Promo akce se líbí po celém světě, a je celkem lhostejné, zda se konají v ulicích měst nebo na speciálních okruzích. V České republice i předchozím Československu už podobné zkušenosti máme, kdo má zájem, může nyní vyrazit na Slovensko.
Můžeme připomenout rok 1967, kdy se na brněnském okruhu proháněl Brit Mike Spence na BRM P115, návštěvu dvojice Rosberg - Giacomelli o 15 let později, dále pak přítomnost Davida Coultharda v Hluboké nad Vltavou, Miky Häkkinena, Felipe Massy a Michaela Schumachera v Praze. Prostě formule 1 už nám není vzdálená jako dříve, navíc existuje množství historických závodů a retropodniků, při nichž se můžeme pokochat i letitými i těmi novodobějšími monoposty.
Kdo neměl možnost se podívat do Británie na tradiční Festival of Speed v Goodwoodu, může nyní zamířit na Grand Prix Slovenska cestovních vozů, kterou pořádá okruh Slovakia Ring ve dnech 21. - 23. srpna. Kromě bohatého závodního programu se diváci mohou těšit na jízdu monopostu Toro Rosso STR1 s pohonnou jednotkou Cosworth V10. Tento vůz pilotovali před necelými deseti roky Ital Vitantonio Liuzzi a Amneričan Scott Speed. Na tratích Grand Prix ho viděli diváci v osmnácti případech a nejlepší umístění má na kontě Liuzzi, který v Grand Prix USA 2006 dojel na osmém, tehdy posledním bodovaném místě.
Do kokpitu se na Slovakia Ringu posadí zkušený Rakušan Ingo Gerstl, na jehož kontě najdeme vítězství v seriálech BOSS GP a EuroBoss. Prostředí formule 1 dobře zná, protože v něm působil i jako testovací jezdec.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.