Zatímco testpilotka Lotusu (v trenažérovém podání) plní stránky médií spíše svými fotografiemi, Michèle Moutonová má za sebou velice kvalitní výsledky ve světové rallye. Možná i z tohoto hlediska byla její kritika výkonnosti Španělky odborná.
Prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission se nechala slyšet, že v motoristických sportovních odvětvích není dostatek žen. Při té příležitosti se též pozastavila nad skutečností, proč daleko nadějnější pilotky nedostaly příležitost před Carmen, která zatím nepřevedla nic světoborného (více zde).
Bylo by samozřejmě krátkozraké si myslet, že si sedmadvacetiletá Španělka nepřipraví pádnou odpověď. Ve svém vyjádření prohlásila, že by se Moutonová měla věnovat tomu, čemu opravdu rozumí, a ne kritizovat její snahy týkající se testů F1. Moutonová totiž jmenovala hned čtyři pilotiky, které by si dle jejího názoru zasloužily příležitost k testům F1 - mezi nimi byla i Susie Wolff, která už svou šanci dostala a dostává.
Poznámky byly nekorektníCarmen doufá, že zvládne bez problémů řízení vozu F1 při filmovém natáčení, na týmové základně v Enstone zatím pracovala pouze na simulátoru. Michèlinou kritikou je překvapena, tvrdí, že ji kritizuje aniž by plně pochopila oč tu jde.
"Zaskočilo mě to. Pokud někoho dobře neznáte - já neznám ji, ona nezná mě - pak o něm tímhle způsobem nemůžete mluvit. Vůbec jsem neměla možnost jí seznámit se svým programem. Ano, byla úspěšná v rallye a dala nám víru, že jako ženy můžeme v motorsportu uspět, ale opravdu si nemyslím, že rallye je totéž co F1. Proto jsem tak překvapená," vysvětluje Jordá.
Přijďte na návštěvuCarmen rovněž řekla, že se nemůže dočkat, až pozve Moutonovou na závody F1, aby Francouzka lépe pochopitla, jaké plány s Lotusem má - a zejména aby poznala, jak vysoké jsou nároky na pilota řídícího vůz F1.
"Snažila jsem se s ní spojit asi před dvěma lety, ale nikdy se nepovedlo setkání uskutečnit. Bylo těžké ji kontaktovat, ale podařilo se mi jí vzkázat: »Víte co? Přijďte na závod«. Ale ona nikdy nedorazila. Pokusím se o to znovu, řeknu jí, ať přijde, předvedu jí, co dělám a co vlastně ve skutečnosti vůz formule 1 je," žádá Jordá Moutonovou o více pochopení.
"Možná v minulosti vůz F1 vyzkoušela, ale já nemám žádné informace, že by se k F1 byť jen přiblížila. Nemám nic proti rallye, co v ní dokázala je opravdu úžasné. Ale o rallye nic nevím, a myslím, že ona nemá ponětí o F1. Proto budu ráda, až mě navštíví a seznámí se s mým programem."
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.