Rozhodnutí o setrvání bývalého mistra světa ve stáji Ferrari by se mělo blížit, někteří novináři jsou přesvědčeni, že o Finově budoucnosti rozhodne právě závod v Belgii. Räikkönen má na věc svůj osobitý názor, stejně tak se vyjádřil i k možné existenci Grand Prix Finska.
Mistr světa z roku 2008 má na Spa velice dobré vzpomínky, kromě jednoho pole-positon a dvou nejrychlejších kol tu čtyřikrát vyhrál. Proto se třeba Niki Lauda vyjádřil, že Räikkönena lze označil za specialistu na Spa a to mu dává větší šanci se v týmu Ferrari udržet.
Kimi však tvrdošíjně odmítá připustit, že by právě Grand Prix Belgie měla rozhodnout o jeho budoucnosti u Ferrari: "Už jsem to opakoval mnohokrát, půjde o závod jako každý jiný. A na základě jediného závodu nelze dělat nějaká zásadní rozhodutí. Soustředím se na to, abych odvedl v závodním víkendu maximum, pak se uvidí. Ale jsem přesvědčen, že ať to dopadne jakkoli, určitě to bude dobré rozhodnutí," okomentoval situaci Kimi pro finskou pobočku MTV při motokárové akci v Helsinkách.
Finský pilot, známý svým specifickým přístupem k zástupcům sedmé velmoci, komentoval bouřlivé debaty ohledně své budoucnosti jako snahu nějak překonat letní přestávku. "Prázdniny skončily a oni prostě musí něco psát, tak se opět rozvíří otázka, co vlastně bude s Räikkönenem," glosoval Kimi situaci. Nicméně byl ochoten odpovědět na několik otázek, například jak je spokojen s letošní sezónou. "Záleží na tom, s čím ji porovnám. Proti loňsku není vůbec špatná. Pár závodů se ale nepovedlo, také se nás drží trocha smůly. Náš vůz se projevuje velice dobře, ale pořád je tu dost maličkostí, které mohou znamenat velký rozdíl. Asi největší vidím v pneumatikách."
Na soustavné otázky o setrvání či odchodu od Ferrari Iceman řekl: "Jednou nastane bod, kdy vaše kariéra skončí. Je těžké říci, co budu dělat, až se to stane. Zatím o tom nepřemýšlím a žádné plány nedělám."
Popsal i svůj současný vztah k Ferrari a týmovému kolegovi: "Angažmá Vettela bylo ze strany týmu skvělým tahem. Atmosféra v týmu ve srovnání s jinými roky je teď jednoznačně nejlepší, což se dá říci i o Sebastianovi. S žádným kolegou v jakémkoli týmu jsem si tak nerozuměl, tím pádem je pro nás snadnější řešit různé okolnosti a podělit se o ně - týmu to nesmírně prospívá."
Padla i otázka, co si Räikkönen myslí o případné existenci Grand Prix Finska, o niž se během maďarského závodního víkendu zmínil Bernie Ecclestone (více zde). "Myslím, že to je poněkud nereálný nápad. Pochopitelně, pokud by někdo strčil Berniemu do kapsy správnou sumu, tak se může stát cokoli, třeba i v příštím roce," dovolil si Kimi lehké rýpnutí, jak už je v jeho povaze.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.