Dvojnásobný mistr světa a ikona týmu McLaren se stále pohybuje kolem arény F1 a jeho názory jsou vždy velice zajímavé. Občas neváhá si zahrát na legendární Sibylu a zavěštit, co nás může v dalších měsících šampionátu F1 čekat.
Právě u příležitosti Grand Prix Maďarska Mika zavzpomínal na tvrdé souboje s Brundlem, Mansellem či Gachotem, zejména v první zatáčce, kde neváhal volit v té době nepříliš obvyklou vnější stopu. Po startu z 16. místa projel cílem jako čtvrtý, vyrovnal si své tehdejší nejlepší umístění a nadchl diváky odvahou a bojovností.
Letos si v rozhovoru se zástupci médií tak trochu zahrál na vizionáře. Dle jeho názoru šampionát zdaleka není rozhodnutý a šestačtyřicetiletý Fin dokonce tvrdí, že Vettel se ještě může stát vážnou hrozbou pro oba piloty Mercedesu. "Sebastian je pro ně nebezpečím," prohlásil Häkkinen při sponzorské akci firmy Hermes. "Vzhledem k tomu, že sezóna je teprve polovině a je tu pořád dost závodů, může dojít k přeskupení sil. Vettel teď má stabilní formu a odvádí prvotřídní výkony," vidí Mika šanci pro pilota Ferrari a dodává, že maranellská stáj se v otázce zvyšování výkonu a spolehlivosti neukvapila, což jí dává větší možnosti."
Rodák z Helsinek si také dobře všiml výkonu Daniila Kvjata a vysoce jeho výkon ocenil. Dodal, že ruský pilot dostává pod tlak svého týmového kolegu, což je vlastně repete loňské situace, kdy to byl právě Australan, kdo jednoznačně upozadil čtyřnásobného mistra světa Vettela. "Kvjat nyní nutí Ricciarda k lepší práci, ostatně dobře jsme to viděli právě v Maďarsku. Ricciardo je velmi dobrý pilot, ovšem v jeho případě mu tlak ze strany týmového kolegy může přinášet jisté potíže."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.