V Poháru konstruktérů je dělí pouhé dva body, přesto oba týmy sní o vyšších příčkám. Jejich předzávodní plány reprezentují piloti, jejichž bodový odstup je o něco větší. Oba jsou přesvědčeni, že právě Maďarsko jim bude nakloněno.
Marcus Ericsson začal sezónu velice slušně, ale pak se musel dívat na soupeře ponejvíce zezadu. V chaotické Grand Prix Velké Británie přišel o body a tato skutečnost ho motivuje před blížící se maďarskou Velkou cenou. Švéd spoléhá na velké množství přátel a krajanů, kteří ho přijdou na Hungaroring podpořit.
"Hungaroring je těžký okruh, pomalá trať, úzká dráha, nerovná se spoustou zatáček," popisuje Ericsson. "Navíc na konci července je v okolí Budapešti vždy poměrně dost vysoká teplota, takže je nutné dobře zvolit startegii ohledně pneumatik, abychom měli jistotu, že je dobře využijeme. Beru Maďarsko jako velkou výzvu, která nám ukáže naši konkurenceschopnost."
Švéd se také těší na nemalou podporu: "Pokud je mi známo, na závod se chystá hodně švédských fanoušků, včetně více než tuctu mých přátel. Proto mě určitě potěší, když uvidím kolem trati švédské vlajky, věřím, že to pro mě bude povolený doping."
Také Max Verstappen vzhlíží k Maďarsku jako k možnému "nejlepšímu závodu sezóny" pro Toro Rosso. Připouští, že B-tým Red Bullu už dokázal svou sílu v kvalifikacích, teď jde jen o to přenést výsledky i do závodu. Také Max je přesvědčen, že pomalejší profil trati na Hungaroringu bude týmu vyhovovat.
"Závodil jsem tu už ve formuli 3, nazval bych tu trať Mickey Mouse (v závodnickém žargonu motokárový okruh). Proto se sem těším i s vozem F1. Hungaroring by měl našemu vozu vyhovovat, proto mě provází optimismus a víra v dobrý výsledek. Proto jsem přesvědčen, že tu zažijeme nejlepší závod sezóny."
Verstappen chce v Maďarsku zvolit agresivní přístup, protože si je s ohledem na obtížné či téměř neexistující možnosti předjíždění vědom významu kvalifikace: "I když je mi jasné, že tu prakticky nezískáte pozici předjetím, budu se o to snažit a využiji každé příležitosti. Pochopitelně jako klíčovou část víkendu vidím kvalifikaci."
Max rovněž poodhalil své mimozávodní cíle: "Budapešť je jedním z nejhezčích měst, které jsem viděl, už jsem ho zčásti prošel a po závodu se sem vrátíme. Pak nás čeká letní přestávka, ale upřímně, vůbec se na ni netěším. Raději bych v těch třech týdnech jel tři závody."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.