Promo akce se líbí po celém světě, a je celkem lhostejné, zda se konají v ulicích měst nebo na speciálních okruzích. V České republice i předchozím Československu už podobné zkušenosti máme, kdo má zájem, může nyní vyrazit na Slovensko.
Můžeme připomenout rok 1967, kdy se na brněnském okruhu proháněl Brit Mike Spence na BRM P115, návštěvu dvojice Rosberg - Giacomelli o 15 let později, dále pak přítomnost Davida Coultharda v Hluboké nad Vltavou, Miky Häkkinena, Felipe Massy a Michaela Schumachera v Praze. Prostě formule 1 už nám není vzdálená jako dříve, navíc existuje množství historických závodů a retropodniků, při nichž se můžeme pokochat i letitými i těmi novodobějšími monoposty.
Kdo neměl možnost se podívat do Británie na tradiční Festival of Speed v Goodwoodu, může nyní zamířit na Grand Prix Slovenska cestovních vozů, kterou pořádá okruh Slovakia Ring ve dnech 21. - 23. srpna. Kromě bohatého závodního programu se diváci mohou těšit na jízdu monopostu Toro Rosso STR1 s pohonnou jednotkou Cosworth V10. Tento vůz pilotovali před necelými deseti roky Ital Vitantonio Liuzzi a Amneričan Scott Speed. Na tratích Grand Prix ho viděli diváci v osmnácti případech a nejlepší umístění má na kontě Liuzzi, který v Grand Prix USA 2006 dojel na osmém, tehdy posledním bodovaném místě.
Do kokpitu se na Slovakia Ringu posadí zkušený Rakušan Ingo Gerstl, na jehož kontě najdeme vítězství v seriálech BOSS GP a EuroBoss. Prostředí formule 1 dobře zná, protože v něm působil i jako testovací jezdec.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.