Formule 1 dále expanduje do bývalých republik Sovětského svazu - po Grand Prix Ruska se dočká i Ázerbajdžán a zvláště pak oblast, která je proslulá svým nerostným bohatstvím. Teď už se jen čeká na finální potvrzení jejich záměru.
Historicky první Grand Prix Ázerbajdžánu je plánována na příští rok v létě, termínově by se měla vklínit mezi Grand Prix Rakouska a Německa. Už to vyvolalo určité negativní odezvy, protože nárůst závodů zkracuje letní čtyřtýdenní přestávku (více zde).
Největší město jedné ze zakavkazských republik přichystalo pro F1 okruh v oblasti hlavní tepny Baku Boulevard, jeho délka by měla činit 6.006 metrů a piloti na něm budou muset zvládnout osm pravých a dvanáct levých zatáček. Ředitel okruhu Arif Rahimov novinářům sdělil, že trať je už v tuto chvíli připravena k homologaci a není důvod pochybovat, že vše projde bez jakýchkoli potíží. "V základu je všechno připraveno. Jsou tu jen malé detaily, týkající se bezpečnostních opatření na některých místech. Jejich dokončení trvá poněkud déle, ale chceme je dotáhnout do konce až po úspěšné homologaci trati."
Rahimov připomíná, že se v Maďarsku setkal s Charlie Whitingem a konzultoval s ním některé záležitosti: "Setkali jsme se na Hungaroringu a on mi přesně sdělil, co má na srdci. Zároveň mě však ubezpečil, že žádné zásadní problémy nejsou."
Šéf ázerbajdžánského okruhu je přesvědčen, že si získá u pilotů oblibu, protože umožní více soubojů: "Před první zatáčkou je dlouhá rovinka, takže na jejím konci určitě bude vhodné místo pro častou výměnu pozic. Ostatně se domnívám, že na celém okruhu bude hodně příležitostí k předjíždění."
Co zatím může pořadatele trápit je poměrně malá kapacita okruhu, zatím je deklarováno pouhých 19.000 sedadel na tribunách. Zároveň pořadatelé ujišťují, že se zdaleka nejedná o konečný počet míst. "První věc, kterou potřebujeme zajistit, je zvýšení zájmu o formuli 1 a přimět fanoušky, kteří cestují na různé okruhy, aby zamířili také k nám. A poté, aby se sem rádi vraceli. Proto musíme být naprosto perfektní a uspořádat událost, která vzbudí zájem o naši Grand Prix. Také se budeme snažil o vhodný doprovodný program, aby formule 1 také našla odezvu u místních obyvatel, protože motorsport tu nemá tak velkou podporu jako v jiných zemích. Naším cílem je využit televizních programů a marketingu, aby se tato situace zásadně změnila," vysvětluje záměry pořadatelů Rahimov.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.