Formule 1 dále expanduje do bývalých republik Sovětského svazu - po Grand Prix Ruska se dočká i Ázerbajdžán a zvláště pak oblast, která je proslulá svým nerostným bohatstvím. Teď už se jen čeká na finální potvrzení jejich záměru.
Historicky první Grand Prix Ázerbajdžánu je plánována na příští rok v létě, termínově by se měla vklínit mezi Grand Prix Rakouska a Německa. Už to vyvolalo určité negativní odezvy, protože nárůst závodů zkracuje letní čtyřtýdenní přestávku (více zde).
Největší město jedné ze zakavkazských republik přichystalo pro F1 okruh v oblasti hlavní tepny Baku Boulevard, jeho délka by měla činit 6.006 metrů a piloti na něm budou muset zvládnout osm pravých a dvanáct levých zatáček. Ředitel okruhu Arif Rahimov novinářům sdělil, že trať je už v tuto chvíli připravena k homologaci a není důvod pochybovat, že vše projde bez jakýchkoli potíží. "V základu je všechno připraveno. Jsou tu jen malé detaily, týkající se bezpečnostních opatření na některých místech. Jejich dokončení trvá poněkud déle, ale chceme je dotáhnout do konce až po úspěšné homologaci trati."
Rahimov připomíná, že se v Maďarsku setkal s Charlie Whitingem a konzultoval s ním některé záležitosti: "Setkali jsme se na Hungaroringu a on mi přesně sdělil, co má na srdci. Zároveň mě však ubezpečil, že žádné zásadní problémy nejsou."
Šéf ázerbajdžánského okruhu je přesvědčen, že si získá u pilotů oblibu, protože umožní více soubojů: "Před první zatáčkou je dlouhá rovinka, takže na jejím konci určitě bude vhodné místo pro častou výměnu pozic. Ostatně se domnívám, že na celém okruhu bude hodně příležitostí k předjíždění."
Co zatím může pořadatele trápit je poměrně malá kapacita okruhu, zatím je deklarováno pouhých 19.000 sedadel na tribunách. Zároveň pořadatelé ujišťují, že se zdaleka nejedná o konečný počet míst. "První věc, kterou potřebujeme zajistit, je zvýšení zájmu o formuli 1 a přimět fanoušky, kteří cestují na různé okruhy, aby zamířili také k nám. A poté, aby se sem rádi vraceli. Proto musíme být naprosto perfektní a uspořádat událost, která vzbudí zájem o naši Grand Prix. Také se budeme snažil o vhodný doprovodný program, aby formule 1 také našla odezvu u místních obyvatel, protože motorsport tu nemá tak velkou podporu jako v jiných zemích. Naším cílem je využit televizních programů a marketingu, aby se tato situace zásadně změnila," vysvětluje záměry pořadatelů Rahimov.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.