Po dlouhých pěti letech, od kontroverzního vítězství Fernanda Alonsa v Grand Prix Německa, měl tým z Maranella nakročeno k celkově 82. double ve své existenci. Nestalo se tak a Kimi Räikkönen se stal smutným hrdinou maďarského závodu.
Finský pilot je navíc "v podmínce" a musí vedení týmu přesvědčit svými výkony o tom, že je hoden usedat do kokpitu Ferrari i příští rok. Na Hungaroringu vzal tuto výzvu za správný konec a skokem z páté startovní na druhou závodní pozici dokazoval, že ještě umí točit volantem.
Ve chvíli, kdy měly oba rudé vozy komfortní náskok, vyslal Kimi SOS ke svým inženýrům, že postupně ztrácí výkon. Jako příčina byly diagnostikovány problémy MGU-K. Když pak byl vyslán na trať po Hülkenbergově nehodě safety car, Finův osud se naplnil. Neměl dostatečnou rychlost, aby se bránil soupeřům, začal se propadat pořadím a nepomohl ani restart v boxech.
Maurizio Arrivabene Räikkönenův výkon ocenil, stejně jako vyjádřil nespokojenost se spolehlivostí vozu. "Zcela upřímně, Kimi byl dnes opravdu dobrý. Proto jsem zklamán. Od začátku jeli oba piloti výborně, ale taková formule 1 prostě je, někdy se takové věci stávají. Někdy vyhrajete jen díky chybě nebo smůle soupeře, to je součástí hry. A my to musíme umět přijmout."
Na přímé otázky, zda výkon z Maďarska posílil šance Räikkönena na setrvání v týmu Arrivabene odpověděl - jak jinak - poněkud vyhýbavě: "Chci mu pogratulovat k dnešnímu výkonu, bohužel jsme nezískali double. Myslím, že to je pro něj obrovská výzva k dalším výborným výsledkům v budoucnu."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.