Prosta zklamalo přijetí nových motorů ze strany fanoušků

Prost nepřímo tvrdí, že fanoušky formule 1 a Formule E lze věkově diferencovat
Prost nepřímo tvrdí, že fanoušky formule 1 a Formule E lze věkově diferencovat, foto: www.raceofchampions.com
Robert RoBertino Pavelka 29. července 2015 02:16
Sdílej:

O kvalitách a hlavně zvuku motorů, které tvoří zatím poslední kapitolu vývoje formule 1, se dlouhodobě debatuje. Fanouškům vadí jejich "tichý" chod, což je jeden z důvodů, proč je zatím příliš neberou na milost. To je jedna z věcí, která se nelíbí čtyřnásobnému mistru světa Alainu Prostovi.

Prost se pokusil srovnat obrovský kontrast mezi přitažlivostí Formule-E, v níž se pohybuje jako týmový šéf e-dams-Renault, a odmítanou technologií v F1. V dubnu horoval, že Formule-E je "novým směrem pro motoristický sport" a plně vychvaloval nové možnosti oblasti, v níž působí. Ostatně co jiného má podle nepsaného protokolu dělat.

Teď začal dumat o formuli 1, kam by se v případě šarád v oblasti Lotus-Renault mohl přesunout. Především se nepouštěl do velkých debat o technice, omezil se opět na obvyklé a vděčné téma: "Formule 1 je přeci jenom jiná než Formule-E, a co se v ní nyní děje, je dost frustrující. Máme v ní motory neuvěřitelně pokročilých technologií, ale lidé se s nimi nemohou ztotožnit, protože si je nemohou pořídit. Možná lidé čekají od formule 1 něco extra, ale v konečném důsledku je až tak nezajímá struktura podvozu či maximální tempo. Je přitahují souboje na trati, protože chtějí zajímavou podívanou a možnost se bavit opravdovým mistrovstvím pilotů."

Jako další eventualitu rozporuplných názorů na F1 vidí Prost i skladbu diváků. "F1 je pořád do jisté míry lidem vzdálená, nebo oni jsou od ní příliš daleko. Je třeba nezajímá, že motory jsou nyní stejně silné, ale mají o 30-40% menší spotřebu. Také musíte vzít v úvahu, že velice silná část příznivců F1, řekl bych těch opravdu skutečných, se rekrutuje z věkové oblasti 40 - 60 let.

Ve formuli-e jsme zaměření na jinou kategorii, zejména na mladé lidi. Takže je jasné, že marketingově se tyhle dvě ovlasti asi těžko spojí," dodává Prost.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.