Do jisté míry tyhle dva něco spojovalo - Kimi Räikkonenovi hrozil nucený odchod kvůli špatným výsledkům a technický šéf James Allison se měl podle jistých informací stát obětním beránkem kvůli neúspěchům Ferrari.
Italské periodikum Motorline připomíná, že rozhodnutí o Räikkönenově osudu by mělo padnout v rámci Grand Prix Itálie na Monze, zároveň však vyslovuje názor, že zejména s ohledem na maďarský závod si Kimi své místo u Ferrari udrží.
Je tu však ještě otázka uvolnění Valtteri Bottase od Williamse - britský tým už připustil, že by akceptoval finanční náhradu za předčasný odchod finského pilota, který má s týmem smlouvu do konce roku 2016. Sám Bottas však na reklamní akci pro stáj Williams takový vývoj zpochybnil: "Samozřejmě proběhly nějaké nepříjemné fámy, ale nejsou založeny na skutečnostech, navíc nejsou fér vůči Williamsu i Räikkönenovi. Je třeba počkat na to, jak se všechno vyvine," zdůraznil Bottas.
Podle posledních zpráv z italského tábora dochází k nové okolnosti, neboť vedle Räikkonena by měl být prodloužen i kontrakt s technickým šéfem Jamesem Allisonem, o jehož působení u Ferrari se rovněž vedly bouřlivé dohady. Sedmačtyřicetiletý odborník měl být podle některých médií "odejit" nebo se stát obětním beránkem za dočasné neúspěchy italské stáje (více zde).
Přišlo však druhé Vettelovi vítězství a situace je najednou podstatně odlišná. Maurizio Arrivabene dokonce prohlásil, že v Maďarsku demonstroval důvěru v Allisona jasným způsobem: "Proto jsem ho poslal na stupně vítězů!" Zároveň vyslovil omluvu Räikkönenovi, který musel závod předčasně vzdát kvůli problémům s jednotkou MGU-K. "Byl jsem z toho opravdu zklamán, protože upřímně říkám, že Kimi byl prostě skvělý!"
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.