Do jisté míry tyhle dva něco spojovalo - Kimi Räikkonenovi hrozil nucený odchod kvůli špatným výsledkům a technický šéf James Allison se měl podle jistých informací stát obětním beránkem kvůli neúspěchům Ferrari.
Italské periodikum Motorline připomíná, že rozhodnutí o Räikkönenově osudu by mělo padnout v rámci Grand Prix Itálie na Monze, zároveň však vyslovuje názor, že zejména s ohledem na maďarský závod si Kimi své místo u Ferrari udrží.
Je tu však ještě otázka uvolnění Valtteri Bottase od Williamse - britský tým už připustil, že by akceptoval finanční náhradu za předčasný odchod finského pilota, který má s týmem smlouvu do konce roku 2016. Sám Bottas však na reklamní akci pro stáj Williams takový vývoj zpochybnil: "Samozřejmě proběhly nějaké nepříjemné fámy, ale nejsou založeny na skutečnostech, navíc nejsou fér vůči Williamsu i Räikkönenovi. Je třeba počkat na to, jak se všechno vyvine," zdůraznil Bottas.
Podle posledních zpráv z italského tábora dochází k nové okolnosti, neboť vedle Räikkonena by měl být prodloužen i kontrakt s technickým šéfem Jamesem Allisonem, o jehož působení u Ferrari se rovněž vedly bouřlivé dohady. Sedmačtyřicetiletý odborník měl být podle některých médií "odejit" nebo se stát obětním beránkem za dočasné neúspěchy italské stáje (více zde).
Přišlo však druhé Vettelovi vítězství a situace je najednou podstatně odlišná. Maurizio Arrivabene dokonce prohlásil, že v Maďarsku demonstroval důvěru v Allisona jasným způsobem: "Proto jsem ho poslal na stupně vítězů!" Zároveň vyslovil omluvu Räikkönenovi, který musel závod předčasně vzdát kvůli problémům s jednotkou MGU-K. "Byl jsem z toho opravdu zklamán, protože upřímně říkám, že Kimi byl prostě skvělý!"
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.