Závodní půst se pomalu chýlí ke konci - je to znát i na větším množství prohlášení před jedenáctým závodem sezóny 2015. Platí to i pro dodavatele pneumatik, jehož šéf Paul Hembery tvrdí, že můžeme ve Spa vidět něco podobného jako na Hungaroringu.
V současné době nejdelší okruh v seriálu F1 o délce 7.004 metrů v ardenském pohoří je proslulý nestálostí počasí, což do značné míry ztěžuje strategickou přípravu týmů na tréninky, kvalifikaci i závod. Pirelli pro nastávající víkend zvolilo stejnou kombinaci směsí jako pro Maďarsko - středně tvrdou směs a měkkou. Hembery očekává, že strategie bude mít ve Spa-Francorchamps ještě větší význam, do úvahy bere i častější závodní incidenty, kterými je belgický okruh proslulý.
"Přivezeme stejnou kombinaci jakou jsme měli na Hungaroringu, a z mého pohledu šlo o jeden z nejlepších závodů sezóny. Rozhodli jsme se tak, ačkoliv oba okruhy jsou výrazně kontrastní. Maďarsko bylo vnímáno jako pomalý, klikatý okruh, Spa se díky dlouhým rovinkách a rychlým zatáčkám těší oblibě většiny pilotů."
Hembery vysvětlil rozhodnutí italskho dodavatele pneumatik: "Na tomto okruhu prochází pneumatika v mnoha směrech a díky různým silám velkou zátěží, ovšem okolní teploty jsou většinou dost nízké, takže nejlepším kompromisem je právě měkká a středně tvrdá směs, ideální spojení výkonu a vytrvalosti. Na Spa můžete čekat cokoli - častý výjezd safety caru, změny počasí, takže bude nutné být soustavně ve střehu a reagovat na případné změny.
Nedávný závod Spa 24 heures prokázal, že změny ve vedení jsou tu velmi časté a sled událostí potvrdil, že dochází k nemalému počtu závodních incidentů, takže věříme, že tradice přejde plynule i do formule 1 a na tomto úžasném okruhu uvidíme další dramatickou podívanou," přeje si Hembery.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.