Na Silverstone se kolem Stříbrných šípů prohnaly oba Williamsy, na Hungaroringu byly ve třetí zatáčce vpředu obě Ferrari. A podle zpráv z tábora Mercedesu může být ještě hůř. Dokonce se mluví o ohrožené poklidné plavbě směrem k mistrovskému titulu.
Zůstává otázkou, nakolik je prohlášení PR oddělení německého týmu jen snahou vyburcovat piloty k většímu soustředění nebo podbízení soupeřům. Faktem je, že Vettel v současné chvíli ztrácí na druhého Rosberga 21 bodů, stejný počet dělí německého pilota od vedoucího Hamiltona.
Šéf stáje Toto Wolff si ohledně špatné startovní procedury z hlediska obou svých svěřenců nasypal popel na hlavu bezprostředně po závodě (více zde). Teď se však zdá, jako kdyby u Mercedesu vypukla přímo panika. Těžko lze uvěřit, že by Hamilton a Rosberg po půldruhém roce najednou zapomněli startovat, ovšem ozvaly se hlasy vyslovující poměrně smělou hypotézu, že se dvojice na čele průběžné klasifikace "začíná bát toho, co přijde". Názor nechám na samotných čtenářích.
Každopádně Niki Lauda dost ostře zkritizoval současný stav a začal prohánět koště před vlastním prahem opravdu intenzivně: "Nechali jsme se rozmazlit výhrami a tohle je výsledek. Po roce a půl nadvlády nyní máme soupis chyb, ty musíme zanalyzovat a odstranit. A první položkou na seznamu jsou starty."
Toto Wolff připustil, že ho situace hodně znepokojuje. Co je týmu platné, když se nanečisto starty daří - přijde závod a všechno je ztraceno. "Ferrari nás přeskočilo a tím začal onen chaos, který vyústil v katastrofální závod. Není divu, že se chybovalo i jinde, najednou jsme pod tlakem, který předtím neexistoval. A teď nás čekají změny ve Spa, dost se děsím, že to může být ještě horší. FIA dost možná nedocenila, jak moc mohou starty ovlivnit závody," dodává Wolff. Že by se bál podobných scénářů, jaký jsme viděli v Maďarsku?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.