Na Silverstone se kolem Stříbrných šípů prohnaly oba Williamsy, na Hungaroringu byly ve třetí zatáčce vpředu obě Ferrari. A podle zpráv z tábora Mercedesu může být ještě hůř. Dokonce se mluví o ohrožené poklidné plavbě směrem k mistrovskému titulu.
Zůstává otázkou, nakolik je prohlášení PR oddělení německého týmu jen snahou vyburcovat piloty k většímu soustředění nebo podbízení soupeřům. Faktem je, že Vettel v současné chvíli ztrácí na druhého Rosberga 21 bodů, stejný počet dělí německého pilota od vedoucího Hamiltona.
Šéf stáje Toto Wolff si ohledně špatné startovní procedury z hlediska obou svých svěřenců nasypal popel na hlavu bezprostředně po závodě (více zde). Teď se však zdá, jako kdyby u Mercedesu vypukla přímo panika. Těžko lze uvěřit, že by Hamilton a Rosberg po půldruhém roce najednou zapomněli startovat, ovšem ozvaly se hlasy vyslovující poměrně smělou hypotézu, že se dvojice na čele průběžné klasifikace "začíná bát toho, co přijde". Názor nechám na samotných čtenářích.
Každopádně Niki Lauda dost ostře zkritizoval současný stav a začal prohánět koště před vlastním prahem opravdu intenzivně: "Nechali jsme se rozmazlit výhrami a tohle je výsledek. Po roce a půl nadvlády nyní máme soupis chyb, ty musíme zanalyzovat a odstranit. A první položkou na seznamu jsou starty."
Toto Wolff připustil, že ho situace hodně znepokojuje. Co je týmu platné, když se nanečisto starty daří - přijde závod a všechno je ztraceno. "Ferrari nás přeskočilo a tím začal onen chaos, který vyústil v katastrofální závod. Není divu, že se chybovalo i jinde, najednou jsme pod tlakem, který předtím neexistoval. A teď nás čekají změny ve Spa, dost se děsím, že to může být ještě horší. FIA dost možná nedocenila, jak moc mohou starty ovlivnit závody," dodává Wolff. Že by se bál podobných scénářů, jaký jsme viděli v Maďarsku?
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.