Promo akce se líbí po celém světě, a je celkem lhostejné, zda se konají v ulicích měst nebo na speciálních okruzích. V České republice i předchozím Československu už podobné zkušenosti máme, kdo má zájem, může nyní vyrazit na Slovensko.
Můžeme připomenout rok 1967, kdy se na brněnském okruhu proháněl Brit Mike Spence na BRM P115, návštěvu dvojice Rosberg - Giacomelli o 15 let později, dále pak přítomnost Davida Coultharda v Hluboké nad Vltavou, Miky Häkkinena, Felipe Massy a Michaela Schumachera v Praze. Prostě formule 1 už nám není vzdálená jako dříve, navíc existuje množství historických závodů a retropodniků, při nichž se můžeme pokochat i letitými i těmi novodobějšími monoposty.
Kdo neměl možnost se podívat do Británie na tradiční Festival of Speed v Goodwoodu, může nyní zamířit na Grand Prix Slovenska cestovních vozů, kterou pořádá okruh Slovakia Ring ve dnech 21. - 23. srpna. Kromě bohatého závodního programu se diváci mohou těšit na jízdu monopostu Toro Rosso STR1 s pohonnou jednotkou Cosworth V10. Tento vůz pilotovali před necelými deseti roky Ital Vitantonio Liuzzi a Amneričan Scott Speed. Na tratích Grand Prix ho viděli diváci v osmnácti případech a nejlepší umístění má na kontě Liuzzi, který v Grand Prix USA 2006 dojel na osmém, tehdy posledním bodovaném místě.
Do kokpitu se na Slovakia Ringu posadí zkušený Rakušan Ingo Gerstl, na jehož kontě najdeme vítězství v seriálech BOSS GP a EuroBoss. Prostředí formule 1 dobře zná, protože v něm působil i jako testovací jezdec.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.