O tom, která firma se stane od roku 2017 výlučným dodavatelem pneumatik pro Formuli 1, rozhodne její šéf Bernie Ecclestone. Jak Michelin, tak i Pirelli, se ho nyní snaží přesvědčit o svých výhodách.
Tenderu na dodávku pneumatik vypsaného Mezinárodní automobilovou federací se do 17. července 2015 zúčastnili pouze francouzský a italský výrobce. FIA dohlíží na to, zda splňují technické a bezpečnostní požadavky.
Konečné rozhodnutí však bude na Ecclestoneovi, který vyhodnocuje komerční hlediska obou nabídek na uzavření smlouvy s jeho F1 od roku 2017 do roku 2019. Na příští rok má ještě platný kontrakt Pirelli.
Zástupce italské společnosti, Paul Hembery uvádí: "My v motorsportu očividně působíme 100 let a ve Formuli 1 jsme pět let. To je základ pro ověření mnoha věcí z pohledu FIA. Jsme známým, zavedeným, vysoce kvalitním poskytovatelem ve světě motorsportu, což je opravdu základ pro schválení."
"Pokud jde o technická hlediska, uvedli jsme, že požadavkům F1 vyhovíme. Pokud chtějí změnit pravidla, dáme maximální úsilí do toho, abychom jim vyhověli. Samozřejmě nemáme ponětí o tom, co navrhl Michelin a jaké nabídky učinili Berniemu. Nakonec teď půjde o komerční rozhodnutí," potvrzuje Hembery, kdo ve výběru bude mít hlavní slovo.
"FIA odvedla svou část, která zahrnuje kvalifikování dodavatele, a nyní je na držiteli komerčních práv, aby rozhodl, kdo bude tím nejvhodnějším partnerem pro sport. My samozřejmě vstoupíme do fáze jednání s promotérem, kdy se podíváme na veškerá hlediska komerční smlouvy. Jsem si jistý tím, že totéž učiní i s druhou stranou, a pak učiní informované rozhodnutí," popisuje sportovní ředitel Pirelli pro Autosport.
Michelin by rádo přešlo na 18palcová kola, která více odpovídají tomu, co se používá u silničních aut, a na trvanlivější pneumatiky. Jeho sportovní ředitel Pascal Couasnon minulý měsíc prohlásil, že klíčem k úspěchu bude získat na svou stranu skeptického Ecclestonea.
#F1 tyres: Bridgestone used to sponsor teams. Pirelli charges teams, sponsors FOM. Will the new deal benefit the teams? Governance matters.
— Adam Parr (@adam_s_parr) July 22, 2015
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.