Závodní půst se pomalu chýlí ke konci - je to znát i na větším množství prohlášení před jedenáctým závodem sezóny 2015. Platí to i pro dodavatele pneumatik, jehož šéf Paul Hembery tvrdí, že můžeme ve Spa vidět něco podobného jako na Hungaroringu.
V současné době nejdelší okruh v seriálu F1 o délce 7.004 metrů v ardenském pohoří je proslulý nestálostí počasí, což do značné míry ztěžuje strategickou přípravu týmů na tréninky, kvalifikaci i závod. Pirelli pro nastávající víkend zvolilo stejnou kombinaci směsí jako pro Maďarsko - středně tvrdou směs a měkkou. Hembery očekává, že strategie bude mít ve Spa-Francorchamps ještě větší význam, do úvahy bere i častější závodní incidenty, kterými je belgický okruh proslulý.
"Přivezeme stejnou kombinaci jakou jsme měli na Hungaroringu, a z mého pohledu šlo o jeden z nejlepších závodů sezóny. Rozhodli jsme se tak, ačkoliv oba okruhy jsou výrazně kontrastní. Maďarsko bylo vnímáno jako pomalý, klikatý okruh, Spa se díky dlouhým rovinkách a rychlým zatáčkám těší oblibě většiny pilotů."
Hembery vysvětlil rozhodnutí italskho dodavatele pneumatik: "Na tomto okruhu prochází pneumatika v mnoha směrech a díky různým silám velkou zátěží, ovšem okolní teploty jsou většinou dost nízké, takže nejlepším kompromisem je právě měkká a středně tvrdá směs, ideální spojení výkonu a vytrvalosti. Na Spa můžete čekat cokoli - častý výjezd safety caru, změny počasí, takže bude nutné být soustavně ve střehu a reagovat na případné změny.
Nedávný závod Spa 24 heures prokázal, že změny ve vedení jsou tu velmi časté a sled událostí potvrdil, že dochází k nemalému počtu závodních incidentů, takže věříme, že tradice přejde plynule i do formule 1 a na tomto úžasném okruhu uvidíme další dramatickou podívanou," přeje si Hembery.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.