Americký tým zbrojí na svou úvodní sezónu a oslovuje postupně kandidáty na post pilotů. Jak uvedli jeho zástupci před necelým měsícem, mají v hledáčku desítku pilotů a při jejich výběru nechtějí nic uspěchat.
Momentálně třetí pilot průběžného pořadí seriálu GP2, Američan Alexander Rossi, působící v týmu Racing Engineering, naznačil jistý zájem týmu Haas o jeho osobu. Je pochopitelné, že by americká stáj preferovala pilota stejné národnosti; ostatně jak jsme již uvedli, zástupce země hvězd a pruhů už ve formuli 1 drahnou dobu chybí - naposledy to byl Scott Speed, který v letech 2006-2007 absolvoval v týmu Toro Rosso 28 Grand Prix, poté ho nahradil Sebastian Vettel.
Třiadvacetiletý Rossi splňuje nároky týmu ať už v oblasti patriotismu, tak zkušeností. Vedení totiž požaduje, aby jejich budoucí adept byl v závodním režimu. Rossiho zájem těší, ale nepřisuzuje mu zatím velký význam: "Teď je doba, kdy se o takových věcech obvykle mluví, ale zatím není moc co říci. Ostatně Haas tvrdil, že nyní vybírají vhodné kandidáty a rozhodnou se na konci roku - a teď je teprve červenec."
Rossi na otázku, zda je pro F1 připraven, odpověděl velmi sebevědomě: "Mohl bych do ní usednout ihned." Rodák z kalifornského Aubumu má za sebou šest zkušeností v roli třetího pilota z let 2012-2014, kdy si vyzkoušel Caterham a Marussiu. "Nelituji, že jsem zůstal třetí sezónu v GP2. Loni v zimě jsem přemýšlel o Indycars, ale když jsem v roce 2009 přišel do Evrpy, tak jsem měl sen stát se pilotem F1, takže jsem pro to doposud udělal všechno, co bylo možné," dodává Rossi.
Haas už dříve uvedl, že by měl zájem o bývalé či současné piloty F1, mezi nimiž jsou Estéban Gutiérrez, Nico Hülkenberg, Jean-Eric Vergne či další osoby, pro něž by se po případných posunech mezi jednotlivými týmy nezbylo místo.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.