O tom, která firma se stane od roku 2017 výlučným dodavatelem pneumatik pro Formuli 1, rozhodne její šéf Bernie Ecclestone. Jak Michelin, tak i Pirelli, se ho nyní snaží přesvědčit o svých výhodách.
Tenderu na dodávku pneumatik vypsaného Mezinárodní automobilovou federací se do 17. července 2015 zúčastnili pouze francouzský a italský výrobce. FIA dohlíží na to, zda splňují technické a bezpečnostní požadavky.
Konečné rozhodnutí však bude na Ecclestoneovi, který vyhodnocuje komerční hlediska obou nabídek na uzavření smlouvy s jeho F1 od roku 2017 do roku 2019. Na příští rok má ještě platný kontrakt Pirelli.
Zástupce italské společnosti, Paul Hembery uvádí: "My v motorsportu očividně působíme 100 let a ve Formuli 1 jsme pět let. To je základ pro ověření mnoha věcí z pohledu FIA. Jsme známým, zavedeným, vysoce kvalitním poskytovatelem ve světě motorsportu, což je opravdu základ pro schválení."
"Pokud jde o technická hlediska, uvedli jsme, že požadavkům F1 vyhovíme. Pokud chtějí změnit pravidla, dáme maximální úsilí do toho, abychom jim vyhověli. Samozřejmě nemáme ponětí o tom, co navrhl Michelin a jaké nabídky učinili Berniemu. Nakonec teď půjde o komerční rozhodnutí," potvrzuje Hembery, kdo ve výběru bude mít hlavní slovo.
"FIA odvedla svou část, která zahrnuje kvalifikování dodavatele, a nyní je na držiteli komerčních práv, aby rozhodl, kdo bude tím nejvhodnějším partnerem pro sport. My samozřejmě vstoupíme do fáze jednání s promotérem, kdy se podíváme na veškerá hlediska komerční smlouvy. Jsem si jistý tím, že totéž učiní i s druhou stranou, a pak učiní informované rozhodnutí," popisuje sportovní ředitel Pirelli pro Autosport.
Michelin by rádo přešlo na 18palcová kola, která více odpovídají tomu, co se používá u silničních aut, a na trvanlivější pneumatiky. Jeho sportovní ředitel Pascal Couasnon minulý měsíc prohlásil, že klíčem k úspěchu bude získat na svou stranu skeptického Ecclestonea.
#F1 tyres: Bridgestone used to sponsor teams. Pirelli charges teams, sponsors FOM. Will the new deal benefit the teams? Governance matters.
— Adam Parr (@adam_s_parr) July 22, 2015Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.