Samota na konci startovního pole tíží, říká Lowdon

Lowdon může Boullierovi závidět i jeho dočasné neúspěchy
Lowdon může Boullierovi závidět i jeho dočasné neúspěchy, foto: Manor Racing
Robert RoBertino Pavelka 14. srpna 2015 18:52
Sdílej:

Ať se tento malý tým prezentoval pod jmény Virgin, Marussia nebo současným Manor, vždy byl jeho údělem boj o poslední příčky. Je tu pochopitelně "skok do oblak" v podání devátého místa zesnulého Julese Bianchiho loni v Monaku, ale to je výjimka potvrzující pravidlo.

V minulosti nebyl Manor ve svém údělu osamocen, měl aspoň možnost svádět souboje s týmy HTR a Caterham. Spojoval je společný vstup do formule 1 (2010), ale soupeři postupně odpadali a vlastně na kahánku měl i Manor, tehdy ještě působící jako Marussia. 

Přežívající tým má obvykle na střed pole ztrátu nějakých dvou vteřin, to se potom těžko hledá motivace k závodění. Lowdon připouští, že jde o složitou situaci, ale snaží se ji kompenzovat vyhlídkou na pokrok v příští sezóně, kdy předpokládá větší konkurenceschopnost týmu.

"Je potřeba jeho budování dále rozvíjet. Jsou tu další lidé podílející se na týmovém programu, náš aerodynamický tunel vypadá opravdu dobře, míříme správným směrem. Jsou připraveny některé nové prostory, zkrátka je se na co těšit. K tomu přispívá i fakt,  že se řady našich zaměstnanců rozvíjejí. Má to ale i negativní důsledky, je už těžké najít volné místo na firemním parkovišti. Chceme vytvořit dobře pracující stroj, který bude proplouvat formulí 1 stále lépe a rychleji," zpovídá se Graeme Lowdon.

"Zatím náš vůz není dostatečně rychlý, to bude hlavní úkol při přípravě nového monopostu, musí být vytvořen v takovém provedení, abychom konečně začali závodit. Ono je to obtížné, jste pomalí, ale nehodláte se vzdát. Věděli jsme, že nás to čeká, ostatně to není nic neobvyklého, ale tímhle způsobem se na trati prezentuje opravdu těžko

Jsem ale přesvědčen, že až se jednou, po letech ohlédneme zpět, bude pro nás tato etapa symbolem nadechnutí a přeskupení týmu, který se odrazil k vyšším postům na startovním roštu. Tuhle cenu musíme zaplatit, abychom dosáhli vyšších met a ještě dlouho v této kategorii působili," končí svou úvahu Lowdon. 

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.