Dvojnásobný mistr světa a ikona týmu McLaren se stále pohybuje kolem arény F1 a jeho názory jsou vždy velice zajímavé. Občas neváhá si zahrát na legendární Sibylu a zavěštit, co nás může v dalších měsících šampionátu F1 čekat.
Právě u příležitosti Grand Prix Maďarska Mika zavzpomínal na tvrdé souboje s Brundlem, Mansellem či Gachotem, zejména v první zatáčce, kde neváhal volit v té době nepříliš obvyklou vnější stopu. Po startu z 16. místa projel cílem jako čtvrtý, vyrovnal si své tehdejší nejlepší umístění a nadchl diváky odvahou a bojovností.
Letos si v rozhovoru se zástupci médií tak trochu zahrál na vizionáře. Dle jeho názoru šampionát zdaleka není rozhodnutý a šestačtyřicetiletý Fin dokonce tvrdí, že Vettel se ještě může stát vážnou hrozbou pro oba piloty Mercedesu. "Sebastian je pro ně nebezpečím," prohlásil Häkkinen při sponzorské akci firmy Hermes. "Vzhledem k tomu, že sezóna je teprve polovině a je tu pořád dost závodů, může dojít k přeskupení sil. Vettel teď má stabilní formu a odvádí prvotřídní výkony," vidí Mika šanci pro pilota Ferrari a dodává, že maranellská stáj se v otázce zvyšování výkonu a spolehlivosti neukvapila, což jí dává větší možnosti."
Rodák z Helsinek si také dobře všiml výkonu Daniila Kvjata a vysoce jeho výkon ocenil. Dodal, že ruský pilot dostává pod tlak svého týmového kolegu, což je vlastně repete loňské situace, kdy to byl právě Australan, kdo jednoznačně upozadil čtyřnásobného mistra světa Vettela. "Kvjat nyní nutí Ricciarda k lepší práci, ostatně dobře jsme to viděli právě v Maďarsku. Ricciardo je velmi dobrý pilot, ovšem v jeho případě mu tlak ze strany týmového kolegy může přinášet jisté potíže."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.