám. Prostě to bude jenom jedna ze změn," sdělil Iceman svůj názor finské MTv.
Max Verstappen není spokojen s větší závislostí na týmu. "Dříve jsme mohli měnit nastavení spojky na startovním roštu, nyní musí být všechno připraveno už v sobotu. To znamená, že budeme ještě víc odkázaní na tým. A od toho se bude odvíjet i start, očekávám, že rozdíly mezi dobrým a špatným vstupem do závodu se ještě zvětší," domnívá se sedmnáctiletý pilot.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.