Americký tým zbrojí na svou úvodní sezónu a oslovuje postupně kandidáty na post pilotů. Jak uvedli jeho zástupci před necelým měsícem, mají v hledáčku desítku pilotů a při jejich výběru nechtějí nic uspěchat.
Momentálně třetí pilot průběžného pořadí seriálu GP2, Američan Alexander Rossi, působící v týmu Racing Engineering, naznačil jistý zájem týmu Haas o jeho osobu. Je pochopitelné, že by americká stáj preferovala pilota stejné národnosti; ostatně jak jsme již uvedli, zástupce země hvězd a pruhů už ve formuli 1 drahnou dobu chybí - naposledy to byl Scott Speed, který v letech 2006-2007 absolvoval v týmu Toro Rosso 28 Grand Prix, poté ho nahradil Sebastian Vettel.
Třiadvacetiletý Rossi splňuje nároky týmu ať už v oblasti patriotismu, tak zkušeností. Vedení totiž požaduje, aby jejich budoucí adept byl v závodním režimu. Rossiho zájem těší, ale nepřisuzuje mu zatím velký význam: "Teď je doba, kdy se o takových věcech obvykle mluví, ale zatím není moc co říci. Ostatně Haas tvrdil, že nyní vybírají vhodné kandidáty a rozhodnou se na konci roku - a teď je teprve červenec."
Rossi na otázku, zda je pro F1 připraven, odpověděl velmi sebevědomě: "Mohl bych do ní usednout ihned." Rodák z kalifornského Aubumu má za sebou šest zkušeností v roli třetího pilota z let 2012-2014, kdy si vyzkoušel Caterham a Marussiu. "Nelituji, že jsem zůstal třetí sezónu v GP2. Loni v zimě jsem přemýšlel o Indycars, ale když jsem v roce 2009 přišel do Evrpy, tak jsem měl sen stát se pilotem F1, takže jsem pro to doposud udělal všechno, co bylo možné," dodává Rossi.
Haas už dříve uvedl, že by měl zájem o bývalé či současné piloty F1, mezi nimiž jsou Estéban Gutiérrez, Nico Hülkenberg, Jean-Eric Vergne či další osoby, pro něž by se po případných posunech mezi jednotlivými týmy nezbylo místo.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.