Zatímco testpilotka Lotusu (v trenažérovém podání) plní stránky médií spíše svými fotografiemi, Michèle Moutonová má za sebou velice kvalitní výsledky ve světové rallye. Možná i z tohoto hlediska byla její kritika výkonnosti Španělky odborná.
Prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission se nechala slyšet, že v motoristických sportovních odvětvích není dostatek žen. Při té příležitosti se též pozastavila nad skutečností, proč daleko nadějnější pilotky nedostaly příležitost před Carmen, která zatím nepřevedla nic světoborného (více zde).
Bylo by samozřejmě krátkozraké si myslet, že si sedmadvacetiletá Španělka nepřipraví pádnou odpověď. Ve svém vyjádření prohlásila, že by se Moutonová měla věnovat tomu, čemu opravdu rozumí, a ne kritizovat její snahy týkající se testů F1. Moutonová totiž jmenovala hned čtyři pilotiky, které by si dle jejího názoru zasloužily příležitost k testům F1 - mezi nimi byla i Susie Wolff, která už svou šanci dostala a dostává.
Poznámky byly nekorektníCarmen doufá, že zvládne bez problémů řízení vozu F1 při filmovém natáčení, na týmové základně v Enstone zatím pracovala pouze na simulátoru. Michèlinou kritikou je překvapena, tvrdí, že ji kritizuje aniž by plně pochopila oč tu jde.
"Zaskočilo mě to. Pokud někoho dobře neznáte - já neznám ji, ona nezná mě - pak o něm tímhle způsobem nemůžete mluvit. Vůbec jsem neměla možnost jí seznámit se svým programem. Ano, byla úspěšná v rallye a dala nám víru, že jako ženy můžeme v motorsportu uspět, ale opravdu si nemyslím, že rallye je totéž co F1. Proto jsem tak překvapená," vysvětluje Jordá.
Přijďte na návštěvuCarmen rovněž řekla, že se nemůže dočkat, až pozve Moutonovou na závody F1, aby Francouzka lépe pochopitla, jaké plány s Lotusem má - a zejména aby poznala, jak vysoké jsou nároky na pilota řídícího vůz F1.
"Snažila jsem se s ní spojit asi před dvěma lety, ale nikdy se nepovedlo setkání uskutečnit. Bylo těžké ji kontaktovat, ale podařilo se mi jí vzkázat: »Víte co? Přijďte na závod«. Ale ona nikdy nedorazila. Pokusím se o to znovu, řeknu jí, ať přijde, předvedu jí, co dělám a co vlastně ve skutečnosti vůz formule 1 je," žádá Jordá Moutonovou o více pochopení.
"Možná v minulosti vůz F1 vyzkoušela, ale já nemám žádné informace, že by se k F1 byť jen přiblížila. Nemám nic proti rallye, co v ní dokázala je opravdu úžasné. Ale o rallye nic nevím, a myslím, že ona nemá ponětí o F1. Proto budu ráda, až mě navštíví a seznámí se s mým programem."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.