Závodní půst se pomalu chýlí ke konci - je to znát i na větším množství prohlášení před jedenáctým závodem sezóny 2015. Platí to i pro dodavatele pneumatik, jehož šéf Paul Hembery tvrdí, že můžeme ve Spa vidět něco podobného jako na Hungaroringu.
V současné době nejdelší okruh v seriálu F1 o délce 7.004 metrů v ardenském pohoří je proslulý nestálostí počasí, což do značné míry ztěžuje strategickou přípravu týmů na tréninky, kvalifikaci i závod. Pirelli pro nastávající víkend zvolilo stejnou kombinaci směsí jako pro Maďarsko - středně tvrdou směs a měkkou. Hembery očekává, že strategie bude mít ve Spa-Francorchamps ještě větší význam, do úvahy bere i častější závodní incidenty, kterými je belgický okruh proslulý.
"Přivezeme stejnou kombinaci jakou jsme měli na Hungaroringu, a z mého pohledu šlo o jeden z nejlepších závodů sezóny. Rozhodli jsme se tak, ačkoliv oba okruhy jsou výrazně kontrastní. Maďarsko bylo vnímáno jako pomalý, klikatý okruh, Spa se díky dlouhým rovinkách a rychlým zatáčkám těší oblibě většiny pilotů."
Hembery vysvětlil rozhodnutí italskho dodavatele pneumatik: "Na tomto okruhu prochází pneumatika v mnoha směrech a díky různým silám velkou zátěží, ovšem okolní teploty jsou většinou dost nízké, takže nejlepším kompromisem je právě měkká a středně tvrdá směs, ideální spojení výkonu a vytrvalosti. Na Spa můžete čekat cokoli - častý výjezd safety caru, změny počasí, takže bude nutné být soustavně ve střehu a reagovat na případné změny.
Nedávný závod Spa 24 heures prokázal, že změny ve vedení jsou tu velmi časté a sled událostí potvrdil, že dochází k nemalému počtu závodních incidentů, takže věříme, že tradice přejde plynule i do formule 1 a na tomto úžasném okruhu uvidíme další dramatickou podívanou," přeje si Hembery.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.