V Poháru konstruktérů je dělí pouhé dva body, přesto oba týmy sní o vyšších příčkám. Jejich předzávodní plány reprezentují piloti, jejichž bodový odstup je o něco větší. Oba jsou přesvědčeni, že právě Maďarsko jim bude nakloněno.
Marcus Ericsson začal sezónu velice slušně, ale pak se musel dívat na soupeře ponejvíce zezadu. V chaotické Grand Prix Velké Británie přišel o body a tato skutečnost ho motivuje před blížící se maďarskou Velkou cenou. Švéd spoléhá na velké množství přátel a krajanů, kteří ho přijdou na Hungaroring podpořit.
"Hungaroring je těžký okruh, pomalá trať, úzká dráha, nerovná se spoustou zatáček," popisuje Ericsson. "Navíc na konci července je v okolí Budapešti vždy poměrně dost vysoká teplota, takže je nutné dobře zvolit startegii ohledně pneumatik, abychom měli jistotu, že je dobře využijeme. Beru Maďarsko jako velkou výzvu, která nám ukáže naši konkurenceschopnost."
Švéd se také těší na nemalou podporu: "Pokud je mi známo, na závod se chystá hodně švédských fanoušků, včetně více než tuctu mých přátel. Proto mě určitě potěší, když uvidím kolem trati švédské vlajky, věřím, že to pro mě bude povolený doping."
Také Max Verstappen vzhlíží k Maďarsku jako k možnému "nejlepšímu závodu sezóny" pro Toro Rosso. Připouští, že B-tým Red Bullu už dokázal svou sílu v kvalifikacích, teď jde jen o to přenést výsledky i do závodu. Také Max je přesvědčen, že pomalejší profil trati na Hungaroringu bude týmu vyhovovat.
"Závodil jsem tu už ve formuli 3, nazval bych tu trať Mickey Mouse (v závodnickém žargonu motokárový okruh). Proto se sem těším i s vozem F1. Hungaroring by měl našemu vozu vyhovovat, proto mě provází optimismus a víra v dobrý výsledek. Proto jsem přesvědčen, že tu zažijeme nejlepší závod sezóny."
Verstappen chce v Maďarsku zvolit agresivní přístup, protože si je s ohledem na obtížné či téměř neexistující možnosti předjíždění vědom významu kvalifikace: "I když je mi jasné, že tu prakticky nezískáte pozici předjetím, budu se o to snažit a využiji každé příležitosti. Pochopitelně jako klíčovou část víkendu vidím kvalifikaci."
Max rovněž poodhalil své mimozávodní cíle: "Budapešť je jedním z nejhezčích měst, které jsem viděl, už jsem ho zčásti prošel a po závodu se sem vrátíme. Pak nás čeká letní přestávka, ale upřímně, vůbec se na ni netěším. Raději bych v těch třech týdnech jel tři závody."
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.