O tom, která firma se stane od roku 2017 výlučným dodavatelem pneumatik pro Formuli 1, rozhodne její šéf Bernie Ecclestone. Jak Michelin, tak i Pirelli, se ho nyní snaží přesvědčit o svých výhodách.
Tenderu na dodávku pneumatik vypsaného Mezinárodní automobilovou federací se do 17. července 2015 zúčastnili pouze francouzský a italský výrobce. FIA dohlíží na to, zda splňují technické a bezpečnostní požadavky.
Konečné rozhodnutí však bude na Ecclestoneovi, který vyhodnocuje komerční hlediska obou nabídek na uzavření smlouvy s jeho F1 od roku 2017 do roku 2019. Na příští rok má ještě platný kontrakt Pirelli.
Zástupce italské společnosti, Paul Hembery uvádí: "My v motorsportu očividně působíme 100 let a ve Formuli 1 jsme pět let. To je základ pro ověření mnoha věcí z pohledu FIA. Jsme známým, zavedeným, vysoce kvalitním poskytovatelem ve světě motorsportu, což je opravdu základ pro schválení."
"Pokud jde o technická hlediska, uvedli jsme, že požadavkům F1 vyhovíme. Pokud chtějí změnit pravidla, dáme maximální úsilí do toho, abychom jim vyhověli. Samozřejmě nemáme ponětí o tom, co navrhl Michelin a jaké nabídky učinili Berniemu. Nakonec teď půjde o komerční rozhodnutí," potvrzuje Hembery, kdo ve výběru bude mít hlavní slovo.
"FIA odvedla svou část, která zahrnuje kvalifikování dodavatele, a nyní je na držiteli komerčních práv, aby rozhodl, kdo bude tím nejvhodnějším partnerem pro sport. My samozřejmě vstoupíme do fáze jednání s promotérem, kdy se podíváme na veškerá hlediska komerční smlouvy. Jsem si jistý tím, že totéž učiní i s druhou stranou, a pak učiní informované rozhodnutí," popisuje sportovní ředitel Pirelli pro Autosport.
Michelin by rádo přešlo na 18palcová kola, která více odpovídají tomu, co se používá u silničních aut, a na trvanlivější pneumatiky. Jeho sportovní ředitel Pascal Couasnon minulý měsíc prohlásil, že klíčem k úspěchu bude získat na svou stranu skeptického Ecclestonea.
#F1 tyres: Bridgestone used to sponsor teams. Pirelli charges teams, sponsors FOM. Will the new deal benefit the teams? Governance matters.
— Adam Parr (@adam_s_parr) July 22, 2015Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.