O kvalitách a hlavně zvuku motorů, které tvoří zatím poslední kapitolu vývoje formule 1, se dlouhodobě debatuje. Fanouškům vadí jejich "tichý" chod, což je jeden z důvodů, proč je zatím příliš neberou na milost. To je jedna z věcí, která se nelíbí čtyřnásobnému mistru světa Alainu Prostovi.
Prost se pokusil srovnat obrovský kontrast mezi přitažlivostí Formule-E, v níž se pohybuje jako týmový šéf e-dams-Renault, a odmítanou technologií v F1. V dubnu horoval, že Formule-E je "novým směrem pro motoristický sport" a plně vychvaloval nové možnosti oblasti, v níž působí. Ostatně co jiného má podle nepsaného protokolu dělat.
Teď začal dumat o formuli 1, kam by se v případě šarád v oblasti Lotus-Renault mohl přesunout. Především se nepouštěl do velkých debat o technice, omezil se opět na obvyklé a vděčné téma: "Formule 1 je přeci jenom jiná než Formule-E, a co se v ní nyní děje, je dost frustrující. Máme v ní motory neuvěřitelně pokročilých technologií, ale lidé se s nimi nemohou ztotožnit, protože si je nemohou pořídit. Možná lidé čekají od formule 1 něco extra, ale v konečném důsledku je až tak nezajímá struktura podvozu či maximální tempo. Je přitahují souboje na trati, protože chtějí zajímavou podívanou a možnost se bavit opravdovým mistrovstvím pilotů."
Jako další eventualitu rozporuplných názorů na F1 vidí Prost i skladbu diváků. "F1 je pořád do jisté míry lidem vzdálená, nebo oni jsou od ní příliš daleko. Je třeba nezajímá, že motory jsou nyní stejně silné, ale mají o 30-40% menší spotřebu. Také musíte vzít v úvahu, že velice silná část příznivců F1, řekl bych těch opravdu skutečných, se rekrutuje z věkové oblasti 40 - 60 let.
Ve formuli-e jsme zaměření na jinou kategorii, zejména na mladé lidi. Takže je jasné, že marketingově se tyhle dvě ovlasti asi těžko spojí," dodává Prost.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.