O kvalitách a hlavně zvuku motorů, které tvoří zatím poslední kapitolu vývoje formule 1, se dlouhodobě debatuje. Fanouškům vadí jejich "tichý" chod, což je jeden z důvodů, proč je zatím příliš neberou na milost. To je jedna z věcí, která se nelíbí čtyřnásobnému mistru světa Alainu Prostovi.
Prost se pokusil srovnat obrovský kontrast mezi přitažlivostí Formule-E, v níž se pohybuje jako týmový šéf e-dams-Renault, a odmítanou technologií v F1. V dubnu horoval, že Formule-E je "novým směrem pro motoristický sport" a plně vychvaloval nové možnosti oblasti, v níž působí. Ostatně co jiného má podle nepsaného protokolu dělat.
Teď začal dumat o formuli 1, kam by se v případě šarád v oblasti Lotus-Renault mohl přesunout. Především se nepouštěl do velkých debat o technice, omezil se opět na obvyklé a vděčné téma: "Formule 1 je přeci jenom jiná než Formule-E, a co se v ní nyní děje, je dost frustrující. Máme v ní motory neuvěřitelně pokročilých technologií, ale lidé se s nimi nemohou ztotožnit, protože si je nemohou pořídit. Možná lidé čekají od formule 1 něco extra, ale v konečném důsledku je až tak nezajímá struktura podvozu či maximální tempo. Je přitahují souboje na trati, protože chtějí zajímavou podívanou a možnost se bavit opravdovým mistrovstvím pilotů."
Jako další eventualitu rozporuplných názorů na F1 vidí Prost i skladbu diváků. "F1 je pořád do jisté míry lidem vzdálená, nebo oni jsou od ní příliš daleko. Je třeba nezajímá, že motory jsou nyní stejně silné, ale mají o 30-40% menší spotřebu. Také musíte vzít v úvahu, že velice silná část příznivců F1, řekl bych těch opravdu skutečných, se rekrutuje z věkové oblasti 40 - 60 let.
Ve formuli-e jsme zaměření na jinou kategorii, zejména na mladé lidi. Takže je jasné, že marketingově se tyhle dvě ovlasti asi těžko spojí," dodává Prost.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.