Do jisté míry tyhle dva něco spojovalo - Kimi Räikkonenovi hrozil nucený odchod kvůli špatným výsledkům a technický šéf James Allison se měl podle jistých informací stát obětním beránkem kvůli neúspěchům Ferrari.
Italské periodikum Motorline připomíná, že rozhodnutí o Räikkönenově osudu by mělo padnout v rámci Grand Prix Itálie na Monze, zároveň však vyslovuje názor, že zejména s ohledem na maďarský závod si Kimi své místo u Ferrari udrží.
Je tu však ještě otázka uvolnění Valtteri Bottase od Williamse - britský tým už připustil, že by akceptoval finanční náhradu za předčasný odchod finského pilota, který má s týmem smlouvu do konce roku 2016. Sám Bottas však na reklamní akci pro stáj Williams takový vývoj zpochybnil: "Samozřejmě proběhly nějaké nepříjemné fámy, ale nejsou založeny na skutečnostech, navíc nejsou fér vůči Williamsu i Räikkönenovi. Je třeba počkat na to, jak se všechno vyvine," zdůraznil Bottas.
Podle posledních zpráv z italského tábora dochází k nové okolnosti, neboť vedle Räikkonena by měl být prodloužen i kontrakt s technickým šéfem Jamesem Allisonem, o jehož působení u Ferrari se rovněž vedly bouřlivé dohady. Sedmačtyřicetiletý odborník měl být podle některých médií "odejit" nebo se stát obětním beránkem za dočasné neúspěchy italské stáje (více zde).
Přišlo však druhé Vettelovi vítězství a situace je najednou podstatně odlišná. Maurizio Arrivabene dokonce prohlásil, že v Maďarsku demonstroval důvěru v Allisona jasným způsobem: "Proto jsem ho poslal na stupně vítězů!" Zároveň vyslovil omluvu Räikkönenovi, který musel závod předčasně vzdát kvůli problémům s jednotkou MGU-K. "Byl jsem z toho opravdu zklamán, protože upřímně říkám, že Kimi byl prostě skvělý!"
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.