Závodní půst se pomalu chýlí ke konci - je to znát i na větším množství prohlášení před jedenáctým závodem sezóny 2015. Platí to i pro dodavatele pneumatik, jehož šéf Paul Hembery tvrdí, že můžeme ve Spa vidět něco podobného jako na Hungaroringu.
V současné době nejdelší okruh v seriálu F1 o délce 7.004 metrů v ardenském pohoří je proslulý nestálostí počasí, což do značné míry ztěžuje strategickou přípravu týmů na tréninky, kvalifikaci i závod. Pirelli pro nastávající víkend zvolilo stejnou kombinaci směsí jako pro Maďarsko - středně tvrdou směs a měkkou. Hembery očekává, že strategie bude mít ve Spa-Francorchamps ještě větší význam, do úvahy bere i častější závodní incidenty, kterými je belgický okruh proslulý.
"Přivezeme stejnou kombinaci jakou jsme měli na Hungaroringu, a z mého pohledu šlo o jeden z nejlepších závodů sezóny. Rozhodli jsme se tak, ačkoliv oba okruhy jsou výrazně kontrastní. Maďarsko bylo vnímáno jako pomalý, klikatý okruh, Spa se díky dlouhým rovinkách a rychlým zatáčkám těší oblibě většiny pilotů."
Hembery vysvětlil rozhodnutí italskho dodavatele pneumatik: "Na tomto okruhu prochází pneumatika v mnoha směrech a díky různým silám velkou zátěží, ovšem okolní teploty jsou většinou dost nízké, takže nejlepším kompromisem je právě měkká a středně tvrdá směs, ideální spojení výkonu a vytrvalosti. Na Spa můžete čekat cokoli - častý výjezd safety caru, změny počasí, takže bude nutné být soustavně ve střehu a reagovat na případné změny.
Nedávný závod Spa 24 heures prokázal, že změny ve vedení jsou tu velmi časté a sled událostí potvrdil, že dochází k nemalému počtu závodních incidentů, takže věříme, že tradice přejde plynule i do formule 1 a na tomto úžasném okruhu uvidíme další dramatickou podívanou," přeje si Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.