Ať se tento malý tým prezentoval pod jmény Virgin, Marussia nebo současným Manor, vždy byl jeho údělem boj o poslední příčky. Je tu pochopitelně "skok do oblak" v podání devátého místa zesnulého Julese Bianchiho loni v Monaku, ale to je výjimka potvrzující pravidlo.
V minulosti nebyl Manor ve svém údělu osamocen, měl aspoň možnost svádět souboje s týmy HTR a Caterham. Spojoval je společný vstup do formule 1 (2010), ale soupeři postupně odpadali a vlastně na kahánku měl i Manor, tehdy ještě působící jako Marussia.
Přežívající tým má obvykle na střed pole ztrátu nějakých dvou vteřin, to se potom těžko hledá motivace k závodění. Lowdon připouští, že jde o složitou situaci, ale snaží se ji kompenzovat vyhlídkou na pokrok v příští sezóně, kdy předpokládá větší konkurenceschopnost týmu.
"Je potřeba jeho budování dále rozvíjet. Jsou tu další lidé podílející se na týmovém programu, náš aerodynamický tunel vypadá opravdu dobře, míříme správným směrem. Jsou připraveny některé nové prostory, zkrátka je se na co těšit. K tomu přispívá i fakt, že se řady našich zaměstnanců rozvíjejí. Má to ale i negativní důsledky, je už těžké najít volné místo na firemním parkovišti. Chceme vytvořit dobře pracující stroj, který bude proplouvat formulí 1 stále lépe a rychleji," zpovídá se Graeme Lowdon.
"Zatím náš vůz není dostatečně rychlý, to bude hlavní úkol při přípravě nového monopostu, musí být vytvořen v takovém provedení, abychom konečně začali závodit. Ono je to obtížné, jste pomalí, ale nehodláte se vzdát. Věděli jsme, že nás to čeká, ostatně to není nic neobvyklého, ale tímhle způsobem se na trati prezentuje opravdu těžko
Jsem ale přesvědčen, že až se jednou, po letech ohlédneme zpět, bude pro nás tato etapa symbolem nadechnutí a přeskupení týmu, který se odrazil k vyšším postům na startovním roštu. Tuhle cenu musíme zaplatit, abychom dosáhli vyšších met a ještě dlouho v této kategorii působili," končí svou úvahu Lowdon.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.