Na Silverstone se kolem Stříbrných šípů prohnaly oba Williamsy, na Hungaroringu byly ve třetí zatáčce vpředu obě Ferrari. A podle zpráv z tábora Mercedesu může být ještě hůř. Dokonce se mluví o ohrožené poklidné plavbě směrem k mistrovskému titulu.
Zůstává otázkou, nakolik je prohlášení PR oddělení německého týmu jen snahou vyburcovat piloty k většímu soustředění nebo podbízení soupeřům. Faktem je, že Vettel v současné chvíli ztrácí na druhého Rosberga 21 bodů, stejný počet dělí německého pilota od vedoucího Hamiltona.
Šéf stáje Toto Wolff si ohledně špatné startovní procedury z hlediska obou svých svěřenců nasypal popel na hlavu bezprostředně po závodě (více zde). Teď se však zdá, jako kdyby u Mercedesu vypukla přímo panika. Těžko lze uvěřit, že by Hamilton a Rosberg po půldruhém roce najednou zapomněli startovat, ovšem ozvaly se hlasy vyslovující poměrně smělou hypotézu, že se dvojice na čele průběžné klasifikace "začíná bát toho, co přijde". Názor nechám na samotných čtenářích.
Každopádně Niki Lauda dost ostře zkritizoval současný stav a začal prohánět koště před vlastním prahem opravdu intenzivně: "Nechali jsme se rozmazlit výhrami a tohle je výsledek. Po roce a půl nadvlády nyní máme soupis chyb, ty musíme zanalyzovat a odstranit. A první položkou na seznamu jsou starty."
Toto Wolff připustil, že ho situace hodně znepokojuje. Co je týmu platné, když se nanečisto starty daří - přijde závod a všechno je ztraceno. "Ferrari nás přeskočilo a tím začal onen chaos, který vyústil v katastrofální závod. Není divu, že se chybovalo i jinde, najednou jsme pod tlakem, který předtím neexistoval. A teď nás čekají změny ve Spa, dost se děsím, že to může být ještě horší. FIA dost možná nedocenila, jak moc mohou starty ovlivnit závody," dodává Wolff. Že by se bál podobných scénářů, jaký jsme viděli v Maďarsku?
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.