Zatímco testpilotka Lotusu (v trenažérovém podání) plní stránky médií spíše svými fotografiemi, Michèle Moutonová má za sebou velice kvalitní výsledky ve světové rallye. Možná i z tohoto hlediska byla její kritika výkonnosti Španělky odborná.
Prezidentka FIA Women & Motor Sport Comission se nechala slyšet, že v motoristických sportovních odvětvích není dostatek žen. Při té příležitosti se též pozastavila nad skutečností, proč daleko nadějnější pilotky nedostaly příležitost před Carmen, která zatím nepřevedla nic světoborného (více zde).
Bylo by samozřejmě krátkozraké si myslet, že si sedmadvacetiletá Španělka nepřipraví pádnou odpověď. Ve svém vyjádření prohlásila, že by se Moutonová měla věnovat tomu, čemu opravdu rozumí, a ne kritizovat její snahy týkající se testů F1. Moutonová totiž jmenovala hned čtyři pilotiky, které by si dle jejího názoru zasloužily příležitost k testům F1 - mezi nimi byla i Susie Wolff, která už svou šanci dostala a dostává.
Poznámky byly nekorektníCarmen doufá, že zvládne bez problémů řízení vozu F1 při filmovém natáčení, na týmové základně v Enstone zatím pracovala pouze na simulátoru. Michèlinou kritikou je překvapena, tvrdí, že ji kritizuje aniž by plně pochopila oč tu jde.
"Zaskočilo mě to. Pokud někoho dobře neznáte - já neznám ji, ona nezná mě - pak o něm tímhle způsobem nemůžete mluvit. Vůbec jsem neměla možnost jí seznámit se svým programem. Ano, byla úspěšná v rallye a dala nám víru, že jako ženy můžeme v motorsportu uspět, ale opravdu si nemyslím, že rallye je totéž co F1. Proto jsem tak překvapená," vysvětluje Jordá.
Přijďte na návštěvuCarmen rovněž řekla, že se nemůže dočkat, až pozve Moutonovou na závody F1, aby Francouzka lépe pochopitla, jaké plány s Lotusem má - a zejména aby poznala, jak vysoké jsou nároky na pilota řídícího vůz F1.
"Snažila jsem se s ní spojit asi před dvěma lety, ale nikdy se nepovedlo setkání uskutečnit. Bylo těžké ji kontaktovat, ale podařilo se mi jí vzkázat: »Víte co? Přijďte na závod«. Ale ona nikdy nedorazila. Pokusím se o to znovu, řeknu jí, ať přijde, předvedu jí, co dělám a co vlastně ve skutečnosti vůz formule 1 je," žádá Jordá Moutonovou o více pochopení.
"Možná v minulosti vůz F1 vyzkoušela, ale já nemám žádné informace, že by se k F1 byť jen přiblížila. Nemám nic proti rallye, co v ní dokázala je opravdu úžasné. Ale o rallye nic nevím, a myslím, že ona nemá ponětí o F1. Proto budu ráda, až mě navštíví a seznámí se s mým programem."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.