O kvalitách a hlavně zvuku motorů, které tvoří zatím poslední kapitolu vývoje formule 1, se dlouhodobě debatuje. Fanouškům vadí jejich "tichý" chod, což je jeden z důvodů, proč je zatím příliš neberou na milost. To je jedna z věcí, která se nelíbí čtyřnásobnému mistru světa Alainu Prostovi.
Prost se pokusil srovnat obrovský kontrast mezi přitažlivostí Formule-E, v níž se pohybuje jako týmový šéf e-dams-Renault, a odmítanou technologií v F1. V dubnu horoval, že Formule-E je "novým směrem pro motoristický sport" a plně vychvaloval nové možnosti oblasti, v níž působí. Ostatně co jiného má podle nepsaného protokolu dělat.
Teď začal dumat o formuli 1, kam by se v případě šarád v oblasti Lotus-Renault mohl přesunout. Především se nepouštěl do velkých debat o technice, omezil se opět na obvyklé a vděčné téma: "Formule 1 je přeci jenom jiná než Formule-E, a co se v ní nyní děje, je dost frustrující. Máme v ní motory neuvěřitelně pokročilých technologií, ale lidé se s nimi nemohou ztotožnit, protože si je nemohou pořídit. Možná lidé čekají od formule 1 něco extra, ale v konečném důsledku je až tak nezajímá struktura podvozu či maximální tempo. Je přitahují souboje na trati, protože chtějí zajímavou podívanou a možnost se bavit opravdovým mistrovstvím pilotů."
Jako další eventualitu rozporuplných názorů na F1 vidí Prost i skladbu diváků. "F1 je pořád do jisté míry lidem vzdálená, nebo oni jsou od ní příliš daleko. Je třeba nezajímá, že motory jsou nyní stejně silné, ale mají o 30-40% menší spotřebu. Také musíte vzít v úvahu, že velice silná část příznivců F1, řekl bych těch opravdu skutečných, se rekrutuje z věkové oblasti 40 - 60 let.
Ve formuli-e jsme zaměření na jinou kategorii, zejména na mladé lidi. Takže je jasné, že marketingově se tyhle dvě ovlasti asi těžko spojí," dodává Prost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.